بجز حفظ دیگر فعالیت‌های قرآنی در غنا رونق ندارد
کد خبر: 3594062
تاریخ انتشار : ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۷

بجز حفظ دیگر فعالیت‌های قرآنی در غنا رونق ندارد

حافظ قرآن اهل کشور غنا فعالیت قرآنی این کشور را منحصر به حفظ دانست و گفت: دیگر فعالیت‌های قرآنی در غنا رونق ندارد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(یکنا) فارس نوشت: محمد کبیر یهوذا حافظ کل قرآن کریم و اهل کشور غنا است که به عنوان نماینده این کشور در مسابقات بین‌المللی قرآن کریم حضور پیدا کرد.
وی درخصوص فعالیت‌های آموزشی در این کشور گفت: در کشور غنا کار آموزش قرآن به بچه‌ها از ۷ سالگی آغاز می‌شود و کودکان در کنار تحصیل، قرآن را هم فرا می‌گیرند. خود من از حدود ۱۰ سالگی کار آموختن قرآن را آغاز کردم.
یهوذا به فعالیت مؤسسات قرآنی در کشورش اشاره کرد و گفت: در کشور غنا مؤسساتی فعالیت می‌کنند که به آموزش قرآن کریم به اقشار مختلف می‌پردازند، البته این مؤسسات در سطح کیفی خوبی نیستند و اغلب افراد از طریق مکاتب قرآن را فرا می‌گیرند.
حافظ قرآن اهل کشور غنا درباره اساتید قرآن کشورش گفت: بیشتر اساتید بزرگ قرآن غنا در کشور عربستان سعودی تعلیم دیده‌اند و برخی از آنها در عربستان فعالیت دارند. درمجموع فعالیت‌های آموزشی به‌گونه‌ای است که نیاز است افراد برای تکمیل آموزش‌های خود در زمینه قرآن به عربستان بروند.
وی استاد اصلی خود را پدرش دانست و گفت: پدر من عالم دینی است و وی از کودکی به ما قرآن یاد داد، من ابتدا قرآن را از پدر آموخته و سپس به مدرسه رفتم و در آنجا کار یاد‌گیری را ادامه دادم. البته فعالیت‌های قرآنی در غنا به حفظ قرآن ختم می‌شود و دیگر فعالیت‌ها در آنجا رونق ندارد.

captcha