حجت‌الاسلام تقوی؛ شهید راه حکومت «الله»
کد خبر: 3613789
تاریخ انتشار : ۰۷ تير ۱۳۹۶ - ۲۰:۳۲
در دیدار با خانواده شهید مطرح شد؛

حجت‌الاسلام تقوی؛ شهید راه حکومت «الله»

گروه جهاد و حماسه: ذوب شدن شهید حجت‌الاسلام سیدمهدی تقوی در دغدغه‌های قرآنی و باور به آرمان‌هایی که دنبال می‌کرد از موضوعات مطرح شده در دیدار جمعی از اعضای جامعه قرآنی طی امروز،‌ هفتم تیرماه با خانواده این شهید بود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، دیدار جمعی از اعضای جامعه قرآنی با خانواده شهدای قرآنی در این به دیدار با خانواده شهید حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمهدی تقوی اختصاص داشت که در حمله تروریستی مجلس شورای اسلامی در 12 رمضان امسال به شهادت رسید، اختصاص داشت. این دیدار در روز هفتم تیرماه در روزی صورت گرفت که یادآور حادثه دیگر تروریستی در اوایل پیروزی انقلاب اسلامی و شهادت آیت الله بهشتی و یاران صدیقش هست. در این دیدار، مسئولان سازمان قرآن و عترت بسیج تهران بزرگ، شبکه قرآن و معارف سیما، رادیو قرآن، اتحادیه تشکل‌های قرآنی و ... نیز حضور پیدا کرده بودند.

حجت‌الاسلام تقوی؛ شهید راه حکومت «الله»

پس از تلاوت آیاتی چند از کلام‌الله مجید، رحیم قربانی، رئیس سازمان قرآن و عترت بسیج تهران بزرگ با توضیحاتی درباره جلسه دیدار هفتگی با خانواده شهدای قرآنی،‌ عنوان کرد: شهید تقوی خود از بنیانگذاران ستاد سوره‌های سرخ بود و در این رابطه تاکیدات ویژه‌ای در خبرگزاری ایکنا داشت و در اواخر دوران زندگی خود نیز بر ادامه دادن راه شهدا تاکید می‌کرد. شهید تقوی در جامعه امروز، می‌تواند به عنوان الگو و اسوه برای مدیران قرآنی کشور مطرح باشد که با روحیه ولایی و قرآنی خود به فعالیت پرداخت. دغدغه تحقق مطالبات رهبر معظم انقلاب و بصیرت‌افزایی جامعه قرآنی از مواردی بود که وی به آنها توجه داشت و همیشه آرزو می‌کرد به شهادت برسد.

شهید راه حکومت «الله»/ ذوب شدن در دغدغه‌های قرآنی

مادر شهید تقوی در این دیدار اظهار کرد: پسرم در زمان هشت سال دفاع مقدس، عاشق جبهه بود، اما در آن دوران به دلیل کم بودن سن، با اعزام وی موافقت نمی‌کردند. در نهایت سیدمهدی با دست‌کاری شناسنامه‌اش راهی جبهه شد. وی در مدت حضور در جبهه یک بار مجروح شد،‌ ولی به خانواده در این باره خبری نداد. وقتی بعدها در این باره از او سوال کردم، گفت که نمی‌خواستم شما را نگران کنم.

وی از توصیه شهید به سرکشی به خانواده شهدا یاد و عنوان کرد: پسرم عاشق شهادت بود و در نهایت به آرزوی خود رسید. ما هم راضی به رضای خدا هستیم. به من می‌گفت که کارم بسیار مهم است،‌ برای من دعا کن. همیشه به او می‌گفتم دوست ندارم زود شهید شوی، اول باید کارهای بسیاری انجام دهی و بعد به شهادت برسی و همین اتفاق نیز افتاد.

مادر شهید تقوی با تاکید بر اینکه سفارشش به فرزندش این بود که باید برای اسلام و مسلمین خدمت کند، گفت: خدا را شاکرم که پسرم کارهای بسیاری انجام داد و کارش نیز ماندگار شد. امیدوارم که راهش ادامه داشته باشد، زیرا این موضوع باعث خرسندی من می‌شود. سیدمهدی تلاش بسیاری کرد که به سوریه برود،‌ ولی در نهایت همین جا به شهادت رسید. ان شاءالله خدا این هدیه ناقابل را از ما قبول کند.

در ادامه این دیدار، همسر شهید تقوی اظهار کرد: همسرم فضایل اخلاقی بسیاری داشت که سخن گفتن از آنها کار را برایم دشوار می‌کند. در چند سال اخیر مشاور فرهنگی برخی از نمایندگان مجلس بود و در جهاد دانشگاهی نیز فعالیت داشت. مهمترین دغدغه ایشان در سال‌های اخیر گفتمان‌سازی انقلاب اسلامی بود.

شهید راه حکومت «الله»/ ذوب شدن در دغدغه‌های قرآنی

وی با اشاره به اینکه شهید، استاد وی در همه امور زندگی،‌ شرعی، سیاسی، فقهی، اجتماعی و ... بوده است، گفت: ایشان ساعت‌ها وقت صرف می‌کرد تا مطالبی را که در دوره‌های مرتبط با گفتمان‌سازی برای بانوان مطرح می‌کند، برای من بازگو کند و من از قافله عقب نمانم.

