ماه شعبان فرصت مناسب خودسازی و آمادگی برای استقبال از ماه رمضان است
کد خبر: 3594439
تاریخ انتشار : ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۲

ماه شعبان فرصت مناسب خودسازی و آمادگی برای استقبال از ماه رمضان است

گروه معارف: رئیس اداره تبلیغات اسلامی بجنورد، با اشاره به فرا رسیدن اعیاد شعبانیه و تأکید بر کرامت این ماه گفت: ماه شعبان فرصت مناسب خودسازی و آمادگی برای استقبال از ماه رمضان است.

حجت الاسلام ناصر هدایتی، رئیس اداره تبلیغات اسلامی بجنورد، در گفت و گو با خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) از خراسان‌شمالی ماه شعبان را فرصت مناسبی برای خودسازی و ایجاد آمادگی برای حضور در ماه میهمانی خدا عنوان کرد و افزود: همه ما وظیفه داریم با اجرای مناسب و درخور شأن برنامه های فرهنگی زمینه های لازم را جهت خودسازی و آمادگی حضور در ماه مبارک رمضان فراهم آوریم.
وی برگزاری برنامه‌های دینی و فرهنگی را فرصتی برای تبیین ارزش‌های اسلامی در جامعه خواند و تصریح کرد: اعیاد شعبانیه در شهرستان با حضور مردم در تمامی مساجد و حسینیه برگزار می شود.
حجت الاسلام هدایتی خاطرنشان در خصوص برنامه‌های این نهاد جهت گرامیداشت اعیاد شعبانیه، اظهار کرد: همزمان با فرا رسیدن میلاد حضرت علی اکبر(ع)، برنامه های فرهنگی و مذهبی مناسبی برای نسل جوان پیش بینی شده است و متناسب با عید نیمه شعبان به عنوان یکی از شاخص ترین اعتقادات مذهبی شیعیان، همه امکانات و توان مجموعه دستگاه های دولتی، نهادهای مردمی و به ویژه هیئات مذهبی به کار گرفته می‌شود.
وی با اشاره بر لزوم بستر سازی فرهنگی در حوزه های مختلف، بر اجرای بدون آسیب ویژه برنامه های فرهنگی در مساجد تأکید کرد و افزود:برنامه های فرهنگی مساجد با محوریت امام جماعت برگزار خواهد شد تا با بصیرت افزایی در حوزه های مختلف اجتماعی کمتر شاهد بروز آسیب و بدعت در برنامه های فرهنگی باشیم.
حجت الاسلام هدایتی از آمادگی تمام مساجد و حسینیه های شهرستان برای برگزاری مراسم جشن اعیاد شعبانیه خبر داد و خاطرنشان کرد: کانون مداحان شهرستان با اعزام مداحان و ذاکران اهل بیت(ع) به مراسم های جشن، زمینه های لازم جهت برگزای پرشور مراسم جشن را فراهم می کند.
captcha