60 مؤسسه قرآنی در استان کرمانشاه فعالیت دارند
کد خبر: 3579425
تاریخ انتشار : ۱۰ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۰
حجت‌الاسلام محمدی:

60 مؤسسه قرآنی در استان کرمانشاه فعالیت دارند

گروه فعالیت‌های قرآنی: رئیس اداره امور قرآنی استان کرمانشاه با اشاره به اینکه در استان 60 مؤسسه قرآنی در حال فعالیت هستند گفت: از این تعداد مؤسسات فعال 35 مؤسسه در شهرستان کرمانشاه مشغول به فعالیت‌های قرآنی هستند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کرمانشاه، حجت‌الاسلام رهبر محمدی، رئیس اداره امور قرآنی استان کرمانشاه با اشاره به اینکه علاقه‌مندان سن سه سالگی به بالا می‌توانند در این مؤسسات ثبت نام کنند، عنوان کرد: آموزش روخوانی و روانخوانی قرآن کریم، قرائت سطح یک، دو و سه، دوره تربیت معلم در رشته‌های مفاهیم، روخوانی، روانخوانی و حفظ از فعالیت‌های عمده این مؤسسات فعال قرآنی در سطح استان است.
وی به برگزاری مسابقات و جشنواره‌های قرآنی ویژه کودک و نوجوان، کلاس حفظ قرآن، کار بر روی آیه‌های موضوعی حجاب و عفاف، برگزاری جلسات محفل انس با قرآن و اردوهای تفریحی و سرگرمی اشاره کرد و افزود: یکی از دیگر از برنامه‌های در دستور کار اداره امور قرآنی رایگان شدن هزینه‌های آب، برق و گاز این مکان‌ها است که در مجلس به تصویب رسیده و اکنون توسط اداره امور قرآنی استان در حال مکاتبه و انجام است.
حجت‌الاسلام محمدی با اشاره به صدور گواهینامه‌های مختلف قرآنی در رشته‌های حفظ، روخوانی و روانخوانی به افراد ثبت نام کننده اشاره و اظهار کرد: برای مربیان نیز گواهینامه معتبر و با شناسه تربیت معلم از سوی مرکز صادر و معادل دو واحد دانشگاهی برای افراد محسوب می‌شود.
رئیس اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه با بیان اینکه بیشتر مربیان این مؤسسات قرآنی افراد بومی استان هستند، عنوان کرد: تنها در رابطه با برگزاری کلاس حفظ ویژه تربیت معلم که  نیاز به حافظ کل قرآن و مهر تأیید تربیت مدرسی باشد از مربیان غیربومی استفاده می‌شود.
captcha