مکه میزبان اولین دعای کمیل زائران ایرانی
کد خبر: 3631675
تاریخ انتشار : ۲۷ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۲

مکه میزبان اولین دعای کمیل زائران ایرانی

گروه جامعه: اولین دعای کمیل زائران ایرانی در مکه مکرمه و سومین دعای کمیل زائران در مدینه منوره ساعت 22 شب گذشته با حضور پرشور زائران برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) شب گذشته اولین دعای کمیل زائران ایرانی در مکه مکرمه برگزار شد.

در این مراسم که در هتل «ويوليت» و تعدادی از هتل های محل استقرار زائران ایرانی برگزار شد، در کنار قرائت دعای کمیل مراسم سخنرانی و مداحی نیز برگزار شد.

به گزارش ایکنا، همه ساله چهار دعای کمیل جمعی در بین الحرمین میدنه منوره(حد فاصل بین مسجد النبی و قبرستان بقیع) برگزار می شد اما در سال جاری عربستان به دلیل مسائل امنیتی از پذیرش برگزاری این مراسم به صورت گسترده و جمعی امتناع کرد و بر همین اساس مقرر شد مراسم دعای کمیل در هتل های زائران در مدینه منوره و مکه مکرمه برگزار شود.

پنج شنبه شب هفته گذشته و هفته قبل از آن نیز مراسم‌های مشابهی در هتل های محل استقرار زائران ایرانی در مدینه منوره برگزار شده بود و شب گذشته سومین دعای کمیل زائران ایرانی در مدینه برگزار شد.

لازم به ذکر است، در حال حاضر بیش از 45 هزار زائر ایرانی در مکه مکرمه و بیش از هشت هزار زائر در مدینه منوره حضور دارند. عمليات انتقال 86هزار 500 زائر ايرانی به سرزمين وحی كه از 8 مرداد ماه از طريق 20 ايستگاه پروازی آغاز شده است، تا سوم شهريور ماه ادامه خواهد داشت.

captcha