شکرانه‌ای کودکانه در نمایش «کلوچه‌های خدا»
کد خبر: 3631696
تاریخ انتشار : ۲۷ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۸

شکرانه‌ای کودکانه در نمایش «کلوچه‌های خدا»

گروه هنر: «کلوچه‌های خدا» عنوان نمایشی به نویسندگی و کارگردانی آرش شریف زاده است که هم اکنون در پردیس نمایشی شهرزاد بره روی صحنه در حال اجراست و با زبانی فانتزی و کودکانه خدا را به خاطر ارزانی داشتن نعماتش شکر می‌کند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) آرش شریف‌‎زاده متن نمایش «کلوچه های خدا» را براساس داستانی از کلر ژوبرت، نویسنده ادبیات کودکان و نوجوانان اقتباس کرده است و یک‌بار سال گذشته این نمایش را در سالن تئاتر مرکز تئاتر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان واقعدر بوستان لاله به روی صحنه آورد.

آنهایی که با ادبیات داستانی کودکان و نوجوانان به ویژه در حوزه کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان قرابتی دارند حتماً نام کلر ژوبرت، نویسنده مسلمان فرانسوی تبار را بارها و بارها شنیده‌اند؛ بانویی که در ایران به واسطه ازدواج با یک دانشجوی ایرانی مقیم است.

ژوبرت از زمان اقامتش در ایران به واسطه تحصیلاتی که در دانشگاه پیگیر آن بود یعنی کارشناسی علوم تربیتی و کارشناسی ارشد ادبیات کودکان بیشترین وقت خود را مصروف به نگارش در حوزه ادبیات داستانی کودکان و نوجوانان و همچنین تصویرگری کتاب کودک کرده است.

او به واسطه فعالیتی مؤثر در این زمینه یعنی ادبیات کودک و نوجوان، بارها و بارها از سوی محافل و جشنواره های رسمی حوزه ادبیات و تصویرگری کتاب کودک و نوجوان به ویژه حوزه ادبیات دینی و ارزشی ،مورد تقدیر  قرار گرفته است.

«کلوچه خدا» عنوان داستانی از اوست که با اقتباس نمایشی از سوی گروه تئاتر «ایلیا» اکنون به کارگردانی آرش شریف زاده در پردیس نمایشی شهرزاد ویژه گروه سنی کودک و نوجوان به روی صحنه رفته است.

این نمایش در دنیای فانتزی، روایتگر سرگذشت خرس کوچکی است که از خواب زمستانی بیدار می‌شود و همه‌جا را سرسبز می‌بیند اما نمی‌داند که چطور برای این همه قشنگی از خدا تشکر کند تا اینکه کلاغ پیشنهاد عجیبی به او می‌دهد که سرآغاز اتفاقات دیدنی است و اما آن پیشنهاد عجیب پخت کلوچه است که خرس باید آنها را به شکرانه نعمات خداوندی میان همه اهالی جنگل تقسیم کند و...

یادآور می‌شود، نمایش«کلوچه‌های خدا» که اجرای خود را از 19 مرداد در پردیس نمایش «شهرزاد» آغاز کرده است هر روز به غیر از شنبه‌ها ساعت 17:30 برای علاقه‌مندان به روی صحنه می‌رود.

 

 

captcha