حمله گروه اسلا‌م‌ستیز به مسجدی در هلند
کد خبر: 3637662
تاریخ انتشار : ۱۲ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۵

حمله گروه اسلا‌م‌ستیز به مسجدی در هلند

گروه بین‌‌الملل: گروهی از اسلام‌ستیزان به مسجدی در حال ساخت واقع در شهر «فنلو» هلند یورش برده و آن را مورد هتک حرمت قرار دادند.

حمله گروه اسلا‌م‌ستیز به مسجدی در هلند / در حال تکمیلبه گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از روزنامه «ملیت» ترکیه؛ دیروز، 11 شهریورماه، مسجدی در حال ساخت واقع در شهر فنلو هلند مورد حمله اسلام‌ستیزان قرار گرفت.

چند فرد ناشناس با حمله‌ور شدن به این مسجد پلاکاردهایی موهن به اسلام و مسلمانان را روی دیوارهای آن نصب کردند.

بر روی این پلاکاردها جملاتی همچون «از این جا دور شوید!»، «هلند برای ماست»، «در این محله مسجد نمی‌خواهیم» و «ما از مسلمانان بیزار هستیم» به زبان‌های هلندی و ترکی درج شده بود.

«احمد دورسون» امام جماعت این مسجد طی سخنانی در خصوص این اقدام افراد اسلام‌ستیز، گفت: اگر چه گرو‌ه‌های افراطی راست‌گرای زیادی در شهر فنلو فعالیت دارند، اما در طی 30 سال اخیر این برای اولین بار است که شاهد چنین حادثه‌ای هستیم.

دورسون با اشاره به افزایش اسلام‌هراسی در اروپا و به ویژه در کشور هلند، تصریح کرد: برخی با انجام فعالیت‌های ضد اسلامی سعی دارند که مسلمانان را تحریک کرده و آن‌ها را به سمت خشونت سوق دهند. اما ما مبارزه با پدیده اسلام‌هراسی را از راه‌های قانونی پیش خواهیم برد.

«احمد دورسون»، در پایان با بیان این‌ که با پیگیری‌های پلیس عاملان حمله به این مسجد پس از مدت کوتاهی دستگیر شدند، گفت: از شهر فنلو در واقع به عنوان زادگاه «گرت وایلدرز» سیاستمدار اسلام‌ستیز هلندی و رهبر حزب راست‌گرای «آزادی» این کشور یاد می‌شود. به همین دلیل پیش از شروع ساخت این مسجد عده‌ای با بهانه‌های واهی به مخالفت برخواسته بودند. با این حال به هر نحوی که بود ما مجوز احداث مسجدی با نام «توحید» را از شهرداری دریافت کردیم.

یادآور می‌شود، در سال‌های اخیر گروه‌ها و جنبش‌های مخالف با اسلام نظیر «پگیدا» فعالیت‌های خود را در کشورهایی همچون آلمان و هلند افزایش داده‌اند. این گروه‌ها با فعالیت گسترده در فضای مجازی و برگزاری تظاهرات خیابانی شهروندان کشورهای اروپایی را به مخالفت با افزایش جمعیت مسلمانان فرا می‌خوانند/.

captcha