والدین حقوق قرآنی فرزندان را جدی بگیرند
کد خبر: 3631719
تاریخ انتشار : ۲۷ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۵

والدین حقوق قرآنی فرزندان را جدی بگیرند

گروه فعالیت‌های قرآنی: مؤسس و رئیس هیئت امناء مهد قرآن کشور گفت: نجات از عاق والدین بسیار دشوار است اما فرزندان نیز می‌توانند والدین خود را به دلیل حقوقی که بر گردن دارند از جمله آموزش قرآن عاق کنند، والدین اگر می‌توانند، خودشان مربی فرزندان باشند در غیر این صورت باید کودکان را به کلاس‌های آموزش قرآن هدایت کنند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از استان مرکزی، حجت‌الاسلام مصطفی حائری فومنی، مؤسس و رئیس هیئت امناء مهد قرآن کشور، در مراسم تکریم حافظان، معلمان و خیرین قرآنی شهرستان محلات که امروز، 27 مردادماه در شهرستان محلات برگزار شد گفت: مهد قرآن محلات 11 سال قبل تأسیس شد و زحمات مرحوم آیت‌الله مقدسی امام جمعه وقت در راه‌اندازی این مرکز قرآنی قابل تقدیر است.
دستیار ویژه وزیر امور خارجه در امور نظارتی ادامه داد: وقتی سال 82 تصمیم به راه‌اندازی این مرکز قرآنی گرفته شد خیرین کمک کردند و سال 85 ساختمان جدید آن افتتاح شد امروز به برکت این مرکز قرآنی و خیرین محلات، حافظان بسیاری تربیت شدند. گویی پیامبر(ص) در صدر اسلام شرایط امروز ما را درک می‌کرند ایشان می‌فرمایند هر گاه فتنه شما را فراگفت و مانند پاره‌های شب تار به شما هجوم آورد تنها راه نجات پناه بردن به قرآن است. 
حجت‌الاسلام فومنی افزود: دنیای امروز که پر شده است از تکفیر و الحاد، دنیایی که در آن عده‌ای با افراطی‌گری از اسلام خارج شده‌اند و به نام اسلام تفرقه و خون‌ریزی راه  می‌اندازند ما به برکت قرآن و اهل‌بیت(ع) امنیت و آرامش داریم، باید زنگ خطری که پیامبر(ص) صدر اسلام گوشزد کردند را جدی بگیریم.
وی ادامه داد: یکی از حقوقی که فرزندان بر گردن والدین دارند آموزش قرآن است والدین اگر می‌توانند، خودشان مربی فرزندان باشند در غیر این صورت باید کودکان را به کلاس‌های آموزش قرآن هدایت کنند.
رئیس هیئت امناء مهد قرآن کشور در پایان گفت: نجات از عاق والدین بسیار دشوار است اما فرزندان نیز می‌توانند والدین خود را به دلیل حقوقی که بر گردن دارند از جمله آموزش قرآن عاق کنند، والدین امروز برای بهداشت و تحصیل فرزندان خود هزینه‌های زیادی می‌کنند و باید آموزش قرآن را نیز جدی بگیرند و برای تربیت قرآنی فرزند خود هزینه کنند.
captcha