مدافعان حرم، نیروهای اعزامی امام رضا(ع) برای توسعه دین هستند
کد خبر: 3631745
تاریخ انتشار : ۲۷ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۳

مدافعان حرم، نیروهای اعزامی امام رضا(ع) برای توسعه دین هستند

گروه سیاست و اقتصاد: امام جمعه مشهد با بیان اینکه شهادت همه شهدا، مخصوصاً شهدای مدافع حرم برکات زیادی برای اسلام و نظام داشته و دارد، گفت: نیروهایی که به‌عنوان مدافع حرم از ایران اعزام می‌شوند، درواقع نیروهای اعزامی امام رضا(ع) به جبهه اسلام در عراق و سوریه برای توسعه دین و مقابله با کفر جهانی هستند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی،‌ به نقل از پایگاه اطلاع رسانی علم‌الهدی، آیت‌الله سیداحمد علم‌الهدی، امام جمعه مشهد ظهر امروز، 27 مردادماه در خطبه نماز جمعه این هفته، در حرم امام رضا(ع)، با اشاره به قرار گرفتن در روز دحوالارض، اظهار کرد: امروز روز 25 ماه ذی‌القعده، روز دحوالارض است و از اعمال خاصه امروز، زیارت امام هشتم(ع) است.
وی اضافه کرد: روز 23 و 25 ذی‌القعده به‌عنوان روز زیارتی امام رضا(ع) بیان شده است و این‌ عنوان، از آن جهت است که در روز 23 احتمال سالروز شهادت امام هشتم(ع) است و در روز 25، روز دحوالارض، احتمال داده می‌شود مصادف باشد با روز حرکت حضرت از مدینه.
آیت‌الله علم‌الهدی ادامه داد: چون روز حرکت حضرت از مدینه در واقع اقامه عزا در مدینه شد و مردم عزادار شدند و لذا امام هشتم(ع) شگرد شیطانی مأمون که به اسم خلافت امام را از مدینه جدا کرد و به خراسان آورد و درصدد ادغام امامت در خلافت و نابودسازی و براندازی امامت بود را با یک حرکت، خنثی کردند و آن این بود که در زیارت ناحیه می‌خوانیم «السَّلَامُ عَلَى مَنْ أَمَرَ أَوْلَادَهُ وَ عِیَالَهُ بِالنِّیَاحَهِ عَلَیْهِ قَبْلَ وُصُولِ الْقَتْلِ إِلَیْهِ، سلام بر امامی که امر کرد عزیزانش بر او نوحه ثرایی کنند، گریه کنند».
توطئه مأمون برای قطع جریان امامت و امت
نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی به شگرد شیطانی مأمون برای قطع جریان امامت اشاره و با بیان اینکه برای این‌که شگرد شیطانی مأمون کاملاً نابود شود، چنین عملی را امام رضا(ع) انجام دادند، گفت: برادران و خواهران، ائمه(ع) ما در خط جهاد، مانند جهاد کربلا بودند، آنجا که پای مجاهده به میان می‌آمد، اول میوه‌های دل خودشان را در مسیر جهاد هزینه می‌کردند؛ زن و بچه‌ای که دارند از آقا جدا می‌شوند، وقتی حضرت می‌فرمایند که «این سفر، سفر شهادت من است، این‌ها من را به اسم خلافت به مرو می‌برند که بکشند»، ببینید به این زن و بچه چه می‌گذرد.
وی افزود: چون احتمال داده می‌شد روز دحوالارض، مصادف با چنین جریانی باشد، روزی که مدینه عزادار شد لذا امروز به‌عنوان روز زیارتی مخصوص امام هشتم(ع) است.
وی عنوان کرد: این مصیبت امام رضا(ع) را به یاد بیاورید که دردناک‌ترین شهادت‌ها بود؛ در کربلا، روز عاشورا از صبح تا عصر طول کشید، اما شهادت امام رضا(ع) یک سال و نیم طول کشید و در این مدت، لحظات عزیزان امام رضا(ع) در طول یک سال و نیم در مقابله با شهادت و مظلومیت و غربت حضرت سپری شد.
