چرایی حذف 3 عنوان شغلی‌استخدامی از رشته علوم قرآنی
کد خبر: 3613628
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۰۷ تير ۱۳۹۶ - ۰۶:۲۰
ایکنا پیگیری کرد؛

چرایی حذف 3 عنوان شغلی‌استخدامی از رشته علوم قرآنی

گروه جامعه: حذف سه عنوان شغلی استخدامی آموزگار ابتدایی، دبیر عربی و دبیر معارف برای رشته علوم قرآنی، قانون سال 92 است و علت آن نیز ارتباط بیشتر سوابق تحصیلی دانشجویان سایر رشته‌ها با رشته‌های شغلی اشاره شده است.

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا)، طی روزهای گذشته مطلبی در فضای مجازی خطاب به فارغ التحصیلان و دانشجویان رشته علوم قرآنی منتشر و بیان شد که در دفترچه استخدامی آموزش و پرورش، امسال، استخدامی آموزش و پرورش رشته علوم قرآنی را از سه عنوان شغلی آموزگار ابتدایی، دبیر عربی و دبیر معارف حذف کرده است.

در این راستا به سراغ مسئولان مربوطه رفتیم تا از صحت و سقم این مطلب، مطلع شویم که البته به دلیل همزمانی با تعطیلات عید سعید فطر نتوانستیم با افراد بیشتری در این زمینه صحبت کنیم.
 
به سراغ اسفندیار چهاربند، رئیس مرکز برنامه ریزی منابع انسانی و فناوری اطلاعات وزارت آموزش و پرورش رفتیم. وی با بیان اینکه تطبیق رشته‌های دانشگاهی با رشته‌های شغلی، تفاهم مشترک سازمان اداری استخدامی کشور با اداره کل امور اداری وزارت آموزش و پرورش است گفت: باید در سوابق تحصیلی دانشجویان دروس و مواد درسی متناسب با رشته شغلی وجود داشته باشد.
 
وی با تأکید بر اینکه دفترچه آزمون استخدامی را سازمان امور اداری و استخدامی کشور منتشر می‌کند و مربوط به دولت است، گفت: نظر کارشناسان در سازمان امور اداری و استخدامی کشور بر تطبیق مواد درسی در رشته علوم قرآنی با عناوین شغلی دبیری معارف، دبیری عربی و آموزگار ابتدایی نبوده است.

برای کسب اطلاعات بیشتر به سراغ محمدرضا شوقی، معاون اداره کل امور اداری و تشکیلات وزارت آموزش و پرورش رفتیم. وی با تأکید بر اینکه این سه عنوان شغلی طی امسال برای رشته علوم قرآنی حذف نشده است، تصریح کرد: این قانون مربوط به سال 92 است و چیز جدیدی نیست که امسال اضافه شده باشد.

شوقی ادامه داد: در طرح طبقه بندی مشاغل معلمان، برای هر رشته شغلی، مدارک و رشته های تحصیلی تعیین شده است و ما طبق آن عمل می کنیم. شورای توسعه اینطور صلاح دیدند و دانشجویان سایر گرایش های الهیات را در این زمینه نزدیک تر به عناوین شغلی یاد شده دانسته اند.

وی دانشجویان رشته علوم قرآنی را متفاوت از افرادی دانست که به واسطه حفظ قرآن مدرک معادل دریافت کرده اند و عنوان کرد: حافظان قرآن متناسب با سطح محفوظات قرآنی خود مدرک معادل در رشته علوم قرآنی دریافت می کنند و طبق قانون می توانند در آزمون استخدامی رشته علوم تربیتی شرکت کنند. این قانون پیشتر نیز وجود داشته است اما هیچ دستگاهی استفاده نکرده بود و امسال آموزش و پروش برای اولین بار از این قانون استفاده کرده است.
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۶/۰۴/۰۸ - ۰۲:۴۰
0
1
ما که رشته علوم قرآنی داریم و گرایش تربیت معلم قرآن .
تربیت معلم قرآن یعنی چی؟؟؟
دانشجو
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۶/۰۴/۱۰ - ۰۲:۲۱
0
1
آهان پس یعنی دانشجویان علوم قرآنی سر کلاس ، کالبد شکافی و دامداری و هتل داری و موسیقی و استاتیک میخونن که نمیتونند عربی و معارف و دروس دبستان را درس دهند ... !!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۶/۰۷/۱۰ - ۲۲:۳۴
0
0
پس تکلیف ما علوم قرانیا چیه ماها باید حداقل توابتدایی به کارگرفته بشیم
captcha