جای خالی مسئولان در رویدادهای قرآنی بیش از پیش
کد خبر: 3594059
تاریخ انتشار : ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۸:۴۵
محمدرضا پورزرگری بیان کرد:

جای خالی مسئولان در رویدادهای قرآنی بیش از پیش

گروه مسابقات: قاری بین‌المللی کشورمان از سطح مسابقات بین‌المللی، جنگواره‌ای برگزار کردن مسابقات، اهمیت حضور مسئولان در مسابقات و عدم حضور رئیس جمهور و برخی مسائل مهم درباره پوشش رسانه‌ای می‌گوید.

محمدرضا پورزرگری، حائز رتبه اول در مسابقات بین‌المللی قرآن جمهوری اسلامی ایران در سال 1373 در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) با حضور در غرفه ایکنا در حاشیه سی و چهارمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم گفت: سطح تلاوت‌های این دوره نسبت به 23 سال گذشته که بنده در مسابقات مقام اول را کسب کردم، تفاوتی نداشته است و در مرحله فینال تلاوت های خوبی انجام شد ولی خیلی از قاریان کشورهای دیگر از سطح بالایی برخوردار نبودند.

جای خالی مسئولین در رویدادهای قرآنی

این خادم القرآن در مقایسه محل برگزاری مسابقات با توجه به تجربه خود گفت: سالن اجلاس سران، نسبت به مصلای تهران مناسب تر است. حسن مصلی، بزرگی و مرکز شهر بودن و فضای پارکینگ آن هست، اما انسجام ندارد و برای موضوع مسابقات قرآن تعبیه نشده است. اگر مسئولان برگزاری مُصِر هستند که در همین مصلی مسابقات را برگزار کنند، باید حاشیه مسابقات را زیاد کنند؛ مثلا در کنار مسابقات، یکسری نمایشگاه ها و غرفه های باشکوه تر از آنچه تاکنون هست جهت ایجاد انگیزه مضاعف در بازدیدکنندگان راه‌اندازی شود. مصلی با این وسعتی که دارد، باز هم بعضی ها می‌آیند و حتی صندلی خالی پیدا نمی‌کنند که باید تدبیری اندیشیده شود.

پورزرگری با اشاره به جنگواره ای برگزار شدن این دوره از مسابقات گفت: انعکاس جنگواره‌ای برگزار کردن را باید در جامعه ببینیم. ببینیم این پنج رویداد مهمی که می‌تواند مخاطبان خاص خودش را جذب کند، حال که اینها تجمیع شده آیا به قدر لازم جذب صورت گرفته؟ آیا انتظارات برآورده شده؟ آیا توانستیم انفجار فرهنگی را در بین مردم نسبت به اهتمام به قرآن ایجاد کنیم؟ آیا رسانه‌ها و صدا و سیما همه جانبه حمایت کرده‌اند یا فقط شبکه قرآن پوشش داده است؟

این قاری بین‌المللی ادامه داد: جنس کار فرهنگی این است که باید همه دستگاه های فرهنگی ما تا سازمان‌هایی که کار فرهنگی انجام می‌دهند، همه درگیر این مسابقات شوند. باید ببینیم جامعه بازخوردی که ما انتظار داشتیم را داشته است؟ باید ببینیم چند درصد نسبت به سال گذشته حضور مردم را در اینجا افزایش داده‌ایم؟ اگر جمعیت حاضر در این رویداد فرهنگی نسبت به سال گذشته تفاوتی نکرده، باید ببینیم اشکال کار کجا بوده است. باید ساعت‌ها با متخصصان، گفت‌وگو شود و از زوایای مختلفی مورد بررسی قرار گیرد.

محمدرضا پورزرگری با بیان اینکه حضور افراد شاخص در مراسم افتتاحیه یا در مراسم اختتامیه اهمیت بسیاری دارد،تصریح کرد: از مسئولان انتظار می‌رود تا حداقل یک بار به این مسابقات سر زده باشند؛ در یک کشور اسلامی که ما مدعی پرچمداری اسلام ناب محمدی هستیم، مسئولان هم باید به مسئله قرآن اهمیت دهند. حداقل در این یک هفته که زحمت بسیاری کشیده شده، مسئولان به این مسابقات بیایند. مردم وقتی مسئولان را در این عرصه می‌بینند علاوه بر جایگاه معنوی مسابقات قرآن، توجهشان به جایگاه حقوقی این مسابقات، بیشتر جلب می‌شود. یکی از انتقاداتم در چند سال اخیر این است که چرا ریاست جمهوری در افتتاحیه حضور پیدا نمی‌کنند؟ مسئله ای که در دوره های قبل اتفاق می‌افتاد ولی جناب آقای دکتر روحانی را توفیق نداشتیم تاکنون هم در مسابقات بین‌المللی و هم در مراسم تکریم خادمان قرآن ببینیم.

جای خالی مسئولین در رویدادهای قرآنی

این قاری بین‌المللی با توجه به حضور حامد زمانی در مصلی و اجرای آهنگ و مخالفت بعضی از پیشکسوتان قرآنی گفت: در یک رویداد قرآنی اگر بنا داریم برنامه‌هایی برای ایجاد جاذبه برگزار کنیم، هر چقدر تواشیح و قرائت قرآن را در برنامه قرار دهیم به ثواب نزدیکتر است. حامد زمانی از خوانندگان ارزشی و بچه های این مملکت است اما جایگاه و قداست فعالیت قرآنی و شأن مصلی اینست که برنامه‌ها بدون موزیک برگزار شود و از این حاشیه‌ها اجتناب کنیم.

captcha