تبدیل قرآن پژوهی به یک دغدغه مهم فرهنگی
کد خبر: 3613440
تاریخ انتشار : ۰۵ تير ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۷

تبدیل قرآن پژوهی به یک دغدغه مهم فرهنگی

مسئول دارالقرآن اداره کل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی گفت: باید قرآن پژوهی و تبیین آموزه های قرآنی در جامعه تبدیل به یک دغدغه مهم و اساسی شود.

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) شبستان نوشت: اسماعیل خیری، مسئول دارالقرآن اداره کل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی گفت: روح قرآن و مبانی اسلامی در جوامع اسلامی بالفطره جاری است و باید زمینه های اشاعه آن فراهم شود.

وی افزود: جوانان جامعه ما باید در مسیر قرآن پژوهی قرار گیرند و قرآن فقط به حفظ و قرائت ختم نشود.

این مسئول ادامه داد: باید تفهیم آموزه های قرآنی و در واقع قرآن پژوهی در جامعه تبدیل به یک دغدغه اساسی و مهم شود و مسئولان مربوطه در این راستا آستین های همت خود را بالا بزنند.

وی، با بیان اینکه ماه رمضان فرصت مغتنمی برای انس با قرآن بود خاطرنشان کرد: نباید محافل قرآنی فقط مختص ماه رمضان باشد و باید سعی کنیم که  این انس و الفت به صورت مستمر پیگیری شود.

خیری گفت: در رمضان امسال در بیش از 30 نقطه استان مجالس ختم قرآن برگزار می شد ولی بدلیل ناهماهنگی های موجود و نبود نظم کافی، برنامه مصلی پررنگ تر از همه برگزار شد.

مسئول دارالقرآن اداره کل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی اضافه کرد: سال گذشته 2 کارگاه از 80 کارگاه کشوری در استان برگزار شد که امیدواریم در سال جاری بتوانیم برنامه های شاخص تری را به فعلیت برسانیم.

وی، با بیان اینکه تفسیر قرآن در جامعه کم رنگ است، گفت: متاسفانه جلسات تفسیر رسمی قرآن در جامعه در سایه قرار گرفته است و اگر جلسات مشخص و رسمی وجود داشته باشد قرآن پژوهان ما به صورت علمی می توانند در این راستای به تحصیل علوم قرآنی بپردازند.
captcha