مداحی، هنر توجه دادن مردم به سیره اهل بیت پیامبر(ص) است
کد خبر: 3633702
تاریخ انتشار : ۰۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۶

مداحی، هنر توجه دادن مردم به سیره اهل بیت پیامبر(ص) است

گروه معارف: رئیس اداره تبلیغات اسلامی کهگیلویه در دوره آموزشی تخصصی مداحان این شهرستان، گفت: مداحی هنرِ توجه دادن مردم به سیره اهل بیت پیامبر(ص) است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کهگیلویه و بویراحمد، حجت‌الاسلام سیدمحمد حسینی‌طلب، رئیس اداره تبلیغات اسلامی کهگیلویه روز گذشته، 31 مردادماه در جمع ۷۰ نفر از مداحان، عنوان کرد: مداحی هنر توجه دادن مردم به سیره اهل بیت پیامبر(ص) است.
وی در ادامه با اشاره به نقش برجسته مداحی در انتقال مفاهیم و ارزش‌های دینی در طول تاریخ، افزود: یک فرد با شنیدن شعر و آهنگ مداحی با مطالعه دقیق‌تر زندگی شخص مدح شونده، به وقایعی پی خواهد برد که تا آن موقع چنان ریز‌بینانه در مورد آن کنکاش نکرده بود.
رئیس اداره تبلیغات اسلامی کهگیلویه با تاکید بر استفاده از اشعار نغز در مداحی، خاطرنشان کرد: متاسفانه بعضی از اشعار مداحان از واقعیت دور شده و به حواشی پرداخته و گاهی اشعار خواسته یا ناخواسته خلاف واقعیت بوده و به دین ضربه می‌زنند.
حجت‌الاسلام حسینی‌طلب خواستار نظارت بیشتر کانون مداحان بر اشعار استفاده شده از سوی ذاکران در مناسبت‌ها شد و تصریح کرد: این یک ضرورت است که نباید به سادگی از کنار آن گذشت.
captcha