مشکل قرآن‌های حزبی حل شد/ فونت‌ها آماده ارائه به ناشران
کد خبر: 3584782
تاریخ انتشار : ۱۴ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۸
زرنگار خبر داد:

مشکل قرآن‌های حزبی حل شد/ فونت‌ها آماده ارائه به ناشران

گروه ادب: سرپرست معاونت نظارت بر چاپ و نشر قرآن از حل مشکل قرآن‌های حزبی در سال جدید خبر داد و گفت: فونت این قرآن‌ها آماده ارائه به ناشران است.

احمد زرنگار، سرپرست معاون نظارت بر چاپ و نشر قرآن سازمان دارالقرآن در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) درباره فونت‌های جدید آماده ارائه به ناشران گفت: فایل قرآن حزبی که ویژه مجالس قرآنی است در حال آماده‌سازی بوده و در حال تصحیح است و به‌زودی آماده ارائه به ناشران خواهد بود و مبالغ کمی از آنها دریافت خواهد شد.
وی افزود: فونت (امیر) از سوی شرکت گام الکترونیک نیز آماده شده که خطی زیبا و خوانا و همراه با ترجمه استاد انصاریان است که پس از تصحیح و انجام تذهیب آن را به ناشران معرفی خواهیم کرد.
زرنگار با اشاره به مشکلاتی که در رابطه با قرآن‌های حزبی وجود دارد، بیان کرد: در اغلب این قرآن‌ها، آیه در وسط جمله تمام می‌شود و همچنین بسیاری از آنها پر غلط بوده و سامان درستی ندارند و به همین صورت به دست مردم می‌رسند؛ از این‌رو فونت‌هایی آماده شده است تا به ناشران ارائه و مشکلات موجود در آنها حل شود.
وی در ادامه از آماده‌سازی خط استاد توتونچی خبر داد و گفت: قرآنی به خط استاد توتونچی که نسخ است، به صورت جزئی چاپ خواهد شد و در حال حاضر این خط نیاز به تصحیح، اسکن و تذهیب دارد و در حال انجام است.
captcha