حلقه مفقوده نابودی اسرائیل تفکر مقاومت است
کد خبر: 3631694
تاریخ انتشار : ۲۷ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۱
جلیلی:

حلقه مفقوده نابودی اسرائیل تفکر مقاومت است

گروه سیاسی: عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با تأکید بر اینکه آزادگان منطق سلطه‌گری استکبار را در هم شکستند گفت: هنوز دوران دفاع مقدس تمام نشده بود که مقاومت ملت ایران به جنوب لبنان تکثیر شد و اگر امروز تفکر مقاومت در دنیا شکل بگیرد تمام کشورها علیه رژیم صهیونیستی می‌ایستند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از استان مرکزی، سعید جلیلی، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، شامگاه پنجشنبه 26 مردادماه، در نهمین همایش بزرگ آزادگان اردوگاه موصل یک که در سالن ورزشی دانشگاه آزاد واحد خمین برگزار شد گفت: دوران اسارت کتاب درس مقاومت و آزادگی است و این دوران سخت می‌تواند محل ظهور آزادگی باشد.
وی با بیان اینکه ضرورت نسل امروز بازخوانی مقاومت آزادگان است افزود: اسارت به معنای گرفتار بودن نیست بلکه آزادگان به اسارت معنای آزادگی بخشیدند و اسرا در زیر سخت‌ترین فشارها و شکنجه‌ها روح و اراده‌ای آزاد داشتند.
جلیلی با بیان اینکه دشمن از اراده ملت آزاده ایران آگاه است ادامه داد: دشمنان در زمان انقلاب تمام سعی خود را کردند که شاه برسر قدرت بماند و در زمان هشت ساله دفاع مقدس نیز رژیم بعثی عراق را حمایت کردند اما اراده ملت ایران به دنبال آزادگی و عزت بود.
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد: منطق استکباری معتقد است دولت‌هایی که قدرت دارند می‌توانند سرنوشت دیگر کشورها را تعیین کنند اما این منطق را آزادگان با مقاومت خود درهم شکستند.
وی اظهار کرد:  آزادگان ایران اثبات کردند که می‌توان در نهایت سختی، عزیر بود مانند نوجوانی که در زمان اسارت برخلاف دستور افسران رژیم بعثی، با صلابت آن چیزی را در مقابل دوربین‌ها گفت که اعتقاداتش حکم می‌کرد.
دبیر سابق شورای عالی امنیت ملی گفت: هنوز دوران دفاع مقدس تمام نشده بود که مقاومت ملت ایران به جنوب لبنان تکثیر شد و اگر امروز تفکر مقاومت در دنیا شکل بگیرد تمام کشورها علیه رژیم صهیونیستی می‌ایستند.
وی با بیان اینکه 200 شبکه ماهواره‌ای به منظور جلوگیری از روحیه مقاومت راه‌اندازی شده است تاکید کرد:امروز دشمن توان رسانه‌ای خود را برای منحرف کردن مسیر انقلاب اسلامی به کار می‌گیرد.
جلیلی افزود: شهدای مدافع حرم مانند شهید حججی حجت را تمام کردند و امنیت امروز کشور مدیون شهدای مدافع حرم است همانطور که امنیت دهه 60 مدیون شهدای دوران جنگ تحمیلی بود.
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام اظهار کرد: عصبانیت دشمن و تحریم‌ها به علت پرورش ارزش شهادت در ملت ایران است، امروز آزادگان وارث رسالتی بزرگ هستند، ملت ایران به دنیا نشان داد چگونه با روحیه مقاومت می‌توان به قله‌های پیروزی دست یافت.
وی تأکید کرد: نقض برجام، تحریم‌های جدید و ظالمانه و بدعهدی‌های دشمن به دلیل اراده، ایستادگی و مقاومت ملت ایران است، امروز همه به این نتیجه رسیدند که به دشمن بدعهدی که نقض، پیمان شکنی  و تحریم جدید تصویب می‌کند نمی‌توان اعتماد کرد.
نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی اظهارکرد: همه این بدعهدی‌ها به دلیل  تفکر انقلابی، ایستادگی و مقاومت است که نه تنها ایران اسلامی را در هشت سال جنگ تحمیلی پیروز کرد بلکه این تفکر باعث پیروزی جنگ‌های 23 و 32 روزه لبنان، پیروزی جبهه مقاومت در سوریه و موصل شد.
جلیلی با اشاره به اینکه تفکر انقلابی، ایستادگی و مقاومت برای ملت ایران امنیت، آرامش،عزت و افتخار ایجاد کرده است توضیح داد: با تکیه بر دشمن نمی‌توان کشور را به رفاه، امید، امنیت و آرامش رساند و اگر کشور به پیشرفت، تعالی و امید دست یافته با تکیه بر داشته‌های خود و روحیه انقلابی و مقاومت است .
به گزارش ایکنا؛ حجت‌الاسلام سید علی حسینی، امام جمعه خمین نیز در این همایش گفت: آزادگان به دشمنان نشان داند که حتی با شدیدترین شکنجه‌ها نیز از آرمان‌های انقلاب دست نمی‌کشند.
وی افزود: امام خمینی(ره) ویژگی‌های عالم، عامل و اخلاص را یکجا داشت و به جامعه درس بصیرت، تقوا، شجاعت، ایثار و مقاومت داد.
امام جمعه خمین سخنان و کتب امام راحل را حکیمانه و قابل فهم دانست و خاطرنشان کرد: امام راحل ساده گو و هنرساده گویی داشت به طوری که سخنان وی را هم فیلسوف و هم شخص بی‌سواد متوجه می‌شد.
یادآور می‌شود: نهمین همایش آزادگان اردوگاه موصل یک به مناسبت ورود آزادگان هشت سال جنگ تحمیلی با حضور یک هزار و 500 آزاده از اردوگاه موصل از سراسر کشور در شهرستان خمین برگزار شد. 
captcha