روند ردیف اعتبارات قرآنی در بودجه سالیانه به سمت صفر شدن می‌رود
کد خبر: 3579409
تاریخ انتشار : ۱۰ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۶
نصرالله پژمانفر:

روند ردیف اعتبارات قرآنی در بودجه سالیانه به سمت صفر شدن می‌رود

گروه سیاسی: رئیس فراکسیون قرآن، عترت و نماز مجلس شورای اسلامی با انتقاد از روند رو به کاهش اعتبارات قرآنی در بودجه‌های سالیانه اظهار کرد: به نظر می‌رسد ردیف اعتبارات قرآنی به سمت صفر شدن می‌رود تا از میان سایر ردیف‌هایی که دولت موظف به پرداخت آن است، برداشته شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، حجت‌الاسلام والمسلمین نصرالله پژمانفر، رئیس فراکسیون قرآن، عترت و نماز مجلس در گفت‌وگویی با اشاره به جلسات مستمر فراکسیون با رابطان قرآنی استان‌ها گفت: فراکسیون در مسیری که در این دوره از مجلس در پیش گرفته از مجامع استانی درخواست کرد نماینده‌ای را به صورت رسمی معرفی کند تا پیگیر فعالیت‌های قرآنی در هر استان باشند.
وی گفت: پس از اینکه رابطان استانی انتخاب شدند، در مکاتبه‌ای که با وزارت کشور داشتیم، آنها را معرفی کردیم و وزیر کشور هم به همه استاندار‌دها دستور دادند نسبت به همکاری با رابطان قرآنی استان‌ها نهایت تلاش را داشته باشند؛ همچنین با وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و تمامی دستگاه‌های استانی مکاتبه کردیم که بر این اساس وزیر ارشاد دستور داد دبیرکل‌های قرآنی و معاونین قرآنی آن مجموعه با نماینده‌ها نهایت ارتباط را برقرار کنند.
رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: رابطان فراکسیون قرآن مجلس در 31 استان با تشکل‌های قرآنی ارتباط برقرار می‌کنند و ما در تهران به صورت متمرکز دستگاه‌هایی که در حوزه قرآن فعالیت دارند را دعوت می‌کنیم تا مسائل خودشان را مطرح کنند.
پژمانفر با اشاره به برگزاری جلسه فراکسیون قرآن، عترت و نماز اظهار کرد: امروز از آقای مخبر دزفولی، رئیس شورای توسعه فرهنگ قرآنی و مدیران و فعالانی از مجموعه‌های اتحادیه و تشکل‌های قرآنی را دعوت کردیم تا در مورد مشکلات و مسائل پیش روی فعالیت‌های قرآنی تبادل نظر کنیم و نقطه‌نظراتی که در این راستا وجود دارد را مطرح کنیم.
وی تصریح کرد: تلاش من در این دوره از فراکسیون این است که بتوانیم یک ساختار جدی در پیگیری بحث‌های قرآنی در کشور داشته باشیم و ارتباط دقیق و منسجم و قابل پیگیری را به وجود بیاوریم و امیدواریم بتوانیم در این مسیر خدمتی به قرآن و جامعه قرآنی و جامعه خودمان داشته باشیم.
رئیس فراکسیون قرآن، عترت و مجلس در ادامه اظهار کرد: ما نسبت به دستگا‌ه‌های اجرای گلایه‌مند هستیم چرا که اعتبارات لازم را برای این موضوع نه تنها پیش‌بینی نکرده‌اند بلکه همان مقدار اندکی که مشخص شده را تخصیص نداده‌اند و در حال حاضر متأسفانه حتی یک ریال از بودجه‌های قرآنی پرداخت نشده است.
وی با بیان اینکه در سال 94 اعتبارات قرآنی تخصیص پیدا نکرد و اعتبارات این بخش صفر بود، گفت: در سال 95 هم متأسفانه روند به همین صورت است و این نشان می‌دهد که نگاه دولت در عرصه بحث‌های قرآنی نگاه کاملاً غلط و غیر اولویت‌دار است.
پژمانفر افزود: برای ردیف اعتبارات قرآنی 200 میلیارد پیش‌بینی شده بود که از مجموع این اعتبارات 50 میلیارد تخصیص دادند؛ در سال 94، 5 میلیارد تضمین اعتبار کردند اما نقدینگی آن و پرداخت آن صفر بود؛ الان هم همین وضعیت را برای سال 95 پشت سر می‌گذاریم.
وی گفت: در جلسات بعدی فراکسیون قرآن، عترت و نماز از مسئولان سازمان برنامه و بودجه دعوت می‌کنیم و نسبت به اعتبارات ردیف فعالیت‌های قرآنی مباحث را مطرح خواهیم کرد.
رئیس فراکسیون قرآن، عترت و نماز مجلس با اشاره به روند رو به کاهش رقم مربوط به اعتبارات قرآنی اظهار کرد: امسال این ردیف نسبت به سال گذشته 50 درصد کاهش داشت یعنی 200 میلیارد تبدیل به صد میلیارد شد و به نظر می‌رسد ردیف اعتبارات قرآنی به سمت صفر شدن می‌رود تا از میان سایر ردیف‌هایی که دولت موظف به پرداخت آن است، برداشته شود و طبیعتاً اگر اعتبارات پیش‌بینی نشود ما هم در این حوزه نمی‌توانیم نقش‌آفرینی کنیم.

captcha