اسامی استان‌های برتر در حوزه فعالیت‌های قرآنی 95
کد خبر: 3629655
تعداد نظرات: ۵ نظر
تاریخ انتشار : ۲۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۰
از سوی سازمان دارالقرآن اعلام شد؛

اسامی استان‌های برتر در حوزه فعالیت‌های قرآنی 95

گروه فعالیت‌های قرآنی:‌ استان‌های برتر و شایسته تقدیر در حوزه فعالیت‌های قرآنی سال 95 از سوی سازمان دارالقرآن الکریم معرفی شدند.

استان‌های برتر در حوزه فعالیت‌های قرآنی سال 95 معرفی شدند
سیدجعفر صادقی، مدیر دفتر برنامه‌ریزی ارزشیابی و فن‌آوری اطلاعات سازمان دارالقرآن الکریم در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، ضمن معرفی استان‌های برتر و شایسته تقدیر در حوزه فعالیت‌های قرآنی سال 95، اظهار کرد: پس از یک سال ارزشیابی عملکرد ادارات کل تبلیغات اسلامی استان‌ها در حوزه فعالیت‌های قرآنی، استان‌های برتر و استان‌های شایسته تقدیر در این زمینه انتخاب شدند.
مدیر دفتر برنامه‌ریزی ارزشیابی و فن‌آوری اطلاعات سازمان دارالقرآن الکریم ادامه داد: بر اساس ارزشیابی که طبق شاخص‌های معین از سوی سازمان و در رابطه با فعالیت‌های قرآنی استان‌های مختلف انجام و صورت گرفت، چهار استان مازندران، همدان، مرکزی و بوشهر به عنوان استان‌های برتر در سال 95 شناخته شدند و در رده دوم نیز شش استان آذربایجان شرقی، یزد، خراسان جنوبی، کردستان، اردبیل و چهارمحال و بختیاری نیز از سوی سازمان دارالقرآن الکریم به عنوان استان‌های شایسته تقدیر معرفی شدند.
وی در ادامه افزود: این رتبه‌بندی استان‌ها براساس اولاً نتایج حاصل از مشاهدات میدانی گروه‌های اعزامی از سوی سازمان دارالقرآن به استان‌ها در سال 95 انجام شده و ثانیا بر اساس بررسی و ممیزی گزارش‌ها و مستندات دریافتی از استان‌های مختلف کشور توسط واحدهای تخصصی سازمان دارالقرآن الکریم صورت گرفته است.
مدیر دفتر برنامه‌ریزی ارزشیابی و فن‌آوری اطلاعات سازمان دارالقرآن الکریم با بیان اینکه ارزشیابی عملکرد استان‌های مختلف کشور در سال 95 در چهار محور اصلی صورت گرفت، تصریح کرد: محور اول برنامه‌ریزی، نظارت و توسعه تعاملات، محور دوم توسعه کمی و کیفی آموزش‌های قرآنی، محور سوم فضاسازی قرآنی و اجرای برنامه‌های تبلیغی و ترویجی و محور چهارم نیز توسعه و ساماندهی مشارکت‌های مردمی و اجرای برنامه‌های حمایتی و نظارتی بوده است که براساس این محورها و ارزیابی در این زمینه، استان‌های برتر و نیز شایسته تقدیر در زمینه فعالیت‌های قرآنی شناخته و معرفی شدند.
صادقی در ادامه اظهار کرد: در این چهار محور، 99 شاخص در نظر گرفته شده بود که هم هیئت‌های ارزیاب و هم واحدهای تخصصی سازمان دارالقرآن الکریم بر اساس این 99 شاخص عملکرد ادارات کل تبلیغات اسلامی استان‌های مختلف کشور را ارزیابی کردند و نهایتاً این نتایجی که اعلام شد، به دست آمد.
وی در ادامه در رابطه با موضوع مشاهدات میدانی که از عملکرد قرآنی ادارات کل تبلیغات اسلامی استان‌های مختلف کشور صورت گرفت نیز بیان کرد: سال گذشته از شهریورماه سال 95 تا پایان سال از تمامی استان‌های کشور با اعزام گروه‌های ارزیابی، نظارت میدانی انجام شد و هیئت‌هایی که در استان‌ها حضور پیدا می‌کردند ضمن اینکه با مدیرکل تبلیغات اسلامی استان و رئیس امور قرآنی استان جلساتی برگزار می‌کردند، از مؤسسات، تشکل‌های مردمی قرآنی، کلاس‌ها و دوره‌های عمومی و تخصصی قرآنی بازدید می‌کردند و با فعالان قرآنی در استان نیز جلسه داشتند و وضعیت استان را از نزدیک بررسی می‌کردند. همچنین، در مرکز نیز ضمن اینکه گزارشات شش ماهه استان‌ها بررسی شد، در طول سال نیز فعالیت استان‌‌ها به صورت مستمر بررسی شد.
