مسجد باید محل تربیت مدیران کشور باشد
کد خبر: 3631740
تاریخ انتشار : ۲۷ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۰

مسجد باید محل تربیت مدیران کشور باشد

گروه سیاسی: امام جمعه کرج گفت: مسجد باید محل تربیت مدیران کشور باشد، اگر مدیران کشور از مساجد دور باشند فاجعه بزرگی اتفاق می‌افتد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از البرز، آیت‌الله سید محمدمهدی حسینی همدانی، امام جمعه کرج، 27مرداد در خطبه‌های نماز جمعه شهرستان کرج ضمن تسلیت به مناسبت شهادت امام جواد(ع)، اظهار کرد: در زمان امامت این امام بزرگوار وضعیت خاصی برجهان اسلام حاکم بود، خطرناک‌ترین معضل دوران امامت امام جواد(ع) وجود فرقه‌های انحرافی بود.
وی در بخش دیگری با اشاره به سالروز ازدواج امام علی(ع) و فاطمه الزهرا(س) بیان کرد: باید ازدواج ساده و بدون آلایش در جامعه اسلامی رواج پیداکرده و مسائل انحرافی در ازدواج کنار گذاشته شود درحالی‌که متأسفانه می‌بینیم در ایران سبک زندگی اسلامی شیعه مستتر نیست.
این مسئول با انتقاد از مسیر ازدواج‌های غلط در جامعه اسلامی، گفت: بعضاً خانواده‌ها با تفکرات اشتباه جوانان را به ورطه گناه و انحراف می‌کشانند، باید از تجمل‌گرایی دوری و به استحکام، مهارت و مسئولیت‌پذیری توجه بیشتری شود.
خطیب جمعه کرج با تأکید بر اینکه دشمنان با برنامه‌های مختلف درصدد سخت نشان دادن ازدواج هستند، گفت: آن‌ها با هدف‌گذاری و ارائه برنامه‌های مختلف درصدد اختلال در فرایند فرزند آوری در جوامع اسلامی به‌خصوص ایران هستند.
نماینده ولی‌فقیه در استان البرز در بخش دیگری با اشاره سالروز به آتش کشیده شدن مسجدالاقصی توسط رژیم جعلی صهیونیست، گفت: مسجد همیشه پناهگاه مظلومان بوده است. نقش مسجد در تاریخ انقلاب اسلامی بسیار بااهمیت است. به‌طوری‌که در امور اقتصادی، سیاسی و فرهنگی نقش مسجد را پررنگ می‌بینیم.
حسینی همدانی ضمن انتقاد از کم‌رنگ شدن نقش مساجد در جامعه اسلامی، گفت: از روزی که مساجد خالی شود باید ترسید زیرا دشمن به‌صراحت عنوان می‌کند برای از بین بردن عقبه استراتژیکی نظام اسلامی باید مسجد را از وقایع سیاسی و فرهنگی دور کنیم.
وی با تأکید بر اینکه باید مساجد توسط امام جماعت مدیریت شود، گفت: مسجد باید محل تربیت مدیران کشور باشد. اگر مدیران کشور از مساجد دور باشند فاجعه بزرگی اتفاق می‌افتد.
دشمن به‌وسیله برجام قصد دارد صنعت دفاعی کشور را تحت شعاع قرار دهد
خطیب جمعه کرج با اشاره به اینکه مسجد و سیاست باید درآمیخته باشد، گفت: امروزه در برخی مساجد مسائل انحرافی برای پررنگ شدن مسئله سکولار در جریان است امام جماعت مسجد باید خطیب محله باشد و نسبت به این مسائل هوشیار بوده تا دشمنان به اهداف خود نرسند.
نماینده ولی‌فقیه در استان البرز در ادامه ضمن انتقاد از عملکرد برخی ائمه جماعات مساجد استان، گفت: امام جماعت مسجد نباید دو شغلِ باشد باید برای رسیدگی به مشکلات محله برنامه ارائه کند.
حسینی همدانی در بخش دیگری ضمن گرامیداشت روز صنعت دفاعی، گفت: در این حوزه پیشرفت‌های فوق‌العاده‌ای انجام‌شده است درحالی‌که دشمن به‌وسیله برجام قصد دارد صنعت دفاعی کشور را تحت شعاع قرار دهد، دشمنان می‌خواهند بر سر قدرت دفاعی ایران مذاکره کنند که این‌یک خیال خام است.
وی در بخش دیگری با اشاره به سالروز کودتای بیست و هشتم مردادماه، گفت: در آن دوران دشمن با استفاده از جنگ روانی مردم را از مسیر اصلی منحرف کرد. باید در هرزمانی مراقب جنگ نرم دشمنان باشیم.
حصر کم‌ترین مجازات سران فتنه است
خطیب جمعه کرج در ادامه با تأکید بااینکه اصل ولایت مطلقه فقیه امر مهمی در جامعه است، افزود: جریان فتنه ۸۸ برای تضعیف اصل ولایت‌فقیه ایجاد شد. از همه امکانات و تجهیزات برای تضعیف نظام اسلامی استفاده شد.
نماینده ولی‌فقیه در استان البرز با اشاره به اینکه مسئله اصلی فتنه ۸۸ مقابله غیرقانونی با نظام بود، افزود: در حالی امروزه برخی رجال سیاسی درصدد تغییر این مسائل هستند که حصر کم‌ترین مجازات سران فتنه است.
حسینی همدانی با اشاره به حماسه نهم دی‌ماه، گفت: سران فتنه در راهپیمایی نهم دی‌ماه سال ۸۸ مقابل مردم ایران اسلامی محاکمه شدند این در حالی است که عده‌ای دوباره به فکر فتنه جدید هستند.
وی با اشاره به قانون اساسی جمهوری اسلامی و ارجاع پرونده قضایی به شورای امنیت ملی، گفت: پرونده حصر سران فتنه در شورای امنیت ملی بررسی‌شده است و تا وقتی‌که این پرونده در این شورا قرار دارد هیچ قاضی حق ورود ندارد.
آقایان بهتر است برای انتخاب شهردار از ظرفیت‌های استان و به‌تبع شهر استفاده کنند و برای این مهم از از خارج استان کسی را نیاورند
خطیب جمعه کرج بابیان اینکه اگر خانه‌ای محل توطئه علیه اسلام شد باید با آن برخورد شود، فزود: عیادت از مریض امری پسندیده است و رسیدگی به درمان بیمار امری واجب، اما اگر عده‌ای از عیادت بهره سیاسی ببرند و خللی  در نظام اسلامی ایجاد کنند درست نیست کسانی که در فضای مجازی شروع به تحریف کردند باید کلام خود را اصلاح کنند.
نماینده ولی‌فقیه در استان البرز در ادامه با اشاره به فرارسیدن هفته دولت با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر، گفت: باید به اقتصاد، اشتغال و معیشت مردم توجه بیشتری شود تا محرومیت‌زدایی در جامعه انجام شود.
حسینی همدانی در بخش پایانی سخنان خود به فرایند انتخاب شهردار اشاره کرد و گفت: نباید دیگران برای شورای شهر تصمیم بگیرند، آقایان بهتر است برای انتخاب شهردار از ظرفیت‌های استان و به‌تبع شهر استفاده کنند و برای این مهم از از خارج استان کسی را نیاورند.

captcha