سمت و سوی فعالیت‌های فرهنگی بسیج پزشکی؛ اقتصاد مقاومتی
کد خبر: 3594140
تاریخ انتشار : ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۳
سپهری عنوان کرد:

سمت و سوی فعالیت‌های فرهنگی بسیج پزشکی؛ اقتصاد مقاومتی

گروه سلامت: معاون فرهنگی بسیج جامعه پزشکی از سوق دادن فعالیت‌‌های این سازمان به موضوع اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال خبر داد.

حمید سپهری، معاون فرهنگی بسیج جامعه پزشکی کشور در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، به تشریح اقدامات فرهنگی این سازمان در سال جدید پرداخت و اظهار کرد: همه سازمان‌ها و نهادها با توجه به شعار امسال که از سوی رهبر معظم انقلاب «اقتصاد مقاومتی؛ تولید و اشتغال» عنوان شده، باید برای تحقق این شعار برنامه‌ریزی داشته‌ باشند.

وی افزود: سازمان‌های نظام سلامت از این قاعده مستثنی نبوده و آنها هم هرکدام بخشی از کارهای خود را به این مهم اختصاص داده‌اند که در این راستا بسیج جامعه پزشکی نیز  سمت و سوی کارهای خود را به ترویج و تحقق این شعار سوق داده است.

سپهری افزود: بدین ترتیب ما نیز در تمامی مناسبت‌ها و پروژه‌های خود مانند برپایی بیمارستان‌های صحرایی یا اعزام تیم‌های پزشکی به مناطق محروم پیوست‌های فرهنگی اضافه کرده‌ایم. بسیج جامعه پزشکی بر اساس توانایی خود پیش می‌رود، ما چند محور را شناسایی کرده و اگر بتوانیم جهت کلی نظام درمانی را به این سمت جلب کنیم در گام‌های بعدی کارهای مهمتری را می‌توانیم انجام دهیم.

معاون فرهنگی بسیج جامعه پزشکی در ادامه با اشاره به چاپ کتاب سپید جامگان آسمانی و زندگی شهدای جامعه پزشکی به عنوان یکی دیگر از اقدامات فرهنگی این سازمان تصریح کرد: حدود سه سال است که بر روی کتاب شهید دکتر احمد آتش دست کار می‌کنیم و امیدواریم تا کتاب این شهید شاخص را تا پایان اردیبهشت‌ماه جاری، منتشر کنیم.

سپهری عنوان کرد: عمق، محتوا، جامع و کامل بودن آثار در ابعاد مختلف حائز اهمیت است؛ باید بتوانیم مباحث جدید را در ابعاد مختلف با نسخه کاربردی در زندگی امروز تهیه کنیم. همچنین باید فصل آخر این مجموعه کتاب را به شاخه‌های امروزی و در حوزه‌های مدیریتی، پزشکی و عملکردی اختصاص دهیم تا برای سبک زندگی امروز قابل استفاده باشد.

معاون فرهنگی بسیج جامعه پزشکی یادآور شد: فقط یکی از موضوعات فعالیت فرهنگی سازمان درباره زندگینامه شهدا است؛ ما در موضوعاتی مانند اخلاق پزشکی نیز هم‌اکنون کتابی در دست چاپ داریم، همچنین موضوع فقه پزشکی و سلامت معنوی که در جامعه پزشکی وجود دارد نیز .در دستور کار ما قرار دارد

captcha