مسائل فرهنگی و ارزشی جوانان مورد غفلت قرار گرفته است
کد خبر: 3615349
تاریخ انتشار : ۱۷ تير ۱۳۹۶ - ۰۸:۲۰

مسائل فرهنگی و ارزشی جوانان مورد غفلت قرار گرفته است

گروه اجتماعی: استاد حوزه علمیه اصفهان گفت: در رسانه‌ها و نیز در جریان مناظره‌های انتخاباتی، عموماً اشتغال، مسکن و ازدواج به‌عنوان مهمترین مشکلات جوانان مطرح می‌شود و متأسفانه آنچه در این میان مورد غفلت قرار می‌گیرد، مسائل فرهنگی و ارزشی مربوط به جوانان است.

حجت‌الاسلام علیرضا ناجی، مسئول اجرایی دبیرخانه کرسی‌های آزاد اندیشی حوزه علمیه اصفهان در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از اصفهان با بیان جایگاهی که اسلام برای جوانان قائل است، گفت: روزی یکی از اصحاب پیامبر(ص) برای انجام کاری به روستایی رفت، در بازگشت، از عدم توفیق خود در انجام آن کار سخن می‌گفت، پیامبر(ص) فرمودند: اگر روی جوانان سرمایه‌گذاری می‌کردی، یقیناً موفق می‌شدی، چرا که جوانان قدرت تغییر و انجام کارهای بزرگ را دارند.
وی افزود: جوانی مثل هشام بن حکم زمانی که به مجلسی وارد می‌شد، همه حاضران به احترامش از جای خود برمی‌خاستند. به طور کلی می‌توان گفت که اسلام ارزش و جایگاه والایی برای جوانان قائل است و آیات و احادیث زیادی به این موضوع اشاره می‌کنند.
حجت‌الاسلام ناجی با بیان خصوصیات جوان از منظر آموزه‌های دینی، گفت: تقوا، نشاط و کار اصلی‌ترین ویژگی‌هایی هستند که متون دینی برای جوانان برشمرده‌اند. تقوا باعث نشاط می‌شود و در نتیجه، افراد فعالیت‌های خود را با توان و انرژی مضاعف انجام می‌دهند. 
این استاد حوزه علمیه اظهار کرد: در رسانه‌ها و نیز در جریان مناظره‌های انتخاباتی، عموما اشتغال، مسکن و ازدواج به عنوان مهمترین مشکلات جوانان مطرح می‌شود و متأسفانه آنچه در این میان مورد غفلت قرار می‌گیرد، مسائل فرهنگی و ارزشی مربوط به جوانان است.
captcha