شرکت 114 هنرمندان در جشنواره المان‌های شهری قرآن و عترت
کد خبر: 3579415
تاریخ انتشار : ۱۰ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۳
دبیر جشنواره طراحی المان‌های شهری قرآن و عترت:

شرکت 114 هنرمندان در جشنواره المان‌های شهری قرآن و عترت

گروه هنر: اسماعیلی در دومین نشست خبری جشنواره طراحی المان‌های شهری قرآن و عترت گفت: در این رویداد 114 نفر شرکت کردند که با تعداد سوره‌های قرآن یکی است و به‌نوعی به ما این امید را می‌دهد که مورد لطف قرآن واقع شده‌ایم تا بتوانیم در سال‌های بعد نیز این جشنواره را برگزار کنیم.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا)، دومین نشست خبری نخستین جشنواره طراحی المان‌های شهری قرآن و عترت امروز 10 اسفندماه برگزار شد.
در ابتدایی این جلسه محمدحسین اسماعیلی، دبیر جشنواره و معاون هنری سینمایی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران در سخنانی اظهار کرد: به منظور هویت‌بخشی به فضاهای شهری و تبیین الگوی شهر ایرانی اسلامی و بهره‌گیری از آموزه‌های قرآنی در جهت ترویج سبک زندگی با استفاده از طرح‌ها، ایده‌ها و تفکرات خلاقانه جدید از طریق ایجاد رقابت میان طراحان، هنرمندان، متخصصان حوزه شهر و مجسمه‌سازان از کلیه هنرمندان دعوت به‌عمل آمد تا ارائه طرح‌های خود در قالب آثار حجمی با توجه به ویژگی‌های فرهنگی مذهبی، تاریخی، بومی، زیست‌محیطی و مناسبات شهری براساس اهداف و محورهای زیر در این جشنواره شرکت کنند.

وی افزود: انتقال مفاهیم و ارزش‌های دینی اعتقادی و نشر و ترویج فرهنگ و آموزه‌های قرآن و عترت، تعریف و هویت‌بخشی و بالا بردن کیفیت فضاهای شهری و ارتقای آگاهی عمومی و معرفی نهادها و ارزش‌های قرآنی از جمله اهدافی است که برای این جشنواره تعریف شده است.

وی اسماعیلی در بخش دیگری از سخنانش گفت: هیئت داوران این جشنواره متشکل از رضا قره‌باغی، هادی عرب، سید مجتبی حسینی، جعفر نجیبی، محمد سالاریان و حبیب‌الله صادقی است. انسانیت و رحمانیت، تحکیم مبانی خانواده، امید و انتظار، مقاومت و صلح، ایثار و شهادت و نفی خشونت و افراطی‌گری از جمله محورهای جشنواره در دوره نخست است. درباره موضوعات باید بگویم هر مفهومی که با قرآن و عترت مرتبط باشد در این جشنواره جایی خواهد داشت.

وی با اشاره به اینکه بخش ویژه‌ای برای جشنواره در نظر گرفته شده اظهار کرد: رعایت اصول زیبایی‌شناسانه و کیفیت شهری اثر، ایجاد ارتباط با مخاطب، تناسب طرح با موضوع و توجه به قابلیت‌های محیط شاخص‌ها و ملاک‌های انتخاب آثار برای جشنواره طراحی المان‌های شهری قرآن و عترت است. نکته دیگر اینکه قرار است به 5 اثر برتر طبق نظر کمیته داوران جوایز ارزشمندی اعطا شود.

دبیر جشنواره طراحی المان‌های شهری قرآن و عترت گفت: اسامی برگزیدگان این جشنواره همزمان با افتتاح نمایشگاه آثار برگزیده 10 اسفند ماه در محل گالری برج میلاد اعلام خواهد شد. در ضمن منتخبی از آثار برگزیده از 18 تا 22 اسفند در نگارخانه برج میلاد به نمایش درخواهد آمد.

وی در بخش دیگری از سخنانش تصریح کرد: خیلی جالب است که 114 نفر برای حضور در این جشنواره اعلام آمادگی کردند؛ تعدادی که با سوره‌های قرآن همخوانی دارد، این اتفاق نشان می‌دهد که به این جشنواره نگاهی ارزشمند شده است.

روح‌الله شمسی‌زاده، دبیر هنری جشنواره نیز در این نشست خبری اظهار کرد: با مذاکراتی که با سازمان زیباسازی شهرداری انجام دادیم قرار شده تا آثار برگزیده به آنها معرفی شود و طبق مذاکراتی که با هنرمندان به عمل خواهد آمد آثار در سطح شهر به نمایش درآید.

وی در پایان اعلام کرد که حجت‌الاسلام و المسلمین حشمتی، معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در آئین اختتامیه این جشنواره حضور خواهد داشت.

captcha