چرایی تأکید بر زیارت امام رضا(ع)
وی به دلیل توصیه پیامبر(ص) برای زیارت امام رضا(ع) اشاره کرد و افزود: در اینجا نکته حائز اهمیت این است که در بین ائمه(ع) بعد از وجود مقدس سیدالشهدا(ع) که توصیه به زیارت آن حضرت زیاد شده است، تنها امامی که از خود پیغمبر(ص) و سایر ائمه(ع)، تأکید بسیار بر زیارت ایشان شده است، امام رضا(ع) هستند، بعد از سیدالشهدا(ع)، هیچ امامی به‌اندازه امام رضا(ع) تأکید به زیارت آن حضرت نشده است، حتی خود امام رضا(ع) نیز شیعیان را به زیارت خویش بعد از شهادت سفارش می‌کردند و می‌فرمودند: «انَّ شر ما خَلَقَ اللَّهُ فی زمانی یقتلنی بِالسَّمِّ ثُمَّ یدفننی فی دَارِ مضیعة وَ بِلَادِ غُرْبَةٍ الافمن زارنی فی غربتی کتب اللهُ لَهُ ثَوَابَ ألْفِ حَجَّهٍ مَبْرُورَهٍ، بدترین چیزی که در زمان من هست، مرا شهید می‌کنند، مرا در سرزمین غربت دفن می‌کنند، هرکس من را در اینجا زیارت کند، زیارتش برابر است با هزار حج مبرور».
نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی با بیان اینکه خود امام تأکید بر زیارت داشتند، در مورد چرایی تأکید به زیارت حضرت از سوی خود و در بین دیگر ائمه(ع)‌نیز گفت: اگر بگوییم به خاطر سرزمین غربت است، امام موسی بن جعفر(ع) هم در غربت بودند، لذا پیغمبر اکرم(ص) و ائمه(ع) پیش‌بینی می‌کردند زمانی برای امت پیش می‌آید که کانون اسلام و توحید، حرمین شریفین، مسجدالحرام و مسجد پیغمبر(ص) در سیطره مزدوران استکبار جهانی قرار خواهد گرفت و اسلام در آنجا محدود و محبوس می‌شود.
وی، با تأکید بر این‌که تنها نقطه در جهان که در اختیار شیعیان جان‌برکف و دلداده مقام ولایت قرار دارد، ایران است، افزود: قبله اول مسلمانان در تصرف ناپاک‌ترین حکومت‌ها و عناصر، غاصب فلسطین و اسرائیل واقع خواهد شد و تنها جایی که در اختیار شیعیان متدین، دلدادگان مقام ولایت و جان‌برکفان در عرصه فدایی شدن در راه قرآن و دین قرار دارد و می‌تواند قبله مسلمان و قبةالاسلام در روی کره زمین قرار بگیرد، این سرزمین است؛ این سرزمین که در دل یک انقلاب و کانون یک قدرت و نظام حاکمه، نماد حکومت اسلامی و ولایی را به‌عنوان بالاترین دکترین سیاسی به دنیا نشان می‌دهد.
آیت‌الله علم‌الهدی اضافه کرد: تا در این جهت مسلمانان در اطراف دنیا به این نقطه توجه کنند، در اینجا جمع شوند و این سرزمین کانون ارتباط جهانی دنیای اسلام، مرکز نشر اسلام و قدرت مسلمان قرار گیرد و مردم به آن توجه کنند در حقیقت فلسفه تأکید به زیارت امام هشتم(ع)، وضعیت امروز مسلمانان بوده است.
مسئولان، کشور را آنگونه که شایسته قداست و عظمت امام رضا(ع)، اداره کنند
نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی عنوان کرد: امروز در دنیا، ایران اسلامی که متعلق به امام رضا(ع) است، تنها نقطه اجتماع اسلام، نیروی ولایت و دلدادگان و عشاق اهل‌البیت(ع) است.
وی با بیان اینکه به گفته امام خمینی(ره) ایران کشور امام هشتم(ع) است، اظهار کرد: برادران، عزیزان مسئول در این نظام، شما خانه امام رضا(ع) را نگهداری می‌کنید لذا به‌گونه‌ای حفظ کنید که شایسته امامت و ولایت علی بن موسی‌الرضا(ع) باشد، مدیریت این کشور و نظام با عظمت و قداست حضرت قابل تطبیق باشد.
