خون شهید محسن حججی، ملت اسلامی را منسجم کرده است
کد خبر: 3631735
تاریخ انتشار : ۲۷ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۲

خون شهید محسن حججی، ملت اسلامی را منسجم کرده است

گروه شهرستان‌ها: خطیب جمعه کاشمر گفت: خون شهید محسن حججی نه‌تنها ملت را به حرکت در آورد بلکه ملت اسلامی را منسجم کرده است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، حجت‌الاسلام کاظم طباطبایی، امام جمعه کاشمر 27 مردادماه در خطبه‌های این هفته کاشمر با اشاره به شهادت محسن حججی از مدافعان حرم که به دست جلادان خون‌آشام داعش به شهادت رسید، است، گفت: شهادت این بسیجی جهان را تکان داد.
حجت‌الاسلام طباطبایی با اشاره به اینکه شهادت محسن حججی خاطرات روز عاشورا را به تصویر کشید، عنوان کرد: چهره شهید محسن حججی، سیمای معصومانه علی‌اکبر(ع) را که به دست یزیدیان به شهادت رسید، تداعی کرد.
وی با بیان اینکه این محسن حججی به‌رغم اینکه می‌دانست شهید می‌شود اما تا آخرین نفس راست‌قامت ایستاده بود، گفت: داعش این شجره خبیثه‌ای هست که آمریکا و اسرائیل برپا کرد.
وی عنوان کرد: عده‌ای زیر پرچم لا اله الا الله این جنایت‌ها را می‌کنند و جوانان مظلوم را که مدافع حرم و ارزش‌ها و پیرو اهل‌بیت(ع) هستند، قربانی می‌کنند.
وی با اعلام اینکه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی باید افتخار کند که چنین نیروها و رزمندگانی دارد که خون پاکشان موجب عزت و اعتلای ملت گردیده است، اظهار کرد: خون شهد محسن حججی نه‌تنها ملت را به حرکت درآورد بلکه ملت اسلامی را منسجم کرده است.
ابعاد سیاسی مساجد نباید فراموش شود
وی همچنین به 30 مردادماه روز جهانی مسجد اشاره کرد و افزود: مسجد عظیم‌ترین پایگاه مسلمانان است.
خطیب جمعه کاشمر از مسجد به عنوان پاک‌ترین مکان برای عبادت و برقراری ارتباط با خدا نام برد و عنوان کرد: مسجد بر اساس تقوا باید ساخته و تعمیر و اداره شود.
وی با بیان اینکه برای اداره مساجد نباید با یکدیگر دعوا و فخرفروشی کرد، بیان کرد: مسجد متعلق به خدا و بندگان خدا برای عبادت کردن است.
حجت‌الاسلام طباطبایی با اشاره به اینکه مسجدی که بر اساس تقوا هست را نباید تبدیل به مسجد ضرار کرد، افزود: مسجدی که بر اساس تقوا ساخته شده باشد باید در آنجا نماز خواند و عبادت کرد.
وی با تأکید بر اینکه ابعاد سیاسی مسجد نباید فراموش شود، مسجد را تنها برای عبادت ندانست و عنوان کرد: بنا به گفته امام، مسجد سنگر هست و باید آن را حفظ کرد.
خطیب جمعه کاشمر با اعلام اینکه مسجدالاقصی تهدید بزرگی برای اسرائیل شده است، گفت: بدون شک به زودی مسجدالاقصی موجب نابودی اسرائیل خواهد شد.
وی با بیان اینکه از اختلافات در مسجد باید پرهیز شود و برای خدا کار کرد، بیان کرد: مساجد باید تبدیل به پایگاه‌های فرهنگی و تربیتی و عبادی و سیاسی شوند.
حجت‌الاسلام طباطبایی با اشاره به اینکه نباید مساجد را خالی گذاشت، بر فراهم کردن زمینه حضور جوانان در مساجد تأکید کرد.
ضرورت رعایت اصول اسلامی در ازدواج و تشکیل خانواده
خطیب جمعه کاشمر در بخش دیگری از سخنان خود ضمن دعوت نمازگزاران به رعایت تقوای الهی، به موضوع سبک زندگی اسلامی اشاره کرد و گفت: یکی از برنامه‌هایی که مسلمانان باید در برنامه زندگی خود رعایت اصول اسلامی آن را کنند، ازدواج و تشکیل خانواده است.
