تفکر مرجئه در حال بازگشت به جامعه است
کد خبر: 3610867
تاریخ انتشار : ۲۸ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۳
عضو هیئت علمی جامعه المصطفی(ص) هشدار داد:

تفکر مرجئه در حال بازگشت به جامعه است

گروه حوزه‌های علمیه: استاد حوزه علمیه با بیان اینکه تفکر مرجئه از تفکرات خطرناک در دوره‌ای از تاریخ اسلام است که لاابالی و سست کردن دین را دنبال می‌کند گفت: متاسفانه این تفکر که می‌گوید دلت پاک باشد و هر کاری می‌خواهی بکن در حال بازگشت به جامعه است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) حجت‌الاسلام و المسلمین ناصر رفیعی، استاد حوزه امروز 28 خردادماه در ادامه تفسیر سوره احزاب گفت: عده‌ای بودند که هشت سال در جنگ یک روز هم به جنگ نرفتند ولی اخبار آن را پیگیری می‌کردند و امروز نیز برخی از آنان خود را صاحب حق در نظام و انقلاب می‌دانند؛ قرآن فرموده است که این وضعیت منافقان است که در جنگ احزاب نیز عده‌ای این ویژگی را داشتند.
وی با اشاره به وضعیت مومنان حقیقی در جنگ احزاب عنوان کرد: یک ماه پیامبر در جنگ احزاب خانواده را رها و شب‌ها نیز در میدان بود و خداوند فرموده است که از ایشان الگو بگیرید.
رفیعی با بیان اینکه اسوه بودن پیامبر(ص) مطلق و برای همه شرایط است گفت: خود امام علی(ع) با همه عظمت می‌فرماید وقتی جنگ به جای سختی می‌رسید ما به ایشان پناه می‌بردیم. 
وی افزود: کسانی می‌توانند پیامبر را الگو قرار دهند که سه ویژگی داشته باشند؛ باور به خدا، باور به قیامت و زیاد به یاد خدا بودن اما متاسفانه ایشان الگو برای بسیاری از مسلمین قرار نگرفت و اگر پیامبر الگو بود نباید خشونت و تحجر در جهان اسلام باشد و شاهد این همه انحراف باشیم.
عضو هیئت علمی جامعه المصطفی(ص) بیان کرد: اگر پیامبر الگو بود این همه انحراف در دین را نمی‌دیدیم که گفته می‌شود وقتی امام زمان بیایند گویی دین جدیدی می‌آورند البته این انحرف از صدر اسلام رخ داد و کار به جایی رسید که بعد از 50 سال امام حسین(ع) که فرزند رسول الله بود را به شهادت رساندند.
وی با بیان اینکه باید پیامبر در زندگی امروز ما هم اسوه باشد افزود: وقتی ده هزار نیروی مشرک در جنگ احزاب به پشت مدینه رسیدند مومنان حقیقی گفتند که این وعده خدا و رسول به ما هست و از این مسئله استقبال کردند؛ مومن باید استوار و مانند کوه باشد و نباید بهراسد و صحنه را خالی کند.
رفیعی عنوان کرد: من در سفری که به بلغارستان داشتم بارها مشاهده کردم وقتی قرآن خوانده می‌شد دانشجویان با صوت قرآن اشک می ریختند؛ اما خیلی باعث تاسف است که در مجالس ما وقتی قرآن خوانده می شود عده ای حرف می زنند در حالی که قران فرموده باید گوش به قرآن بدهید.
وی با بیان اینکه بازار اشکال و شبهه به دین زیاد شده است و از دین هم مظلومتر نداریم عنوان کرد: اگر کسی در پزشکی دخالت کند نظام پزشکی جلوی او را می گیرد ولی در دین همه نظر می‌دهند در حالی که دین هم کارشناس لازم دارد و مراجع زحمات زیادی می کشند تا نظری در مورد دین بدهند.
استاد حوزه بیان کرد: ایمان بر سه چیز استوار است اول اعتقاد و باور، دوم گفتار و سوم عمل است که با اسلام فرق دارد زیرا اسلام با گفتن شهادتین ایجاد می شود اما ایمان مرتبه بسیار والاتری دارد البته ایمان هم دارای مراتبی است.
رفیعی گفت: گروهی در اسلام پیدا شدند که مرجئه بودند؛ اینها می‌گفتند دلت پاک باشد و عمل هم نداشته باشی به بهشت می روی که متاسفانه امروز  هم این تفکر، برگشته است.
وی افزود: این تفکر لاابالی را رواج و جهنم را سست و سبک جلوه و بدحجابی و ... را رواج می‌دهد در حالی که پیامبر فرمود خداوند مرجئه را لعنت کند؛ دلت پاک باشد یعنی چه؟ مگر دل پاک چگونه با گناه و عیش و نوش می‌تواند همراه باشد.
 رفیعی با بیان اینکه مومن، مقاوم است تاکید کرد: گاهی برخی مراعات حجاب را نمی‌کند در حالی که برای این کار خیلی هزینه شده و خون‌هایی برای آن ریخته شده است؛ البته من نمی گویم از روی بی اعتقادی است بلکه از روی بی دقتی و کاهلی است چون تعداد زیادی از همین بانوان در مراسم احیاء حضور داشتند. حجاب ارزش کشور است و یک خانم ایمانش به حجاب اوست.
captcha