توسعه فعالیت‌های قرآنی جهاد دانشگاهی با ارتقای ساختار تشکیلاتی
کد خبر: 3627374
تاریخ انتشار : ۱۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۳
پورعلی عنوان کرد:

توسعه فعالیت‌های قرآنی جهاد دانشگاهی با ارتقای ساختار تشکیلاتی

گروه دانشگاه: معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی با بیان اینکه این معاونت توانست دستگاه برتر قرآنی در زمینه نوآوری در فعالیت‌های قرآنی باشد، گفت: در همین راستا هیئت امنای جهاد دانشگاهی با ارتقای تشکیلاتی سازمان قرآنی دانشگاهیان کشور موافقت کرده است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا)، سعید پورعلی، معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی، امروز در نشست خبری به مناسبت سی‌و هفتمین سالگرد تاسیس جهاد دانشگاهی، ضمن اعلام این مطلب اظهار کرد:‌ طی ۳۷ سال حیات جهاد دانشگاهی، ۷ دیدار با مقام معظم رهبری داشته‌ایم و دو دیدار از این تعداد در دوره اول و دوم ریاست دکتر طیبی در جهاد دانشگاهی انجام پذیرفت.

معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی ادامه داد: محورهای عمده در این دیدارها تاکید بر حرکت جهاد در خط انقلاب، پرهیز از سیاست‌زدگی‌، تقویت اعتماد به نفس،‌ اهمیت علم و باور به جایگاه آن در دانشگاه‌ها، تبیین مفهوم ارزش جهاد و مدیریت علم بر اساس ارزش‌های الهی، انقلابی ماندن، ایفای نقش در حوزه‌های فرهنگی، علمی و اقتصادی برای مقابله با ایمان‌زدایی و انتخاب کارگزین بود.

طیبی با اشاره به عملکرد فرهنگی جهاد دانشگاهی گفت: جهاد همواره تاکید ویژه‌ای بر فعالیت‌های قرآنی داشته که در این راستا به علت توسعه ساختار تشکیلاتی سازمان فعالیت‌های قرآنی، مرکز رشد قرآنی و اولین گروه پژوهشی قرآن و علوم تربیتی هیئت امنای جهاد دانشگاهی با ارتقای تشکیلات این مجموعه موافقت کردند و از این پس این مجموعه تحت عنوان «سازمان قرآنی دانشگاهیان کشور» فعالیت خواهد کرد.
معاونت فرهنگی جهاد؛ دستگاه برتر در زمینه نوآوری در فعالیت‌‎های قرآنی است

معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی، گفت: در سال گذشته خبرگزاری ایکنا از سوی معاونت مطبوعاتی وزارت ارشاد به عنوان اولین خبرگزاری تخصصی کشور انتخاب شد و خبرگزاری ایسنا در بخش خبرگزاری‌های عمومی رتبه دوم را کسب کرد.

وی افزود: از ابتدای تاسیس سازمان انتشارات جهاد دانشگاهی تاکنون ۶۰۰۰ عنوان کتاب به چاپ رسیده که ۵۱۷ کتاب سال گذشته برگزیده شد.

پورعلی ادامه داد: همچنین مجوز فعالیت موسسه صندوق قرض‌الحسنه دانشجویان را از بانک مرکزی اخذ کردیم تا فعالیت‌های خیریه با نظارت بانک مرکزی انجام پذیرد، سال گذشته حدود ۵۶۰ خیر دانشگاهی به این صندوق اضافه شده‌اند.

معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی یادآور شد: میزان بهره‌مندی جهادگران و خانواده‌های آنها در همه واحدها 45 ساعت در سال بود که این میزان باید افزایش یابد.

وی با اشاره به برگزاری پنجمین دوره مسابقات ملی مناظره دانشجویان ایران طی سال گذشته، در سطح دانشگاه‌های کشور، گفت: همچنین سال گذشته باشگاه دانشجویان حامی محیط زیست در راستای پرداختن به مباحث محیط زیستی راه‌اندازی شد و همچنین رویدادهای اکسیر و طلوع برکت را نیز برگزار کردیم.

پورعلی افزود:‌ به همت مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران، طی سال ۹۴ ده طرح اجرا شد که یکی از این طرح‌ها اختصاص به نظرسنجی انتخابات ریاست جمهوری داشت.

معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی در ادامه تاکید کرد:‌ معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی توانست دستگاه برتر قرآنی در زمینه نوآوری در فعالیت‌های قرآنی باشد و همچنین مقام برتر مطالعات قرآنی سال از سوی شورای انقلاب فرهنگی شناخته شود.
captcha