پیچیدن عطر حرم رضوی در روستای دهک نهبندان
کد خبر: 3624908
تاریخ انتشار : ۰۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۸:۰۷

پیچیدن عطر حرم رضوی در روستای دهک نهبندان

گروه اجتماعی: مردم روستای دهک نهبندان با استقبال پرشور از خدام رضوي در دو صف طويل، با طنين‌انداز شدن صداي نقاره‌هاي حرم امام رضا‌(ع) و شعرخواني يک دختر نوجوان از سفيران رضوي استقبال کردند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان‌جنوبی، خدام حرم رضوي در دومين روز از حضور خود در استان خراسان‌جنوبي به آستان مقدم امامزاده سیدالحسین‌(ع) از توابع روستاي دهک نهبندان رفتند و حال و هواي رضوي را بر دل‌هاي همه زائران و مجاوران اين بقعه متبرکه حاکم کردند.

مردم با استقبال پرشور از خدام رضوي در دو صف طويل، با طنين انداز شدن صداي نقاره‌هاي حرم امام رضا (ع) و شعرخواني يک دختر نوجوان از سفيران رضوي استقبال کردند.

حجت‌الاسلام اسماعیل مختاری رئیس اداره اوقاف و امور خيريه نهبندان در اين جلسه که با حضور فرماندار،‌ امام جمعه،‌ فرمانده سپاه و جمعي از مسئولان شهرستان نهبندان برگزار شد، گفت: تمام دین محبت و عشق است و محب اهل بیت(ع) گنجی است که باید قدردان آن باشیم.

وی اظهار کرد: خداوند در آيه ۲۳ سوره شوري بیان می‌دارد من هیچ پاداشی از شما بر رسالتم درخواست نمی‌کنم جز دوست‌داشتن نزدیکانم (اهل بیتم) و هر کس کار نیکی انجام دهد، بر نیکی‌اش می‌افزاییم، چرا که خداوند آمرزنده و سپاسگزار است.

حجت‌الاسلام محمدرضا کوثری مبلغ اعزامی کاروان رضوی هم با تبریک فرارسیدن دهه کرامت و تقدیر از استقبال خوب مردم و مسئولان نهبندان از سفيران رضوي گفت: هدف از آوردن پرچم رضوی به این مکان این است که در سال‌های بعد شاهد برکات آن در این مکان مقدس باشیم.

وی در ادامه افزود: دلیل مشکلات و گرفتاری‌هاي انسان‌ها،‌ عدم انتخاب الگوي صحيح است و باید در انتخاب الگو،‌ دقت کامل کنيم.

حجت‌الاسلام کوثری با بیان اینکه مودت یعنی روش و منش زندگی ادامه داد: باید همان روش و منشی را انتخاب کنیم که ائمه انتخاب کردند.

وی با اشاره به اینکه وقتی روز قیامت فرا می‌رسد، چهار نفر از اولین و چهار نفر از آخرین انبیاء و ائمه بر عرش می‌نشیند، گفت: چهار نفر اول حضرت ابراهیم، حضرت عیسی، حضرت موسی و حضرت نوح و چهار نفر آخر نیز حضرت محمد (ص)، امام علي (ع)، امام حسن (ع) و امام حسين(ع) هستند.

 در پایان مراسم با مداحی یکی از خدام و قرائت صلوات خاصه و تبرک‌جویی مردم به پرچم رضوی حال و هواي خاصي بر مجلس حاکم شد. همچنين در اين مراسم از زحمات خادم اين امامزاده تجليل و نشان منقش به نام امام رضا (ع) به پدر شهيدان حسيني اهدا شد. غبارروبي و عطرافشاني اين بقعه متبرکه نيز با حضور خدام رضوي و مسئولان نهبندان انجام شد.

captcha