عضو مجلس خبرگان رهبری افزود: خود پیغمبر(ص) دستور دادند، مردم اینجا بیایند و این اینجا کانون قدرت پیامبر(ص) و اهل‌بیت(ع) بشود و از اینجا به دیگر نقاط سرایت ‌کند لذا کانون قدرت اسلام در منطقه ایران شده، چون ایران؛ ایران امام رضا(ع) است.
 مدافعان حرم؛ نیروهای اعزامی امام رضا(ع) برای توسعه دین هستند
نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی یادآور شد: نیروهایی که به‌عنوان مدافع حرم از اینجا می‌روند، درواقع نیروهای اعزامی امام رضا(ع) به جبهه اسلام در عراق و سوریه برای توسعه دین و مقابله با کفر جهانی  هستند.
آیت‌الله علم‌الهدی با اشاره به سفر محسن حججی پیش از اعزام به جبهه، اظهار کرد: این شهید بزرگوار با شهامت در مناجات‌نامه خود با امام رضا(ع) به‌گونه‌ای حرف می‌زند که انگار امام رضا(ع) او را به جبهه می‌فرستد و چون اعزامی حضرت به جبهه است، به‌عنوان یک شهید، آن‌چنان می‌درخشد که به شکل یک تابلوی شفاف رنگین در عرصه مقاومت اسلامی و مبارزه دینی با کفر جهانی درمی‌آید.
وی ابراز کرد: شهادت همه شهدای ما مخصوصاً شهدای مدافع حرم برکات زیادی برای اسلام و نظام داشته و دارد، اما شهادت این شهید مظلوم سر بر کف، دو امتیاز نسبت به همه شهادت‌ها دارد؛ امتیاز اولش این است که وقتی دشمن در آن چشمان نافذ و رشادت قهرمانانه این شهید در لبه قتله‌گاه نگاه کرد، آن نگاه نافذ به آمریکا پیام داد که آمریکا! ایران پر از حججی است، آمریکا در چه فکری است؟
گزینه روی میز ما، شهید حججی‌ها هستند
وی اضافه کرد: محسن حججی متولد سال 70 است، امام(ره)، دوران دفاع مقدس و فداکاری و ایثارگری‌های هشت سال رزمندگان را ندیده است وقتی یک جوان آخر نسل سوم انقلاب می‌آید در عرصه شهادت بر لبه قتله گاه با این رشادت، نگاه نافذ و شادابی می‌ایستد، آمریکا می‌تواند با چنین مملکتی دربیفتد؟ آمریکا می‌تواند بگوید گزینه نظامی روی میز ماست؟ ما هم گزینه حججی روی میز داریم، ما حججی نشان دادیم، ایران هم پر از این فرزندان است.
نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی تشریح کرد: شما مستکبرین ناپاک سعی کردید این مملکت، کانون فسق و فجور شود، تهاجم و شبیخون فرهنگی انجام دادید تا هویت فرهنگی را از این ملت و نسل جوان بگیرید، اما نسل ما مانند این جوان متولد سال 70 است.
ایثار شهید حججی، کشور را متحد کرد
آیت‌الله علم‌الهدی ادامه داد: برکت و امتیاز دوم این است که رسانه آمریکایی المانیتور نوشته است «حججی ایران را متحد کرد»، یعنی حتی آنان که گوشه و کنار می‌گویند که چرا جوانان ما باید بروند عراق و سوریه و آنجا بجنگیم هم تقریباً همفکر شدند.
وی در همین زمینه افزود: این پایگاه اطلاع‌رسانی آمریکایی می‌گوید که این شهید کشور را متحد کرد و این اتحاد به برکت امام رضا(ع) است، این شهید آمد خدمت امام هشتم(ع)، حرف زد، اعزامی‌اش را از دست حضرت گرفت و رفت و این‌چنین با عظمت ظاهر شد.
مشهد قبة‌الاسلام است، هویت مشهد را حفظ کنید
نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: مشهد و خراسان، قبة‌الاسلام است، پایگاه امام رضا(ع) نه، الآن کعبه‌ی اسلام در دنیا است، مسجد پیغمبر(ص) در دنیا است، در مسجد پیغمبر، پیغمبر دفن شده، در مشهد بضعه پیغمبر دفن شده، مشهد چنین شهری است، حرمت و هویت این شهر را حفظ کنید.
captcha