حضور جهاد دانشگاهی در هر جایی، منشأ خیر و برکت شده است
کد خبر: 3626673
تاریخ انتشار : ۱۳ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۹:۰۹
امام جمعه فردیس در خطبه‌های نماز جمعه این شهرستان:

حضور جهاد دانشگاهی در هر جایی، منشأ خیر و برکت شده است

گروه معارف: امام جمعه فردیس به ایجاد مرکز علمی کاربردی جهاددانشگاهی البرز در این شهرستان اشاره و اعلام کرد: مجموعه جهاددانشگاهی در هر جایی که قدم گذاشته است منشا خیر و برکت شده و برای مردم پیشرفت‌هایی را به دنبال داشته است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از البرز، حجت‌الاسلام والمسلمین علی اکبرایمانی، امام جمعه فردیس، 13مرداد در خطبه‌های نماز جمعه این شهرستان با اشاره به ضرورت رعایت تقوا، اظهارکرد: همین تقوا ایجاب می‎کند تا مشکل دیگران را مشکل خودمان بدانیم و با تلاش فیزیکی، مالی و ... در حل مشکل دیگران مشارکت کنیم.
ایمانی در ادامه با تاکید بر ضرورت خودداری از غیبت و ریختن آبروی مومن افزود: ما علاوه بر اینکه نباید خودمان اهل غیبت باشیم باید در صورت مشاهده غیبت به نوعی با توجیهاتی، آبروی کسی که از او غیبت می‌شود را حفظ کنیم.
وی در بخشی دیگر از خطبه اول نماز جمعه این هفته فردیس با اشاره به معنای لغوی نصیحت اظهار کرد: نصیحت یعنی خیرخواهی؛ یکی از وظایفی که مسلمین نسبت به یکدیگر دارند همین خیرخواهی است.
امام جمعه فردیس خاطرنشان کرد: علاوه بر همه اینها، ما همان طور که مدعی تشیع و دوستداری اهل بیت(ع) هستیم باید در عمل هم ادامه دهنده راه اهل بیت باشیم؛ زیرا این یکی از حقوقی است که اهل بیت به گردن ما دارند، بنابراین باید در ادعای خود صادق باشیم.
ایمانی در ادامه به مناسبت‌های هفته اشاره و اعلام کرد: ولادت حضرت امام رضا(ع)، سالروز صدور فرمان مشروطیت، روز حقوق بشر اسلامی،بمباران اتمی ژاپن توسط آمریکا و شهادت رهبر شیعیان پاکستان از جمله مناسبت‌های این هفته است.
وی به سالروز تشکیل جهاد دانشگاهی در 16 مرداد سال 59 اشاره و اعلام کرد: پس از تعطیلی دانشگاه‌ها، این نهاد توسط جمعی از دانشجویان و اساتید متخصص و متعهد شکل گرفت و در طول این چند دهه خدمات متعددی را در راستای پیشرفت کشور رقم زد.
امام جمعه فردیس به ایجاد مرکز علمی کاربردی جهاد دانشگاهی البرز در شهرستان فردیس اشاره و اعلام کرد: مجموعه جهاد دانشگاهی در هر جایی که قدم گذاشته است منشا خیر و برکت شده و برای مردم پیشرفت‌هایی را به دنبال داشته است.
وی به سالروز شهادت جمعی از دیپلمات‌های ایرانی در افغانستان در سال 77 اشاره و خاطرنشان کرد: در میان این شهدا، شهید صارمی خبرنگار دولت نیز حضور داشت؛ از همین رو ، 17 مرداد به نام خبرنگار نامگذاری شده است که این روز  را به همه خبرنگاران و وقایع‌نویسان تبریک می‌گوییم.
ایمانی خاطرنشان کرد: هفته پیش رو سالروز شهادت حائری یزدی، بنیانگذار حوزه علمیه قم نیز هست؛ کسی که اساسی را بنیان گذاشت و تحولات زیادی را رقم زد، به همین مناسبت امیداوریم کمک‌های لازم به ادامه ساخت حوزه علمیه فردیس که 100 طلبه را در خود جای داده بشود.
امام جمعه فردیس در ادامه مهمترین تحولات هفته گذشته را یادآور شد و گفت: مراسم تنفیذ حکم رئیس جمهور از مهمترین این تحولات بود، رهبری در این مراسم اولین اولویت را رسیدگی به معیشت مردم عنوان کرد؛ بنابراین دولت برای فعال کردن اقتصاد باید به سراغ بخش‌هایی همچون مسکن، منسوجات، تک‌نرخی کردن ارز و اجرای اصل 44 قانون اساسی برود.
ایمانی اضافه کرد: متاسفانه چون اجرای اصل 44 قانون اساسی منافع برخی را به خطر می‌اندازد این اصل در دولت‌های مختلف به خوبی اجرا نشده که یکی از مصادیق این موضوع مساله خودروسازی در کشور است.
وی ادامه داد: یکی دیگر از اولویت‌هایی که رهبر انقلاب بیان کردند تعامل گسترده با دنیاست؛ زیرا آمریکا و صهیونیسم می‌خواهند ما را منزوی کنند تا با دنیا مراوده‌ای نداشته باشیم و شرکت‎های بزرگ در ایران سرمایه‌گذاری نکنند.
امام جمعه فردیس افزود: اولویت سوم با قدرت ظاهر شدن در مقابل زورگوهاست، ما نباید خود را منفعل نشان دهیم؛ زیرا هزینه تسلیم بیش از هزینه مقاومت در مقابل زور است.
وی در پایان به چالش‌های امنیتی خاورمیانه و کشورهای مختلف همچون عراق، یمن و سوریه اشاره کرد و با گوشزد کردن جنایات عربستان در قبال شیعیان منطقه گفت: این امنیتی که ما امروز در ایران داریم مرهون حضور رهبر معظم انقلاب است.


captcha