برگزاری جشن مبعث پیامبر اکرم(ص) از سوی جامعه قرآنی قم
کد خبر: 3591731
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۷

برگزاری جشن مبعث پیامبر اکرم(ص) از سوی جامعه قرآنی قم

گروه فعالیت های قرآنی: جشن بزرگ مبعث پیامبر اکرم(ص) به همت جامعه قرآنی استان قم، برگزار می شود.

علی اصغر شعاعی،‌ قاری بین المللی کشورمان در گفت وگو با خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا)،‌ با اشاره به اینکه یکی از نکات مهم جهت نیل به یک جامعه قرآنی فرهنگسازی سیره  حضرات معصومین به ویژه وجود مقدس حضرت رسول (ص) است، ‌گفت: جامعه قرآنی باید توجه به اهداف پیامبر(ص)، همان پیامبری که اسوه جهانیان است، همان پیامبری که رمز موفقیتش، مهربانی و صمیمیت بود نه ثروت و شمشیر توجه ویژه داشته باشد.
وی در ادامه ضمن گلایه از عدم برگزاری مراسم و جشن ها و مراسم عزاداری متناسب با شأن پیامبر اسلام(ص) به خصوص در روز مبعث، تأکید کرد: وظیفه ما در برابر چنین پیامبر عظیم الشأنی چیست؟ به راستی چرا تا نام پیامبر اکرم(ص) می آید، این همه غربت حس می شود؟ چرا شکوه و عظمت درخور شأن آن حضرت در جشن مبعث، میلاد و دیگر مراسم های منتسب به ایشان به ویژه در کوچه ها و خیابان ها  دیده نمی شود؟ چرا مداحان و خطبا از سیره و مصائب آن حضرت کمتر می گویند؟ و چرا آن حضرت در میان مسلمانان مهجور است؟
شعاعی اظهار کرد: جامعه قرآنی و نهادهای فرهنگی قم در راستای ترویج فرهنگ نبوی روز مبعث پیامبر اسلام(ص) سه شنبه پنجم اردیبهشت ماه برنامه ویژه ای را تدارک دیده اند.
وی اذعان کرد: بر همین اساس از مسجد امام حسن عسکری(ع) واقع در چهارراه بازار با اجرای برنامه ها و هم خوانی اشعار مذهبی مربوط به پیامبر(ص) به سوی صحن مطهر حضرت معصومه (س) حرکت می کنند و در آنجا جشن بزرگ مبعث با اجرای برنامه های قرآنی و مولود خوانی برگزار می شود. در ضمن ستاد برگزاری جشن مبعث با حضور نمایندگان  نهادهای فرهنگی قم اوایل هفته بعد برگزار می شود. 
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۶/۰۲/۰۳ - ۰۹:۲۳
0
0
برگزاری مراسم‌ها برای ارتقاء آگاهی مخاطبان خیلی ارزنده است
captcha