رقابت ۲ هزار دانش آموز قزوینی در مسابقات قرآن، عترت و نماز
کد خبر: 3594448
تاریخ انتشار : ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۹

رقابت ۲ هزار دانش آموز قزوینی در مسابقات قرآن، عترت و نماز

معاون فرهنگی و پرورشی اداره کل آموزش و پرورش استان قزوین از شرکت ۲ هزار دانش آموز در مرحله استانی مسابقات قرآن، عترت و نماز خبر داد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) شبستان نوشت: حجت الاسلام علی انصاری بیان کرد: امروز شاهد برگزاری مسابقات قرآن، عترت و نماز در قزوین هستیم که با حضور 2 هزار نفر از دانش آموزان دختر و پسر و فرهنگیان برگزار می شود.
وی ادامه داد: این رویداد بزرگ فرهنگی و قرآنی از دهم تا 14 اردیبهشت ماه در کانون فرهنگی تربیتی کوثر و در رشته های قرائت قرآن، تلاوت، تفسیر، اذان، احکام، صحیفه سجادیه، نهج البلاغه و مداحی برگزار می شود.
معاون فرهنگی و پرورشی اداره کل آموزش و پرورش استان قزوین اضافه کرد: داوری مسابقات و اختتامیه در هر مقطع تحصیلی در همان روز برگزار می شود به طوری که امروز دانش آموزان دختر مقطع اول متوسطه به رقابت خواهند پرداخت و مراسم اختتامیه این رقابت هم ساعت 16.30 امروز برگزار می شود.
وی عنوان کرد: روز دوشنبه 11 اردیبهشت ماه دانش آموزان دختر مقطع متوسطه دوم از ساعت 9 تا 16، روز سه شنبه 12 اردیبهشت دانش آموزان پسر متوسطه اول، روز چهارشنبه 13 اردیبهشت دانش آموزان پسر متوسطه دوم و روز پنجشنبه هم فرهنگیان خانم و آقا به رقابت خواهند پرداخت. حجت الاسلام انصاری خاطر نشان کرد: رتبه های نخست رشته های مختلف مسابقات قرآن، عترت و نماز به مرحله کشوری این مسابقات که تابستان در مشهد مقدس برگزار می شود راه پیدا می کنند.
وی با اشاره به اهداف برگزاری این مسابقات یادآور شد: کشف استعدادهای قرآنی و هدایت آنها به مراتب بالاتر، تربیت قرآنی و نهادینه کردن فرهنگی دینی، آشنایی دانش آموزان با معارف دینی و قرآنی، ترویج سبک زندگی اسلامی و انس هرچه بیشتر با کلام خدا از جمله مهمترین اهداف برگزاری سی و پنجمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز است.

captcha