تأسیس شبکه دانشگاهی آموزش دینی در کشورهای همسود
کد خبر: 3592255
تاریخ انتشار : ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۰

تأسیس شبکه دانشگاهی آموزش دینی در کشورهای همسود

گروه بین‌الملل: رئیس دانشگاه زبانشناسی مسکو در دانشگاه دولتی دوستی ملل روسیه تأکید کرد: این احتمال وجود دارد که در کشورهای مستقل همسود(جمهوری‌های مستقل شوروی سابق) شبکه دانشگاهی آموزش دینی برای تربیت کارشناسان حوزه الهیات تأسیس شود.

دانشگاه دینی شبکه‌ای کشورهای همسود تأسیس می‌شود
به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، در شماره 77 هفته‌نامه جامعه و فرهنگ روسیه امروز رایزنی فرهنگی سفارت ایران در مسکو با اعلام این خبر آمده است: ایرینا کرایوایا،  رئیس دانشگاه زبانشناسی مسکو با اشاره به اینکه مدل شبکه‌ای بهترین حالت برای توسعه همکاری‌های بین‌المللی و ارتباطات بین فرهنگ‌ها است، تأکید کرد که این احتمال وجود دارد که در کشورهای مستقل همسود شبکه دانشگاهی آموزش دینی برای تربیت کارشناسان حوزه الهیات تأسیس شود.
وی که در نشست شورای همکاری در حوزه آموزش کشورهای مستقل همسود(برخی از جمهوری‌های مستقل اتحاد جماهیر شوروی سابق) در دانشگاه دولتی دوستی ملل روسیه سخن می‌گفت، افزود: مدل شبکه‌ای بهترین حالت برای توسعه همکاری‌های بین‌المللی و ارتباطات بین فرهنگ‌ها است. این طرح(دانشگاه دینی شبکه‌ای) برای تدوین و اجرای برنامه باکیفیت در مقطع کارشناسی ارشد، تقویت و تحکیم همکاری‌های بین‌المللی و کمک به تبادل دانشجو و همچنین انجام تحقیقات علمی مشترک است.
وی توضیح داد که همگرایی بین آموزش دینی و غیردینی یک پروسه ظریف و گامی جدی در مسیر تدوین مدل‌های جدید آموزشی و سازگاری با دنیای در حال تغییر و همچنین گفتگوهای گسترده در حوزه علوم، آموزش، دین و سیاست فرهنگی است.  
به گفته رئیس دانشگاه زبانشناسی مسکو، امروز حکومت وظیفه دارد متخصصین آینده را تربیت کند تا رهبری جوانان را به دست بگیرند.
کرایوایا همچنین افزود: دانشگاه زبانشناسی مسکو آماده است تا بر اساس برنامه تبادل دانشجو و برنامه مشترک با دیگر دانشگاه‌های کشورهای مستقل همسود به این طرح ملحق شود.
در پایان این نشست تصمیم بر آن شد که پیش‌نویس طرح دانشگاه‌های شبکه‌ای آموزش دینی کشورهای مستقل همسود در کمیته اجرایی این کشورها برای برنامه‌ریزی تخصصی در آینده ارائه شود و پس از آن برای تأییدیه نهایی به شورای وزرای دول خارجی کشورهای مستقل همسود تحویل داده شود.
اتحادیه کشورهای مستقل و یا کشورهای مستقل مشترک‌المنافع اتحادیه‌ای شامل برخی از جمهوری‌های مستقل اتحاد جماهیر شوروی
سابق است. این اتحادیه به دست رؤسای مملکتی کشورهای روسیه، روسیه سفید(بلاروس) و اوکراین تأسیس شد. مرکز اصلی آن در مینسک، پایتخت بلاروس است و نشست‌های آن در  کاخ تاوری درسن‌پترزبورگ انجام می‌شود.
captcha