همسر شهید تقوی با اشاره به اینکه این شهید بیشتر تلاشش درباره اندیشه امام و منظومه فکری رهبر معظم انقلاب بود، افزود: در همین راستا کتاب تدوین شد و اساتیدی حضور یافتند تا به آموزش جوانان، دانشجویان و طلاب در راستای گفتمان‌سازی انقلاب اسلامی بپردازند.

وی با برشمردن مراحل گفتمان‌سازی انقلاب اسلامی، ادامه داد: منظور از دولت در این مراحل، قوه مجریه نیست، بلکه همه نهادها هستند که قوانین را اجرا می‌کنند تا کشور را به تمدن اسلامی برسانند. شهید در همین راستا دوره‌هایی را برگزار و افراد فعال را از میان طلاب مختلف حاضر در دوره‌ها گلچین کرد تا آنها را با منظومه فکری رهبر معظم انقلاب آشنا کند. این کار سبب تشکیل نیروهای کارآمد در انجام مسئولیت‌های اجرایی طی دولت کریمه امام زمان(عج) خواهد شد.

همسر شهید تقوی با اشاره به اینکه از فعالیت‌هایی که همسرش انجام می‌داد خرسند بود،‌ گفت: به عقیده من ایشان بنیادی‌ترین کار را انجام می‌داد. امیدوارم راهش ادامه یابد. وی انس عجیبی با آیات قرآن کریم داشت و هر چه بر عمرش افزوده می‌شد، این انس بیشتر جلوه می‌کرد. ایشان به عمق آیات، اشراف داشت و بصیرت والایی در این ارتباط داشت.

حجت‌الاسلام والمسلمین احسن، از بستگان شهید تقوی در این جلسه از آموزش دیدن توسط این شهید در حوزه آوا، صدا و نوای قرآنی یاد و اظهار کرد: وی دارای فضایل اخلاقی والا و سالک الی الله بود. ایشان در عین گمنامی و مظلومیت کار می‌کرد و به کسی در این باره که چه مسیری را طی می‌کند، سخنی نمی‌گفت. از وجود خود برای آرمان‌ها و اهداف اسلام هزینه می‌کرد.

وی از دوران نوجوانی سیدمهدی تقوی یاد و عنوان کرد: وی در روستایی در استان قم زندگی می‌کرد. فضای معنوی خاصی بر آنجا حاکم بود و آن منطقه شهدای بسیاری را تقدیم انقلاب کرد. شهید تقوی با محبت اهل بیت(ع)،‌ قرآن کریم و شهدا رشد کرد و تعلیم دید و مقدمات قرآنی را طی کرد و خاطرات بسیاری از مباحث قرآنی ایشان باقی است. ایشان بعدها وارد عرصه جبهه و جنگ شد و غواص و تخریب‌چی بود و به درجه جانبازی رسید. پس از دوران جنگ،‌ وی گم شده‌اش را در حوزه معارف و طلبگی یافت و وارد حوزه شد.

حجت‌الاسلام احسن با بیان اینکه شهید تقوی فرصت‌هایی را که در قم داشت،‌ از دست نمی‌داد،‌ گفت: وی بسیار میهمان‌نواز بود و به خدمات‌رسانی به مردم می‌پرداخت. گاهی برای پذیرایی از میهمان زیر بار قرض می‌رفت و این در حالی بود که طلاب از نظر معیشتی در محدودیت قرار دارند. وی اعتراضی از کمبودها نداشت و تنها آرمان‌هایش را دنبال می‌کرد. وی در طول مدتی که در حوزه علمیه بود،‌ سه بار از ابتدا تا انتهای اصول کافی را به دقت خواند و در آن باره مباحثه کرد. طلاب هنگامی که ایشان به قم می‌آمدند، استقبال بسیاری کرده و از محضرش استفاده می‌کردند.

وی از دقت والای شهید تقوی در اصلاح سخنان طلاب درباره شأن نزول آیات و احادیث یاد کرد و افزود: ایشان در قم برای بیش از 700 طلبه سخنرانی می‌کرد و با موسسه‌های اسراء و معراج در ارتباط بود. ایشان صاحب سبک و سلیقه بود و بر نوآوری تاکید می‌کرد. وقتی از ایشان دلیل حضورش در درس یکی از علمایی که مشهور نبود، سوال کردم،‌ به نوآوری آن عالم اشاره کرد. شهید تقوی دغدغه طرح و بحث مباحث عمیق معارفی و قرآنی را داشت و آنها را برای انقلاب هزینه کرد. وی در این دغدغه‌ها ذوب شده بود. بسیاری از اساتید و علمایی که به راحتی وقت‌شان را صرف جلسات نمی‌کردند،‌ در پاسخ به درخواست ایشان مبنی بر برپایی جلسات جواب منفی نمی‌دادند. وی باعث اتحاد حوزه و دانشگاه شد و به تبلیغ اندیشه‌های امام پرداخت. وی شهید راه حکومت الله بود،‌ همان طور که می‌گفت پیامبران از آدم تا خاتم(ص) به دنبال تشکیل این حکومت بوده‌اند.

captcha