شهادت‌طلبی و جریان مقاومت، خواب را از استکبار جهانی و رژیم صهیونیستی ربوده است
کد خبر: 3631743
تاریخ انتشار : ۲۷ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۳

شهادت‌طلبی و جریان مقاومت، خواب را از استکبار جهانی و رژیم صهیونیستی ربوده است

گروه شهرستان‌ها: امام جمعه گناباد با بیان اینکه نقشه دشمنان با تشکیل جریان مقاومت نقش بر آب شد، گفت: شهادت‌طلبی و جریان مقاومت، خواب را از استکبار جهانی و رژیم صهیونیستی ربوده و این جریان در حال فراگیری و گسترش است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، حجت‌الاسلام رضا مدنی، امام جمعه موقت گناباد، امروز 27 مردادماه در جمع نمازگزاران جمعه در مسجد جامع و مصلی امام خمینی(ره) این شهر، با تسلیت سالروز شهادت حضرت جوادالائمه(ع)، گفت: در طول تاریخ، اسلام ناب با دو بال عدالت‌خواهی و شهادت‌طلبی حرکت کرده است و همیشه این دو بال دچار آسیب‌هایی شده است؛ عدالت‌طلبی مورد هجمه نفس واقع شده و شهادت‌طلبی نیز در معرض آسیب بوده است.
حجت‌الاسلام مدنی ادامه داد: دشمنان همواره در طول تاریخ به دنبال این بوده‌اند که اصل بزرگ رفع خشونت‌طلبی را که به دلیل مبارزه با ظلم، فساد و ستم بوده است، در معرض آسیب قرار دهند.
وی افزود: در طول تاریخ، این دو بال حرکت اسلام گرفتار این توطئه‌ها بود تا اینکه در اواخر قرن بیستم میلادی، نظام جمهوری اسلامی با مجاهدت‌های ملت ایران و رهبری های حضرت امام(ره) با شهادت طلبی فراوان به پیروزی رسید.
امام جمعه موقت گناباد با تاکید بر اینکه شهادت‌طلبی به عنوان یک اصل اساسی در اسلام در مسیر خودش قرار گرفته است، اظهار کرد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی، دشمنان نقشه‌های متفاوت دیگری از جمله جنگ نظامی و تهاجم فرهنگی را طراحی کردند.
گروه‌های تکفیری با هدف اسلام‌زدایی، شعار شهادت طلبی می‌دهند
حجت‌الاسلام مدنی عنوان کرد: دشمنان تلاش کردند تا از اصل ارزشمند شهادت‌طلبی علیه اسلام بهره بگیرند و گروه‌های خونریزی مانند داعش و القاعده حاصل این نقشه آن‌ها است که با شعار شهادت‌طلبی ولی با هدف اسلام‌زدایی شکل گرفته است.
وی با بیان اینکه نقشه دشمنان با تشکیل جریان مقاومت نقش بر آب شد، گفت: شهادت‌طلبی و جریان مقاومت، خواب را از استکبار جهانی و رژیم صهیونیستی ربوده و این جریان در حال فراگیری و گسترش است.
توصیه‌های دینی درباره ازدواج را محقق نمی‌کنیم
این استاد حوزه و دانشگاه در ادامه خطبه دوم نمازجمعه، با تبریک پیشاپیش سالروز ازدواج حضرت علی(ع) و فاطمه زهرا(س) که به نام روز ازدواج نام‌گذاری شده است، اظهار کرد: همه ما با ازدواج علوی و فاطمی آشنا هستیم و اطلاعات ما در این خصوص کافی است ولی در مقام عمل این گونه نیست.
حجت‌الاسلام مدنی با بیان اینکه تا وضعیت اقتصادی سر و سامان نگیرد و تربیت و پژوهش در مسیر درست قرار نگیرد، مشکل ازدواج حل نخواهد شد، تاکید کرد: به خاطر کم تدبیری‌های صورت گرفته، مشکلاتی در راه ازدواج هست اما عقل حکم می‌کند که جوانان با توجه به توصیه‌های دینی ازدواج کنند.
تقوای الهی؛ مراقبتی با رنگ و بوی ایثار
خطیب جمعه موقت گناباد با بیان اینکه تقوای الهی مراقبتی است که رنگ و بوی ایثار و از خود گذشتگی دارد، تاکید کرد: انسان نمی‌تواند ادعای داشتن تقوا کند ولی در عین حال به زمان و فرصت‌هایی که خداوند در اختیارش قرار داده است، بی توجه باشد.
حجت‌الاسلام مدنی با بیان احادیث و روایاتی از ائمه اطهار(ع)، به تشریح اهمیت استفاده از وقت در اسلام پرداخت و تصریح کرد: ائمه اطهار(ع) برای تک تک لحظه‌های عمر بابرکت خود، برنامه داشتند.
وی، فرصت‌سازی و استفاده بهینه از وقت را از جمله ویژگی‌های انسان‌های متقی عنوان و اظهار کرد: انسان در مبارزه با نفس و خودسازی می‌تواند به جایی برسد که برای تمامی عمرش و دقایق آن برنامه داشته باشد.
وی، ماه‌های ذی‌القعده، ذی‌الحجه و محرم را فرصت مناسبی برای اهل تقوا در جهت رسیدن به قرب الهی دانست و افزود: ما الگوهای فراوانی در همین عصر کنونی همچون علامه بهلول گنابادی داشتیم که دارای ازخودگذشتگی و تقوای الهی بوده‌اند.
captcha