اجرای طرح ملی احسن‌الحدیث از سوی بیت‌الاحزان/ پرورش حافظان بالای 15 جزء
کد خبر: 3629432
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۲۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۱

اجرای طرح ملی احسن‌الحدیث از سوی بیت‌الاحزان/ پرورش حافظان بالای 15 جزء

گروه مؤسسات قرآنی مردم‌نهاد: طرح ملی احسن‌الحدیث به منظور پرورش حافظان بالای 15 جزء قرآن کریم در راستای تکلم در قالب مسائل روز براساس آیات قرآن آغاز شد.

سمانه عرفانیان، مسئول ستاد طرح ملی احسن‌الحدیث مؤسسه قرآنی ـ فرهنگی بیت‌الاحزان حضرت زهرا(س) در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، ضمن بیان این مطلب گفت: افتتاحیه طرح ملی احسن‌الحدیث به همت دارالتحفیظ هادی(ع) وابسته به مؤسسه بیت‌الاحزان حضرت زهرا(س) شعبه جهرم، 19 مردادماه با سخنرانی حجت‌الاسلام علیرضا شاهسونی، مسئول مؤسسه بیت‌الاحزان و تنی چند از مسئولان قرآنی و قاریان و حافظان انجام گرفت.
وی با اشاره به اینکه آیین افتتاحیه از ساعت 22:30 تا 23:30 در کانال تلگرامی به طرح ملی احسن‌الحدیث به نشانی @ahsanolhadis96 انجام شد، ادامه داد: این طرح ویژه حفاظ بالای 15 جزء از سراسر کشور است که افراد در 12 ترم و به مدت سه سال تحت این طرح آموزش‌های لازم را می‌بینند.
عرفانیان با اشاره به اینکه ترم نخست این طرح که به مدت سه ماه به طول می‌انجامد به صورت آزمایشی است، اضافه کرد: پذیرفته‌شدگان از این دوره به دوره اصلی راه پیدا می‌کنند. همچنین هدف از  طرح احسن‌الحدیث این است که حافظان قادر خواهند بود با استفاده از آیات قرآن در موضوعات مختلف روز اعم از سیاسی، اقتصادی و اجتماعی و ... تکلم کنند.
وی با اشاره به اینکه دوره فوق به صورت کارگاه محور است و در فضای مجازی تشکیل می‌شود، تصریح کرد: تمامی کلاس‌ها، امتحانات و مصاحبه از پذیرفته شدگان در این دوره به صورت مجازی صورت گرفت.
مسئول ستاد طرح ملی احسن‌الحدیث مؤسسه قرآنی ـ فرهنگی بیت‌الاحزان تأکید کرد: پذیرش از داوطلبان برای دوره اول این طرح با مصاحبه‌ای سخت‌تر روبرو بود و علت آن هم به دلیل کادرسازی و بهره‌مندی از آنها به عنوان معلم و مربی برای دوره‌های بعد طرح احسن‌الحدیث است.
وی گفت: بر این اساس از ثبت نام بیش از 100 نفر، 30 نفر گزینش شده‌اند. کلاس‌های این طرح سه روز در هفته روزهای شنبه، سه‌شنبه و پنج‌شنبه در نظر گرفته شده است که براساس درخواست شرکت‌کنندگان انتخاب می‌شود. همچنین طول هر جلسه یک ساعت و 30 دقیقه است که طی آن نیز مکالمات روزمره، آیات موضوعی و تفسیر آیات بیان می‌شود.
عرفانیان بیان کرد: محور این طرح براساس قرآن‌پژوه است و لذا استاد تنها نقش راهنما را دارد تا حافظان بتوانند آیات قرآن را متناسب با موضوعات به زبان بیاورند و در آن باره صحبت کنند.
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۶/۰۵/۲۲ - ۱۰:۰۳
0
0
اجرای از این دست طرح‌ها افزایش یابد
هادوویون
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۶/۰۵/۲۲ - ۱۵:۰۸
0
0
اینجانب خرسندم که میتوانم در این طرح ملی شرکت داشته باشم و کمال تشکر و قدر دانی دارم از تمام عوامل و کادر این کار ملی
من الله توفیق
captcha