اعلام جزئیات چهلمین دوره مسابقات سراسری قرآن
کد خبر: 3631697
تاریخ انتشار : ۲۷ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۳

اعلام جزئیات چهلمین دوره مسابقات سراسری قرآن

گروه مسابقات: پذیرش در چهلمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم از روز 10 شهریورماه در برخی رشته‌ها آغاز و رقابت‌ها نیز یک روز بعد شروع می‌شود.

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا)، آخرین جزئیات زمانی چهلمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم از سوی مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه اعلام شد. براساس این اعلام چهلمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم از روز 11 شهریور ماه در شهر ارومیه آغاز شده و تا 25 همین ماه ادامه دارد.
بر این اساس پذیرش متسابقان این دوره از مسابقات از روز 10 شهریورماه و به مرور آغاز شده و مراسم افتتاحیه مسابقات نیز صبح روز 11 شهریور‌ماه و از ساعت 10 صبح آغاز می شود. در ادامه ابتدا شاهد برگزاری رقابت در رشته های مدیحه‌سرایی و جمع‌خوانی قرآن کریم خواهیم بود.
مسابقات در این بخش روزهای 11 و 12 شهریورماه ادامه دارد. اولین مراسم اختتامیه این مسابقات نیز شامگاه روز 12 شهریورماه خواهد بود.
دومین بخش این مسابقات برگزاری رقابت در رشته‌های حفظ 10 جزء، حفظ 20 جزء، حفظ کل قرآن کریم، قرائت و ترتیل خواهد بود که از صبح روز 13 شهریورماه آغاز می‌شود و به مدت چهار روز یعنی تا 17 همین ماه ادامه دارد.
همچنین در بخش بانوان رقابت‌ها از روز 20 شهریورماه شروع می‌شود. بانوان شرکت‌کننده در این دوره به مرور و از روز 19 همین ماه وارد محل برگزاری مسابقات خواهند شد تا رقابت خود را ابتدا در رشته‌های مدیحه‌سرایی، دعا‌خوانی و رشته‌های معارفی طی روز‌های 20 و 21 شهریور برگزار کنند. اختتامیه این بخش روز 21 شهریورماه است. در ادامه نیز مسابقات رشته‌های حفظ 10 جزء، حفظ 20 جزء، حفظ کل قرآن کریم، قرائت و ترتیل از روز 22 شهریور‌ماه آغاز می‌شود و به مدت چهار روز یعنی تا 25 شهریورماه ادامه دارد.
captcha