ولایت‌مداری؛ شهید بهشتی را بهشتی کرد
کد خبر: 3613808
تاریخ انتشار : ۰۸ تير ۱۳۹۶ - ۰۱:۱۰

ولایت‌مداری؛ شهید بهشتی را بهشتی کرد

گروه سیاست و اقتصاد: امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه آنچه که شهید بهشتی را بهشتی کرد ولایت‌مداری وی بود، ابراز کرد: اگر بهشتی شهید نمی‌شد با گذشت زمان در یاد و خاطره‌ها به فراموشی سپرده می‌شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، حجت‌الاسلام کاظم صدیقی، امام جمعه موقت تهران در مراسم گرامیداشت شهدای هفتم تیر که شامگاه هفتم تیرماه در ایوان مقصوره مسجد گوهرشاد حرم مطهر رضوی برگزار شد، به ارزش‌های انسانی اشاره و بیان کرد: در آیات قرآن آمده که از امتیازات بشر، بندگی و عبودیت است.
وی با بیان اینکه بندگی در رأس ارزش‌های انسانی قرار دارد و آفرینش آدم برای بندگی خداوند است، افزود: علم در قرآن کریم از امتیازات والایی برخوردار است و مؤمنی که به دریای علم متصل و از سرچشمه علم الهی بهره‌مند شود خداوند به او الطاف الهی خود را عنایت می‌کند.
ولایت مداری؛ شهید بهشتی را بهشتی کرد
حجت‌الاسلام صدیقی در خصوص امتیازات بالایی که پروردگار عنایت می‌کند، عنوان کرد: رزمنده، مجاهد و ... بودن از امتیازات بالای مورد عنایت خداوند به شمار می رود و آفریدگار ما در آیات متعددی که در شأن مجاهدان بیان کرده عبادت‌هایی را منشأ حیات معرفی کرده است که انسان را در برابر شرک و فساد مقاوم می‌سازد.
امام جمعه موقت تهران افزود: با ارزش‌ترین شما با تقواترین شما است و هر که خدا محورتر است با ارزش‌تر هم خواهد بود کسانی‌ که در راه دین استقامت کردند بدون شک الطاف الهی نصیب‌شان خواهد شد.
وی در خصوص حکومت الهی نیز ابراز کرد: حکومت الهی به‌گونه‌ای است که مسئولان باعث افتخار هستند و جامعه، جامعه سرافرازی است و همچنین پایه‌های استواری خواهد داشت که پرونده گذشته آنان نیز جای غصه و پشیمانی ندارد.
حجت‌الاسلام صدیقی با اشاره به اینکه حاکمیت خداوند در جامعه‌ای که حکومت الهی در آن نهادینه شده‌ باشد، این است که به چنین جامعه‌ای امدادهای غیبی می‌رساند، تشریح کرد: در جنگ ۸ ساله در مقابل شرق و غرب پروردگار، ما را آزمود.
امام جمعه موقت تهران اضافه کرد: در این جنگ جوانان برای دفاع از دین و وطن، جانشان را کف دست قرار دادند و با افتخار راهی خط مقدم جبهه‌ها شدند و همچنین ملائکه از جانب پروردگار مأمور می‌شدند تا این جان برکفان را یاری کنند.
وی با اشاره به اینکه روزی ملائکه می‌گویند: شما در این جبهه‌ها تنها نبودید و ما شما را یاری می‌کردیم، اظهار کرد: عبودیت، رزمنده و ... همه این‌ها ظاهر پیکر است و روح این موارد عبادت است.
ولایت مداری؛ شهید بهشتی را بهشتی کرد
حجت‌الاسلام صدیقی با بیان اینکه ملائکه، قوانین خدا را در دنیا پیاده می‌کنند، عنوان کرد: خداوند متعال مقام انسان را در قرآن والا ترسیم کرده است، همچنین فرشتگان مظلوم هستند و امتیازات زیادی برای آنان در نظر گرفته شده است.
امام جمعه موقت تهران ادامه داد: پروردگار جهانیان به بشر ظرفیت بالایی عنایت کرده است که تمام ملائکه مأمور شدند دستوراتش را انجام دهند، جهت حرکت ملائکه را خداوند تعیین می‌کند.
وی انسان بی‌جهت را شیطان خواند و تشریح کرد: انسانی که در زندگی جهت نداشته باشد انسان نیست بلکه شیطان است، امامت و رهبری عهدالله است و شیطان و نفوذی‌ها درکی از این نوع حکومت ندارند.
حجت‌الاسلام صدیقی با بیان اینکه شیطان صفت‌ها اگر ارزش انسانیت را می‌دانستند پوچ و فاسد نمی‌شدند، افزود: خدا به تمام ملائکه فرمود که باید به انسان سجده کنید اما شیطان سجده نکرد که همین امر موجب شد 6 هزار سال عبادت شیطان از دست برورد و مورد لعن خدا قرار بگیرد.
امام جمعه موقت تهران در ادامه با بیان اینکه اگر کسی از دستور خداوند سرپیچی کند پروردگار او را از صف فرشتگان جدا خواهد کرد، گفت: ما از اول انقلاب افراد این چنینی مانند بنی‌صدر داشته‌ایم.
وی با بیان اینکه آدمی که گرفتار خودشیفتگی شده باشد، توانایی انتخاب راه صحیح را ندارد، تصریح کرد: رهبران این افراد، شیاطین هستند که آنان را زیر سلطه خود قرار داده‌اند و هر روز بیشتر از روز قبل تاوان اشتباهات غلط خود را خوهند داد.
ولایت مداری؛ شهید بهشتی را بهشتی کرد
کسی که ولایت ندارد، شیطان محض است
حجت‎الاسلام صدیقی در خصوص شهید بهشتی نیز گفت: آیت‌الله بهشتی، شخصیت بزرگی بود و با آن مقام و درجه هیچگاه به خود مغرور نشد، بلکه همیشه فروتن بود همچنین نماز اول وقت، متانت، صعه صدر و هر یک از فضیلت‌های اخلاقی این شهید درس بزرگی برای همگان است.
امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه عظمت روحی آیت‌الله بهشتی تحسین‌برانگیز بود، افزود: شهید بهشتی در بعد علمی و اخلاقی عارف به شمار می‌رفت و بسیار به اهل بیت(ع) علاقه داشت، بهشتی فقیه، فیلسوف، محقق، نویسنده و ... بود.
ولایت مداری؛ شهید بهشتی را بهشتی کرد
وی در ادامه اظهار کرد: آنچه که بهشتی را بهشتی کرد، ولایت‌مداری بهشتی بود، اگر بهشتی شهید نمی‌شد با گذشت زمان در یاد و خاطره‌ها به فراموشی سپرده می‌شد لذا کسی‌که ولایت نداشته باشد، شیطان محض است.
حجت‌الاسلام صدیقی در پایان با اشاره به اینکه بهشتی به مقامی رسید که همه آرزو آن را دارند عنوان کرد: امروز فعالیت‌های ضد اسلام‌ها انجام می شود اما آینده در دستان ماست و بدون شک زیر سایه ولایت قدم برخواهیم داشت.
captcha