سرافکندگی مقام کاخ سفید هنگام دفاع ترامپ از نژادپرستی
کد خبر: 3631305
تاریخ انتشار : ۲۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۹

سرافکندگی مقام کاخ سفید هنگام دفاع ترامپ از نژادپرستی

رئیس جدید کارکنان کاخ سفید هنگام دفاع رئیس‌جمهور آمریکا با حالتی سرافکنده ایستاده است.

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن (ایکنا) به نقل از تسنیم، واکنش «جان کلی»، رئیس جدید کارکنان کاخ سفید به اظهارات شب گذشته «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا در کنفرانس خبری به سوژه کاربران در فضای اجتماعی تبدیل شده است.

 «دونالد ترامپ»، در آن کنفرانس خبری یک بار دیگر با دفاع از اقدامات خشونت‌آمیز طرفداران برتری نژادی سفیدپوستان خبرساز شده بود.

وی بعد از خشونت‌های نژادپرستانه در شهر «چارلوتسویل» روز شنبه بدون اشاره به اقدامات گروه‌های حامی برتری نژادی سفیدپوستان، خشونت «همه‌طرف‌ها» را محکوم کرده بود. این امر موجب انتقاد سیاستمداران هر دو جناح از وی شد. 

وی سرانجام روز دوشنبه مجبور شد با نام بردن از گروه‌های نژادپرست از آنها به عنوان «جانی و تبهکار» نام برده و اقدامات آنها را سرزنش کند. 

علی‌رغم این، ترامپ در نشست با خبرنگاران روز سه‌شنبه بار دیگر گفت که «هر دو طرف» مقصر هستند. 

او در مواجهه با سیلی از سوالات خبرنگاران درباره اینکه چرا دیر اقدامات گروه‌های نژادپرست را محکوم کرده گفت که واکنشش «عالی» بوده گفت که گروه‌های «چپ افراطی» هم به همان اندازه طرفداران برتری نژادی سفیدپوستان بابت حوادث روز شنبه مقصر هستند.

فیلم و تصاویر منتشر شده از «جان کلی» وی را هنگام بیان این اظهارات از زبان ترامپ در حالتی سرافکنده و دست به سینه نشان می‌دهد.

captcha