وی با اشاره به اینکه در آستانه سالگرد ازدواج دو وجود مقدس الگوی عالم هستی امیرالمؤمنین(ع) و حضرت زهرا(س) قرار داریم، به سخن پیامبر اسلام(ص) که فرمودند: ازدواج سنت من هست و هر کس که از این سنت روی برگرداند از من نیست اشاره کرد و افزود: امروز در رسانه‌های غربی، ماهواره‌ها و شبکه‌های بیگانگان آداب و سنت‌های غربی‌ها را تبلیغ می‌کنند.
حجت‌الاسلام طباطبایی با اعلام اینکه از این طریق رسم و رسوم زندگی اسلامی و تشکیل خانواده را به بازیچه می‌گیرند، بیان کرد: رسانه‌های غربی در تلاش هستند تا روابط نامشروع و خیانت زن و مرد را ترویج کنند.
وی با بیان اینکه دشمن به‌شدت ما را مورد هجمه قرار داده و در تلاش برای از بین بردن کرامت انسانی و ترویج بی‌حیایی و پوچ‌گرایی است، افزود: متأسفانه مخاطب تمامی این برنامه‌ها، جوانهای ما هستیم.
خطیب جمعه کاشمر با اشاره به اینکه هرچند خداوند، پیامبر(ص) را الگو قرار داده اما برخی دارند از سنت پیامبر رو بر می‌گردانند، و فرهنگ غرب را الگوی خود قرار داده‌اند، گفت: پدران و مادران در برابر این مسائل موظف و مسئول هستند.
وی با تأکید بر اینکه خانواده‌ها نباید اجازه دهند جوانان به دنبال الگوهای غربی بروند، اظهار کرد: برخی مواقع شنیده می‌شود برخی از فقر و ناداری ازدواج نمی‌کنند در صورتی که پیامبر اسلام(ص) فرموده هر کس از ترس فقر ازدواج نکند به خداوند گمان بد برده است.
حجت‌الاسلام طباطبایی همچنین سخت گیری‌های طرفین را مانع ازدواج دانست و افزود: خانواده‌ها به جای مهریه‌های سنگین باید به ازدواج سالم فکر کنند.
وی با انتقاد از اینکه خانواده‌ها مانع ازدواج می‌شوند، بیان کرد: متأسفانه برخی مواقع دیده شده فرزند خود را مجبور می‌کنند تا با فرد خاصی ازدواج کنند در صورتی که باید از فرزندان نظرخواهی شود.
خطیب جمعه کاشمر همچنین با بیان اینکه برخی به بهانه ادامه تحصیل از ازدواج خودداری کرده و آن را به تأخیر می‌اندازند، گفت: به هیچ بهانه‌ای نباید ازدواج را به تأخیر انداخت.
خطیب جمعه کاشمر در ادامه با گرامیداشت سالروز آزادگان به میهن اسلامی که در 26 مردادماه اتفاق افتاد، اشاره کرد و گفت: آزادگان سالها در زیر شکنجه‌های بعثی‌ها مقاومت و استقامت و تحمل کردند.
وی با بیان اینکه آزادگان فاتحانه به میهن اسلامی خود بازگشتند، به 29 ذیقعده روز شهادت امام جواد(ع) اشاره کرد و افزود: در خصوص زندگی این امام جوان که در سن 25 سالگی به شهادت رسید، باید مطالعه کرد.
حجت‌الاسلام طباطبایی در خصوص علم امام جواد(ع) گفت: مأمون ایشان را در مراحل مختلف آزمایش می‌کرد و بارها از علم امام جواد(ع) شگفت‌زده می‌شد.
پزشکی شغلی همراه با عبادت
وی در ادامه به اول شهریورماه روز پزشک اشاره کرد و گفت: پزشکی شغل مقدس، پرخطر و پر مسئولیتی هست که مورد نیاز جامعه و مورد رضای خداوند است.
حجت‌الاسلام طباطبایی با اشاره به اینکه نجات جان انسان از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است، افزود: پزشکی شغلی همراه با عبادت است.
captcha