کرسی های نفحات با یاد شهید حججی صدتایی شد+صوت و عکس
کد خبر: 3631530
تاریخ انتشار : ۲۶ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۶

کرسی های نفحات با یاد شهید حججی صدتایی شد+صوت و عکس

گروه جلسات و محافل: کرسی‌های تلاوت نفحات‌القرآن با تلاوت احمد ابوالقاسمی، مهدی جوکار، روح الله روشنی و علی عشرتی از مرز 100کرسی همراه با تدبر و تفسیر و اهدای جوایز به کودکان و نوجوانان حاضر در مسجد گذشت.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، کرسی‌های تلاوت مجلسی به همت دارالقرآن نفحات‌القرآن در راستای پیروی از منویات مقام معظم رهبری درباره برپایی کرسی‌های تلاوت قرآن کریم از ابتدای فروردین سال ۱۳۹۵ به مدیریت مسعود سیاف زاده، قاری و حافظ ممتاز کشورمان آغاز شده است.

 این طرح به‌تدریج با تبلیغات وسیعی که در فضای مجازی و خبرگزاری‌ها صورت گرفت، فعالیت آنان در سطح شهر تهران گسترش یافت و آتش به اختیار به فعالیت وسیع خود ادامه می‌دهد.

نشود///ثواب کرسی های نفحات هدیه به شهید حججی+صوت و عکس

دارالقرآن نفحات‌القرآن، در طول هفته پس از نماز مغرب و عشاء، با تلاوت قاریان ممتاز کشورمان در سطح مساجد تهران، شهرری، اسلامشهر، شمیرانات این طرح را پیاده می‌کند.

نود و نهمین کرسی تلاوت نفحات القرآن با تلاوت  احمد ابوالقاسمی، قاری بین المللی شنبه 21 مرداد ماه پس از اقامه نماز مغرب و عشاء در مسجد 14 معصوم(ع) واقع در شهرک راه آهن، انتهای خیابان امیرکبیر برگزار شد. ابوالقاسمی قبل از شروع به تلاوت، یادی از شهید محسن حججی کرد و امنیت امروزی کشورمان را مدیون جان فشانی شهیدان مدافع حرم دانس. سپس آیاتی از سور مبارکه  نازعات، ضحی، انشراح، تین و علق را تلاوت کرد و مورد تشویق حاضران در جلسه قرار گرفت. در پایان این کرسی تلاوت که با اجرای مهدی احمدی، همراه بود، به تمام کودکان حاضر در مسجد که فقط به استماع نوای تلاوت قرآن پرداختند، جوایزی اهدا گردید و عکسی به یادگار گرفته شد.

نشود///ثواب کرسی های نفحات هدیه به شهید حججی+صوت و عکس

در ادامه این کرسی ها، صدمین کرسی تلاوت نفحات القرآن با تلاوت مهدی جوکار، قاری و حافظ کل قرآن کریم، یکشنبه 22 مرداد ماه پس از اقامه نماز مغرب و عشاء در مسجد الغدیر واقع در تهرانسر، شهرک دریا برگزار شد. این کرسی تلاوت که با اجرای حسین رشاد، مدیر دارالقرآن سپاه انصار همراه بود. همچنین صد و یکمین کرسی تلاوت نفحات القرآن دوشنبه 23 مرداد ماه در مسجد النبی(ص) تهرانسر واقع در شهرک پاسداران با تلاوت روح الله روشنی، قاری ممتاز برگزار شد.

نشود///ثواب کرسی های نفحات هدیه به شهید حججی+صوت و عکس

صد و دومین کرسی نفحات القرآن در شب زیارت مخصوص امام رضا(ع)، سه شنبه 24 مرداد ماه پس از اقامه نماز مغرب و عشاء با تلاوت احمد اشتری، قاری ممتاز کشورمان، در مسجد الحسین(ع) واقع در سه راه افسریه، جاده امام رضا(ع)، اولین دوربرگردون، خیابان مظاهر برگزار شد. در این کرسی تلاوت که با اجرای عبدالله زاده، از مدرسان قرآن کریم همراه بود، به تمام کودکان و نوجوانان مسجد جوایزی اهدا شد تا خاطره ای خوش در ذهن آنها از مجلس قرآنی بماند.

نشود///ثواب کرسی های نفحات هدیه به شهید حججی+صوت و عکس

آخرین کرسی تلاوت نفحات القرآن، شب گذشته 25 مرداد ماه با تلاوت علی عشرتی، قاری ممتاز و محمدعلی سقامنش، قاری خردسال نفحات برگزار شد. صد و سومین کرسی نفحات القرآن در مسجد رضوان واقع در خیابان خاوران، کوچه خوشانباش با تلاوت و شعرخوانی محمدعلی سقامنش آغاز شد. این قاری خردسال شش ساله که خواندن و نوشتن نیاموخته است، به تلاوت آیاتی از سوره مبارکه بقره به سبک استاد مصطفی اسماعیل و سوره مبارکه شمس پرداخت و مورد تشویق حاضران در جلسه قرار گرفت. سپس علی عشرتی قبل از تلاوتش، یادی از شهید حججی کرد و ثواب تلاوت را به این شهید والا مقام هدیه کرد. در پایان این کرسی نیز به تمام کودکان و نوجوانان حاضر در مسجد، هدایایی اهدا و عکسی به یادگار گرفته شد.

نشود///ثواب کرسی های نفحات هدیه به شهید حججی+صوت و عکس

در این کرسی های تلاوت، علاوه بر توزیع تدبر و تفسیر آیات بین حاضران در مسجد، به نوجوانانی که فقط به استماع کلام وحی بپردازند و پای رحل قران بنشینند جوایزی اهدا می‌شود.

نشود///ثواب کرسی های نفحات هدیه به شهید حججی+صوت و عکس

علاقه‌مندان برای دستیابی به تلاوت‌ها و گزارش‌های تصویری این کرسی‌های تلاوت به کانال تلگرامی نفحات‌القرآن به نشانی nafahatalquran@ مراجعه کنند. همچنین مساجدی که خواستار برگزاری این کرسی‌های تلاوت هستند، می‌توانند با شماره ۰۹۱۲۸۰۴۶۸۴۳ روابط عمومی دارالقرآن نفحات‌القرآن تماس گرفته و برای برگزاری این کرسی‌های تلاوت در مسجد خود اعلام آمادگی کنند. در ادامه تلاوت های این کرسی ها ارائه می‌گردد.

احمد ابوالقاسمی

کد
دریافت

مهدی جوکار
کد
دریافت
علی عشرتی
کد
دریافت
captcha