ارتباط با علما و رفقای متدین؛ لازمه تقویت سرمایه های معنوی کسب شده در رمضان
کد خبر: 3613574
تاریخ انتشار : ۰۶ تير ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۴
عزیزی عنوان کرد:

ارتباط با علما و رفقای متدین؛ لازمه تقویت سرمایه های معنوی کسب شده در رمضان

گروه جامعه: رئیس مرکز تخصصی آموزش امر به معروف و نهی از منکر آستان قدس رضوی لازمه تقویت سرمایه های معنوی کسب شده در ماه مبارک رمضان را ارتباط با علما و رفقای متدین دانست.

 حجت الاسلام والمسلمین عزیزی، رئیس مرکز تخصصی آموزش امر به معروف و نهی از منکر آستان قدس رضوی، در گفت وگو با خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا)، به تبیین راهکارهای تعمیق و تداوم حالات معنوی به وجود آمده در افراد پس از ماه مبارک رمضان پرداخت و گفت: گام اول برای نیل به این هدف مصمم بودن فرد برای حفظ سرمایه های معنوی کسب شده در ماه رمضان است.
وی با بیان اینکه فرد خود باید آگاه به ارزش سرمایه معنوی کسب شده باشد تا درصدد حفظ و حراست از آن برآید، گفت: پس از درک این مرحله می توان از اسباب و لوازم برای رسیدن به این هدف استفاده کرد که یکی از آنها تداوم روزه های مستحبی و دقت در ادای نماز است.
وی حضور در مسجد را از دیگر راهکارهای تقویت حالات معنوی در انسان برشمرد و گفت: سرمایه های معنوی کسب شده می تواند از راه حضور در مساجد و علم آموزی دینی در این مکان های مقدس تقویت شود ولی اگر ارتباط با مسجد تا ماه رمضان سال آینده قطع شود، نمی توان توقع داشت که همان حالات روحانی به وجود آمده در افراد به واسطه حضور در مکان های مقدس و انجام عبادات جمعی که از ارزش بالایی نیز برخودار است، حفظ شود.
حجت الاسلام عزیزی رفت وآمد با دوستان متدین را راهکار دیگری برای حفظ حالات معنوی در افراد برشمرد و عنوان کرد: رفقایی که محب اهل بیت(ع) هستند و ایمان قوی دارند، می توانند در تقویت عبودیت به انسان کمک کنند و الگویی برای سایر افراد به منظور تأثیرگذاری در دوستان خود که زمینه های دینی و اسلامی کمتری دارند، باشند.
رئیس مرکز تخصصی آموزش امر به معروف و نهی از منکر آستان قدس رضوی با اشاره به اهمیت ارتباط فردی انسان با خداوند و ائمه اطهار(ع) گفت: قرائت برخی ادعیه ماه رمضان در سایر ماه های سال می تواند به تعمیق عبودیت در افراد کمک کند و یادآور حالات معنوی ماه مبارک رمضان باشد. به طور کلی ادعیه به سبب فضای روحانی و معنوی عمیقی که دارند در این زمین بسیار تأثیرگذار هستند.
وی لازمه رسیدن به مدارج بالاتر عبودیت طی یک سال فاصله ای که با ماه رمضان سال آتی وجود دارد را غنیمت شمردن فرصت ها خواند و تصریح کرد: مؤمن باید آگاه باشد و از لحظه لحظه های زندگی خود برای بندگی کردن و اثبات تعلق خاطر خود به ائمه طاهرین(ع) استفاده کند و محیط های لغزنده ایشان را از پای در نیاورد.
حجت الاسلام عزیزی رفت و آمد و مراوده با علما و فقها را از دیگر شاخصه های تقویت سرمایه های معنوی برشمرد و اظهار کرد: در مبانی دینی نیز بیان شده است که یکی از آسیب هایی که در آخرالزمان افراد را تهدید می کند، دوری از علما است؛ این در حالی است که در کلام اهل بیت(ع) بر ضرورت ارتباط با علمای دینی تأکید شده است.
captcha