نام‌گذاری بیش از 93 هزار نفر درخراسان‌جنوبی به نام‌های حسین، ابوالفضل و سجاد
کد خبر: 3594453
تاریخ انتشار : ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۳
مدیرکل سازمان ثبت احوال خراسان‌جنوبی اعلام کرد:

نام‌گذاری بیش از 93 هزار نفر درخراسان‌جنوبی به نام‌های حسین، ابوالفضل و سجاد

گروه اجتماعی: مدیرکل سازمان ثبت احوال خراسان جنوبی گفت: از ابتدای تأسیس سازمان ثبت احوال در استان، بیش از 93 هزار نفر از هم‌استانی‌ها به نام و القاب حسین، ابوالفضل و سجاد نام‌گذاری شده‌اند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان‌جنوبی، به نقل از روابط عمومی سازمان ثبت احوال خراسان‌جنوبی، علی پورحسین اظهار کرد: فرارسیدن ماه مبارک شعبان با شمیم اعیاد شعبانیه همراه بوده و لازم است از این فضای معنوی بیش از پیش استفاده شود.

وی تعداد افراد نام‌‌گذاری شده در استان به نام حسین و القاب آن را قریب به 59 هزار نفر از ابتدای تاسیس سازمان اعلام کرد و افزود: از این تعداد بیشترین فراوانی آن مربوط به نام حسین است.

مدیرکل سازمان ثبت احوال خراسان‌جنوبی همچنین به فراوانی نام ابوالفضل اشاره کرد و گفت: از ابتدای امسال 388 نفر به نام ابوالفضل در استان نام‌گذاری شده‌اند و در طول سال گذشته نیز بیش از 500 نفر به نام ابوالفضل در استان نام‌گذاری شده‌اند.

پورحسین عنوان کرد: در سال گذشته و سال جاری تاکنون بیش از 120 نفر به نام سجاد ثبت شده است.

 وی با ضمن اشاره به اهمیت بحث فرهنگ نام و نام‌گزینی، اعیاد پیش رو را فرصتی مناسب برای انتخاب نام‌های زیبای مذهبی برگرفته از فرهنگ والای اهل بیت(ع) دانست.

مدیرکل سازمان ثبت احوال خراسان‌جنوبی یادآور شد: استان خراسان‌جنوبی از جمله استان‌های دارای بیشترین فراوانی نام مذهبی در سطح کشور است. 

captcha