مدیر دفتر برنامه‌ریزی ارزشیابی و فن‌آوری اطلاعات سازمان دارالقرآن الکریم تصریح کرد: این ارزشیابی بر اساس آئین‌نامه اجرایی برنامه جامع نظارت و ارزشیابی فعالیت‌های قرآنی استان‌ها در سال 95 انجام شد که این برنامه طی سال گذشته تدوین، ابلاغ و در سطح استان‌های مختلف کشور اجرایی شد.
صادقی در ادامه اظهار کرد: همچنین، در سال جاری نیز برنامه ارزشیابی ادارات کل تبلیغات اسلامی استان‌های مختلف کشور در حوزه فعالیت‌های قرآنی در سطح کشور اجرا می‌شود که در این زمینه همزمان با اعلام نتایج و رتبه‌بندی سال گذشته، آئین‌نامه جدید را نیز به استان‌های کشور ابلاغ کرده‌ایم.
مدیر دفتر برنامه‌ریزی ارزشیابی و فن‌آوری اطلاعات سازمان دارالقرآن الکریم در پایان اظهار کرد: امسال نیز در دو حوزه مدیریت راهبردی امور قرآنی اداره‌ کل تبلیغات اسلامی استان‌ها و نیز حوزه مدیریت و برنامه‌ریزی عملیاتی و تخصصی(که این حوزه دوم شامل چهار محور برنامه‌ریزی، نظارت و توسعه تعاملات، توسعه کمی و کیفی آموزش‌های قرآنی، فضاسازی قرآنی و اجرای برنامه‌های تبلیغی و ترویجی و نیز توسعه و ساماندهی مشارکت‌های مردمی و اجرای برنامه‌های حمایتی و نظارتی می‌شود) ارزشیابی را برای استان‌های کشور در نظر گرفته‌ایم که پس از یک دوره اجرای عملیاتی که در سال 95 انجام شد و دریافت و بررسی بازخوردهای اجرای آن در سطح استان‌های مختلف کشور، این برنامه متناسب با برنامه و بودجه ابلاغی سال 96 به‌روز رسانی و به استان‌ها ابلاغ شده که از اواخر مردادماه جاری مجددا امسال نیز طبق سنوات قبل گروه‌های ارزیاب در استان‌های مختلف کشور حاضر و نسبت به ارزشیابی استان‌ها اقدام می‌کنند.
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۶/۰۵/۲۲ - ۱۱:۰۱
0
0
باز هم خوزستان نیست
استانی که مسئولان به اصطلاح قرآنی اون فقط ادعا دارند و هیچ کاری انجام نمیدن هیچ انتظاری نمیره
علی
|
Spain
|
۱۳۹۶/۰۵/۲۲ - ۱۴:۰۲
0
0
سلام
باید اثرات فرهنگی و تاثیرات محتوایی قرآن براجتماع استان مرکزی را مورد بررسی و آسیب شناسی قرار داد صرفا آمار و مستند سازی کردنی که اثرات اجتماعی ندارد ، فاقد ارزش است . بیایید واقع بینانه به مشکلات بنگریم .متولیان امور قرآن در کشور فقط به فکر امور ظاهری و تکاراری و ملال آور نباشند .چرا جلسات قرآنی اینقدر کم رونق و بی حس حال است ؟ چرا هزینه های اساسی برای پیشبرد اهداف قرآنی اینقدر کم و ناچیز است ؟ امیدوارم گوش های شنوای مسولین امر این حرف های دلسوزانه و نقدهای منصفانه را بشنود و ترتیب اثر دهد. با تشکر
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۶/۰۵/۲۳ - ۱۰:۰۳
0
0
ارزشیابی عملکرد فعالیت‌های قرآنی باعث ایجاد رقابت و تلاش فعالیت‌های قرآنی در استانها برای رسیدن به حد مطلوب می‌شود
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۶/۰۵/۲۳ - ۱۰:۰۴
0
0
ارزشیابی در کارهای قرآنی نتایج خوب و ارزشمندی به همراه خواهد داشت
ناشناس
|
Germany
|
۱۳۹۶/۰۵/۲۳ - ۱۱:۴۴
0
0
متاسفانه طبق معمول از استان اصفهان ـ با آنهمه ظرفیت و پتانسیل ـ هیچ اثری نیست؛ در حالی که در طول سال جلسات سنتی و محافل قرآن بسیاری در این شهر برگزار میشود. ولی متاسفانه از طرف دارالقرآن تبلیغات تحرک اندکی به چشم می آید.
captcha