نشانه‌های خیانت قدرت‌های استکباری علیه ملت ایران مشهود است
کد خبر: 3631751
تاریخ انتشار : ۲۷ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۹:۰۰

نشانه‌های خیانت قدرت‌های استکباری علیه ملت ایران مشهود است

گروه سیاسی: نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی، به کودتای 28 مرداد 32 اشاره کرد و گفت: 28 مرداد سالروز کودتای آمریکایی و انگلیسی در سال 1332 بوده و جای جای تاریخ معاصر ایران نشانه‌های خیانت، غارت و ظلم قدرت‌های استکباری به ویژ‌‌ه انگلیس علیه ملت ایران مشهود است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از آذربایجان‌شرقی، حجت‌الاسلام سیدمحمدعلی آل‌هاشم ، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه تبریز، امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته تبریز در به کودتای 28 مرداد 32  اشاره کرد و گفت: 28 مرداد سالروز کودتای آمریکایی و انگلیسی در سال 1332 بوده و جای جای تاریخ معاصر ایران نشانه‌های خیانت، غارت و ظلم قدرت‌های استکباری به ویژ‌‌ه انگلیس علیه ملت ایران مشهود است.
وی افزود: در 28 مرداد سال 1332 محمدرضا پهلوی به دلیل استبداد، ناکارآمدی و وابستگی‌های  به قدرت‌های خارجی مجبور به فرار از کشور شد اما در یک خیانت آشکار در حق ملت ایران دولت انگلیس با همکاری آمریکا طی یک کودتای ننگین دولت ملی‌گرا مصدق را سرنگون و شاه را به کشور بازگرداند و کودتای 28 مرداد باعث شد حکومت استبداد پهلوی دوم استمرار پیدا کند و در این مدت اموال و ثروت‌های ملت را ایران به غارت ببرند تا اینکه با رهبری امام راحل نظام طاغوت پهلوی ساقط شد.
حجت‌الاسلام آل هاشم، تصریح کرد: تاریخ درس بزرگی به ما می آموزد امروز همه مسوولان باید مراقب قدرت‌های شیطانی آمریکا و انگلیس باشند زیرا کودتای 28 مرداد 1332 نه تنها یک نمونه از اقدامات آنهاست در حالی که این کشورها همواره در حال توطئه علیه ملت ایران بوده و هستند.
خطیب جمعه تبریز، در بخش دیگری از سخنان خود و با اشاره به شهید مدافع حرم "شهید محسن حججی"،  گفت: شهادت این مدافع حرم دل تمامی مردم ایران را به درد آورد و وی شجاعانه برای دفاع از حریم حضرت زینب (س) در سوریه حضور پیدا کرد و به آرزوی خود رسید.
 حجت‎الاسلام آل هاشم عنوان کرد: روند اضمحلال گروه‌های تروریستی در عراق و سوریه در هفته‌های اخیر شدت یافته و با ریشه‌کن شدن این گروه‌های تروریستی منطقه و ملت‌های مسلمان از درد این فتنه بزرگ رها می‌شوند
امام جمعه تبریز، با اشاره به آغاز دوره‎ی جدید مجمع تشخیص مصلحت نظام اظهار کرد: آنچه در باب حکم جدید رهبری مطرح است، استفاده از تجارب افرادی با سلایق‌ مختلف سیاسی است. از این رو همه گروه‌های که دل در گرو انقلاب اسلامی دارند در این مجمع نمایندگانی دارند.
 وی افزود: چتر انقلاب اسلامی وسیع و دربرگیرنده همه کسانی است که فکر و اندیشه آن‌ ها در خدمت به نظام اسلامی است و نگاه فراجناحی در عین حال حفظ انقلابی بودن و اعتقاد به اصل اسلام و نظام اسلامی در این انتخاب مقام معظم رهبری کاملا مشهود است.
نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی بیان کرد: تاکید مقام معظم رهبری بر استفاده از تجربیات افراد باسابقه بوده است که دارای طرح نو، ایده و اندیشه بوده و در مناصب مختلف کشور خدمت کرده‌ باشند. 
captcha