روحانی، رئیس جمهور همه آحاد مردم است
کد خبر: 3601459
تاریخ انتشار : ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۵

روحانی، رئیس جمهور همه آحاد مردم است

گروه سیاست و اقتصاد: استاندار اسبق اصفهان با بیان اینکه انتخابات عرصه تقابل دو نوع دیدگاه و دو جریان فکری و فرهنگی است، گفت: مردم به هر دیدگاهی اقبال کنند، باید آن را محترم شمرد و پاس داشت و فرد منتخب نیز رئیس جمهور همه آحاد مردم است و باید پاسخگوی آنها باشد.

سید محمود حسینی، استاندار اسبق اصفهان در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از اصفهان با بیان اینکه حضور گسترده مردم در انتخابات برخاسته از آگاهی و میهن‌دوستی مردم است، اظهار کرد: آگاهی مردم به حقی که برای خود قائل بوده و به آن واقف هستند، برمی‌گردد و میهن دوستی ایشان ناشی از احساس تکلیف‌شان در قبال کشور و آینده آن است.
وی افزود: در واقع انتخابات نشان داد که مردم حضور و مشارکت را هم حق و هم تکلیف خود می‌دانند که از هم جداشدنی نیست و نشان دهنده رشد جامعه است و اینکه مدیریت جامعه تنها با شعار و احساس تکلیف ممکن نیست، بلکه باید ترکیبی از حق و تکلیف باشد.
حسینی با اشاره به حضور گسترده مردم در انتخابات گفت: این حضور بسیار باشکوه بود و ما شاهد مشارکت بی‌سابقه در انتخابات بودیم. این مشارکت بی‌سابقه بسیار ارزشمند است و در واقع سرمایه‌ای برای کشور محسوب می‌شود. همه مسئولین نظام این حضور را باید پاس بدارند.
وی با اشاره به شرایط دو قطبی جامعه بیان کرد: دو گرایش فکری، فرهنگی و روشی در جامعه ما وجود دارد که در انتخابات نیز خود را نشان داد، اما دو طرف پذیرفتند که داوری را به عهده مردم بگذارند، کاندیداها با مردم گفت‌و‌گو کردند و مردم به قضاوت نشستند و اکنون منتخب مردم با بالاترین آراء سکان اداره کشور و جامعه را در دست می‌گیرد.
استاندار اسبق اصفهان اضافه کرد: با مشخص شدن نتایج آراء، اختلافات فرو می‌نشیند و سایر کاندیداها باید با کمال آرامش به نظر غالب مردم احترام گذاشته و کمک کنند تا منتخب مردم سکان اداره کشور را در دست بگیرد و با وی اعلام همکاری کنند. بعد از این رقابت باید به رفاقت تبدیل شود. کاندیداها باید به منتخب مردم تبریک بگویند که هم خواست مردم است و هم اخلاق اجتماعی این‌گونه ایجاب می‌کند.
وی ادامه داد: انتخابات رویارویی حق و باطل نیست، بلکه رقابت بین دو جریان فکری، فرهنگی و روشی و دو نوع مدیریت و دیدگاه موجود در کشور است که به هر حال مردم به یک دیدگاه اقبال می‌کنند و نظرات آنان محترم است و باید آن را پاس داشت.
حسینی گفت: در زمان تبلیغات انتخاباتی، کاندیداها به گفت‌وگو با مردم و دیگر نامزدها پرداختند و مطالبات و برنامه‌هایی مطرح شد. در این میان مسئولیت فرد منتخب سنگین است، او دیگر نه یک کاندیدا، بلکه رئیس جمهور بوده و باید به اراده غالب مردم جامه عمل بپوشاند که مسئولیتی بسیار سنگین است.
وی افزود: این وظیفه تنها بر عهده فرد منتخب نیست، مردم نیز باید با حضور خود پیگیر مطالبات و توسعه جامعه باشند و بدانند که نه تنها طرفدار، بلکه منتقد نیز هستند. رئیس جمهور نیز رئیس جمهور همه آحاد مردم است و باید فرصتی فراهم کند تا مردم به صورت مستقل و منسجم در یک فضای آرام پیگیر مسائل جامعه باشند و رئیس جمهور نیز پاسخگو باشد.
استاندار اسبق اصفهان تصریح کرد: رسانه‌ها و مطبوعات به خصوص رسانه ملی از این به بعد نقش برجسته‌ای بر عهده دارند و باید یک پل ارتباطی بین مردم و رئیس جمهور، مردم و دولت و مردم و مدیران برقرار کنند. رسانه‌ها باید به صورت آزادانه هم دیدگاه‌های رئیس جمهور و هم دیدگاه‌های مردم را منعکس کرده و فقط به سیاه‌نمایی و انتقاد یک طرفه از دولت نپردازند، رئیس جمهور نیز باید از این پل ارتباطی استفاده کند.

captcha