ورود خیران چهارمحال و بختیاری به حفظ محیط زیست
کد خبر: 3594457
تاریخ انتشار : ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۳

ورود خیران چهارمحال و بختیاری به حفظ محیط زیست

عملیات اجرایی احداث اولین پاسگاه محیط بانی خیرساز در چهارمحال و بختیاری آغزا شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) از چهار محال و بختیاری به نقل از روابط عمومی حفاظت محیط زیست استان،  در آیین آغاز عملیات اجرایی احداث اولین پاسگاه محیط بانی خیرساز در این استان، مدیرکل حفاظت محیط زیست استان گفت: این پاسگاه با اعتباری بالغ بر یک میلیارد و هشتصد میلیون ریال با کمک دو تن از هموطنان خیر و دوستدار محیط زیست به‌نام های دکتر شکروی و دکتر بانکی با هماهنگی صندوق ملی محیط زیست در بخش بازفت این استان ساخته می شود.

وی افزود: این پاسگاه محیط بانی در زمینی با مساحت 500 مترمربع در نزدیکی روستای مَوَرز و جهت حفاظت از بخش بازفت و منطقه شکار ممنوع خدا آفرین احداث خواهدشد.

شهرام احمدی اظهار داشت: این پاسگاه محیط بانی، اولین پاسگاه حفاظتی در بخش بازفت است. احمدی اذعان داشت: هم اکنون اکیپ های سیار وظیفه حفاظت از محیط زیست این بخش را برعهده دارند.

گفتنی است، به استناد بند(و) ماده 6 قانون حفاظت و بهسازی محیط زیست منطقه‌ی خدا آفرین از پانزدهم مرداد سال 94 به مدت 5 سال شکار ممنوع اعلام شد و این‌ ممنوعیت برای حفظ و نگهداری گونه‌های نادر از قبیل‌ دوزیستان‌، خزندگان، کبک و پستانداران نادر و انواع پوشش گیاهی شاخص شامل لاله‌های واژگون، کرفس، بن سر، باریجه، بلوط و گونه‌های مختلف دارویی اعمال می‌شود.

منطقه‌ شکار ممنوع «خدا آفرین» با مساحت 49 هزار و 300 هکتار در شهرستان‌های اردل و کوهرنگ قرار دارد. دو منطقه چغاخور و خدا آفرین در استان بعنوان "شکار ممنوع" معرفی شده است.
captcha