تبعیت از اهل‌بیت؛ دستاورد برگزاری اجلاس بین‌المللی پیرغلامان حسینی
کد خبر: 3641214
تاریخ انتشار : ۲۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۵

تبعیت از اهل‌بیت؛ دستاورد برگزاری اجلاس بین‌المللی پیرغلامان حسینی

گروه اجتماعی: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان گفت: برگزاری اجلاس بین‌المللی تجلیل از پیرغلامان و خادمان حسینی(ع) باعث آشنایی مردم با کلام اهل بیت(علیهم السلام) و تبعیت از آنها شده و ما را به سمت جامعه آرمانی سوق خواهد داد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از اصفهان، به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان، حجت‌الاسلام و المسلمین حبیب رضا ارزانی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان با اشاره به برگزاری پانزدهمین اجلاس بین‌المللی تجلیل از پیرغلامان و خادمان حسینی(علیه السلام) گفت: تاکنون ١٤ دوره از این اجلاس در کشور برگزار شده و سال گذشته با پیگیری دکتر زرگرپور استاندار اصفهان برگزاری پانزدهمین دوره از آن به اصفهان واگذار شد.
وی با بیان اینکه مردم اصفهان از دیرباز ارتباط معنوی عمیقی با امام حسین(علیه السلام) داشته‌اند، اظهار کرد: سال گذشته پس از آنکه پرچم حرم حضرت اباعبدالله الحسین(علیه السلام) به منظور برگزاری پانزدهمین اجلاس بین‌المللی تجلیل از پیرغلامان و خادمان حسینی(علیه السلام) به عنوان تبرک به استاندار اعطا شد، مردم مؤمن اصفهان در گلستان شهدای این شهر از این پرچم استقبال زیادی کردند.
حجت‌الاسلام ارزانی با اشاره به اینکه مسئولیت کمیته علمی فرهنگی پانزدهمین اجلاس پیرغلامان به اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان سپرده شده است، تصریح کرد: این اداره کل به جهت مأموریت ذاتی خود وظیفه کمیته علمی فرهنگی این اجلاس را بر عهده دارد و مباحث محتوایی را پیگیری می‌کند. نشست افتتاحیه و اختتامیه و همچنین دو نشست علمی با حضور مورخان، اساتید و نخبگان حوزه و دانشگاه و پیرغلامان و خادمان حسینی(علیه السلام) در این اجلاس برگزار خواهد شد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان افزود: در این دو نشست پیرامون اصل قیام، محبت به اهل بیت(علیهم السلام)، وظیفه امروز مردم در رابطه با قیام امام حسین(علیه السلام)، چگونگی ارتباط مردم به واسطه پیرغلامان با اهل بیت(علیهم السلام) و اینکه اصل انقلاب اسلامی با شعار یاحسین(علیه السلام) بوده است، گفت‌و‌گو و سخنرانی انجام می‌شود.
وی با اشاره به اینکه سران ادیان توحیدی داخل و خارج کشور به ساحت امام حسین(علیه السلام) عشق می‌ورزند و آن حضرت را تقدیس می‌کنند، خاطرنشان کرد: بیش از هزار مهمان از پیرغلامان و خادمان امام حسین(علیه السلام) استان، کشور و ٦٠ مهمان خارجی از کشورهای ٥ قاره جهان در این اجلاس حضور خواهند داشت.
حجت‌الاسلام ارزانی با بیان اینکه اگر متمسک به قرآن و اهل بیت(علیهم السلام) شدیم، جامعه از عیب مصون خواهد ماند، گفت: ارتباط با امام حسین(علیه السلام) برای همیشه سلامت جامعه را تضمین می‌کند و برگزاری این اجلاس سبب آشنایی مردم با کلام اهل بیت(علیهم السلام) و تبعیت از آنها شده و ما را به سمت جامعه آرمانی سوق خواهد داد.

captcha