تأکید شیخ الازهر بر مقابله با تروریسم و اسلام‌هراسی
کد خبر: 3579404
تاریخ انتشار : ۱۰ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۱

تأکید شیخ الازهر بر مقابله با تروریسم و اسلام‌هراسی

شیخ الازهر امروز (سه‌شنبه) گفت که نهادهای دینی در شرق و غرب باید با پدیده اسلام هراسی مقابله کنند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن‌(ایکنا) به نقل از ایسنا، احمد الطیب، شیخ الازهر و رئیس شورای حکمای مسلمان در سخنانی در کنفرانس بین‌المللی "آزادی و شهروندی...تنوع و تکامل" در قاهره با بیان این مطلب، گفت: رویکردی مبنی بر این امر وجود دارد که برچسب رادیکالیسم به دین اسلامی زده شود. در گذشته نیز خشونت‌هایی با نام برخی از ادیان انجام می‌شد.
وی نسبت به سوء استفاده گروه‌های تندرو از تفسیرهای غلط در دین با هدف ریختن خون‌ها هشدار داد و گفت که این گروه‌ها با این کار مدعی هستند که می‌خواهند مسیر درست دین را تعیین کنند.
احمد الطیب اظهار کرد: در گذشته کسانی که از دین به این شکل بد سوء استفاده می‌کردند، تاثیر و خطر محدودی داشتند، اما در حال حاضر شرایط فرق کرده است و این اقدامات با هدف اسلام هراسی انجام می‌شود.
شیخ الازهر تصریح کرد: تروریسم بسیاری از کشورها را تهدید می‌کند و ما تأکید می‌کنیم که باید با آن مقابله و آن را نابود کرد.
وی افزود:‌ در حالی که افراط‌گرایی مسیحی و یهودی در غرب در حاشیه است بدون اینکه به وجهه آن خدشه وارد شود اما برادر سوم این دو دین آسمانی یعنی اسلام به تنهایی در قفس اتهام قرار گرفته و تا به این لحظه به آن خدشه وارد شده است.
این کنفرانس بین‌المللی با مشارکت بیش از 50 کشور و با مشارکت تئودروس دوم برگزار شد.
captcha