نظارت خودجوش سازمان دارالقرآن بر قرآن‌های نمایشگاه کتاب تهران
کد خبر: 3595795
تاریخ انتشار : ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۳
زرنگار عنوان کرد:

نظارت خودجوش سازمان دارالقرآن بر قرآن‌های نمایشگاه کتاب تهران

گروه ادب: معاون نظارت بر چاپ و نشر قرآن سازمان دارالقرآن از نظارت کارشناسان این سازمان بر قرآن‌های ارائه شده در سی‌امین نمایشگاه کتاب تهران خبر داد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، سی‌امین دوره نمایشگاه کتاب تهران دقایقی پیش درهای خود را به روی مردم باز کرد، در این نمایشگاه 2 هزار و 643 ناشر داخلی، 94 ناشر عربی و 45 ناشر لاتین در بخش بین‌الملل حضور یافته‌اند. 
با توجه به تعداد بالای عناوین کتاب‌ها، هر ساله تخلفاتی را از سوی ناشران در ارائه آثار به ویژه در حوزه قرآن شاهد هستیم و برخی از آنها اقدام به ارائه قرآن‌های بدون مجوز و دارای اغلاط می‌کنند که پیامدهای سوئی در داخل و خارج از کشور دارد؛ از این رو نظارت بر کتاب‌ها از نظر محتوایی به‌ویژه در رابطه با قرآن‌ها امری ضروری است.
با توجه به پیگیری‌های خبرگزاری ایکنا طی سال‌های گذشته، قرآن‌ها با هماهنگی سازمان دارالقرآن مورد نظارت و ارزیابی قرار می‌گرفتند در این راستا احمد زرنگار، معاون نظارت بر چاپ و نشر قرآن سازمان دارالقرآن الکریم به خبرنگار ایکنا گفت: تاکنون صحبت خاصی در این زمینه با مسئولان نمایشگاه کتاب تهران انجام نشده است، اما ما براساس وظیفه خود هر سال به صورت رندومی قرآن‌های ارائه شده در نمایشگاه را بررسی می‌کنیم.
وی افزود: در این دوره از نمایشگاه کتاب تهران نیز کارشناسان سازمان دارالقرآن به صورت خودجوش بر قرآن‌های ارائه شده نظارت کرده و موارد تخلف را گزارش خواهد کرد و در ادامه نیز این موضوع را پیگیری می‌کند.
captcha