موافقت پادشاه سعودی با ورود زائران قطری به سرزمین وحی
کد خبر: 3631512
تاریخ انتشار : ۲۶ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۴

موافقت پادشاه سعودی با ورود زائران قطری به سرزمین وحی

پادشاه عربستان با ورود زائران قطری به خاک این کشور از طریق مرزهای زمینی موافقت کرد و هزینه ورود آنها از راه هوایی را نیز بر عهده گرفت.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از شفقنا، شاهزاده «محمد بن سلمان»، ولیعهد و وزیر دفاع این کشور شامگاه چهارشنبه در کاخ «السلام» شهر بندری جده از شیخ «عبدالله بن علی آل ثانی»، یکی از اعضای خاندان حاکم در قطر استقبال کرد.
شیخ عبدالله که پسر و برادر دو تن از حاکمان پیشین قطر و پسرعموی پدربزرگ شیخ «تمیم بن حمد آل ثانی»، امیر کنونی این کشور به شمار می آید، در این دیدار ضمن تاکید بر این روابط میان کشورش و عربستان سعودی برادرانه و تاریخی می باشد، برای بازگشایی گذرگاه مرزی «سلوی» برای ورود حجاج قطری به سرزمین وحی میانجیگری کرد.
ولیعهد عربستان نیز به نوبه خود ضمن قدردانی از احساسات برادرانه این عضو خاندان حاکم در قطر، بر روابط تاریخی و عمیق میان ملت ها و خاندان های حاکم در دو کشور تاکید کرد.
در همین حال، ملک «سلمان بن عبدالعزیز»، پادشاه سعودی نیز با درخواست ولیعهد خود برای ورود حجاج قطری به این کشور از طریق گذرگاه مرزی سلوی جهت ادای مناسک حج موافقت کرده و دستور داد در پاسخ به میانجیگری شیخ عبدالله، به تمامی افراد دارای تابعیت قطر که خواهان ورود به سرزمین وحی برای ادای فریضه حج هستند، اجازه داده شود بدون نیاز به مجوز الکترونیکی وارد شوند.
پادشاه سعودی همچنین دستور داد با هزینه وی و در چارچوب برنامه موسوم به «حجاج و عمره گذاران میهمان خادم حرمین شریفین»، تمامی حجاج قطری از فرودگاه های بین المللی شهر «احساء» و «ملک فهد» در شهر «دمام» در منطقه شرقی عربستان برای ادای مناسک حج منتقل شوند و هواپیماهای ویژه خطوط هوایی این کشور (SaudiAirlines) نیز به فرودگاه بین المللی شهر دوحه ارسال شوند تا تمامی حجاج قطری را به جده منتقل کنند و در این شهر نیز از آنها میزبانی شود.
captcha