اسلحه ساچمه‌ای علیه معترضان در کشمیر
کد خبر: 3579412
تاریخ انتشار : ۱۰ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۹

اسلحه ساچمه‌ای علیه معترضان در کشمیر

پلیس و نیروهای امنیتی هند برای کنترل اعتراض ها در کشمیر بار دیگر استفاده از اسلحه ساچمه ای را در دستور کار خود قرار داده‌اند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از ایرنا، استفاده پلیس و نیروهای امنیتی از اسلحه ساچمه ای برای کنترل اعتراض ها پس از قتل 'برهان وانی' فرمانده حزب المجاهدین در تیرماه امسال که منجر به افزایش تعداد مجروحان شد،اعتراض های زیادی را برانگیخت .
دادگاه عالی جامو و کشمیر به دنبال برخورد ساچمه به چشم دهها معترض و از دست دادن بینایی این افراد، از پلیس خواست تا حد امکان از اسلحه ساچمه ای استفاده نکند.
نیروهای امنیتی و نظامی، ممنوعیت استفاده از اسلحه ساچمه ای را باعث افزایش تلفات درمواقع بحرانی می دانند و اعلام کردند استفاده از گلوله های جنگی به هنگام شدت گرفتن اعتراض ها،باعث افزایش تلفات می شود.
فرمانده پلیس مرکزی هند گفت که به دلیل تاثیر کم گازهای فلفل در کنترل اعتراض ها بار دیگر استفاده از اسلحه ساچمه ای را در دستور کار قرار داده است .
'دورگا پراساد' افزود:پلیس در نظر دارد از نوع جدیدی اسلحه ساچمه ای که مجهز به صدا خفه کن برای کنترل اعتراض ها استفاده کند.
وی تصریح کرد این اسلحه جدید باعث می شود که میزان دقت پلیس در شلیک به پای معترضان افزایش یابد.
فرمانده پلیس هند گفت که نیروهای امنیتی باید تجهیزات لازم برای کنترل اعتراض ها را در اختیار داشته باشند.
وی اظهار کرد از نیروهای امنیتی خواسته است که فقط به پاهای معترضان شلیک کنند.
بر اساس گزارش پلیس مرکزی هند در ناآرامی ها پس از قتل برهان وانی تعداد دو هزار و 580 نیروی پلیس در سنگ پرانی معترضان مجروح شدند .
در بخش دیگری از این گزارش آمده است دراین مدت 122 مورد سنگ پرانی و 43 حمله با بمب های بنزینی و اسیدی علیه نیروهای امنیتی صورت گرفته است.
'بیپن راوات' فرمانده ارتش هند هفته گذشته در هشداری به معترضان کشمیری اعلام کرد افرادی که با پرتاب سنگ در عملیات نیروهای امنیتی علیه شبه نظامیان مانع ایجاد کنند به شدت برخورد می شود.
ناآرامی ها و درگیری میان پلیس و معترضان به قتل' برهان مظفر وانی ' فرمانده حزب المجاهدین کشمیر که از 19 تیر آغاز شد تاکنون بیش از 90 کشته بر جای گذاشته است.
نیروهای امنیتی هند،هشتم جولای (18 تیر) با دریافت اطلاعاتی در خصوص 'وانی' در نماز جمعه در منطقه 'انانتاگ' در ایالت جامو و کشمیر با حضور در منطقه ، وی و دو همراهش را به قتل رساندند.
کشمیر تنها ایالت هند با اکثریت مسلمان است و درگیری میان شبه نظامیان کشمیری و نیروهای امنیتی هند از سال 1989 تاکنون 68 هزار کشته بر جای گذاشته است.
captcha