مؤسسه برتر هفته از نگاه ایکنا
کد خبر: 3647095
تاریخ انتشار : ۰۵ مهر ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۴
مؤسسه برتر هفته/ 25

مؤسسه برتر هفته از نگاه ایکنا

گروه مؤسسات قرآنی مردم‌نهاد: مؤسسه قرآنی ـ آموزشی فجر‌آفرین زاهدان از جمله مراکز مردمی است که در یکی از محروم‌ترین مناطق کشور از سال 86 فعالیتش را با اخذ مجوز از سازمان تبلیغات اسلامی و ارشاد آغاز کرده است.

خبرگزاری ایکنا در پایان هر هفته یک مؤسسه قرآنی را به عنوان «مؤسسه برتر هفته» معرفی می‌کند و این موضوع با هدف قدردانی از مؤسسات به جهت همکاری با ایکنا و ارتباط خبری قوی با سرویس مؤسسات قرآنی مردم‌‌نهاد انجام می‌گیرد، است. بنابر این ایکنا از تمامی مؤسسات قرآنی و خانه‌های قرآن روستایی دعوت می‌کند تا برای بهتر دیده شدن مؤسسه و پیشبرد اهدافشان با این خبرگزاری ارتباط قوی‌تری برقرار کنند.
در راستای همین موضوع طی هفته‌های گذشته به معرفی مؤسساتی از جمله مؤسسه تدبر در قرآن و سیره مشهد، جامعة‌القرآن الکریم، مؤسسه قرآن و عترت امام رضا(ع)، مؤسسه قرآنی ـ فرهنگی معجزه جاوید، مؤسسه فرهنگی ـ قرآنی بین‌الحرمین شاهرود، مؤسسه فرهنگی ـ قرآنی صراط مشهد، مؤسسه سرای ذکر اردبیل و مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت حضرت معصومه(س) میبد پرداختیم.
همچنین مؤسسه معراج بجنورد، مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت امام رضا(ع) تهران، مؤسسه منهاج‌الحیات بندر کنگ استان هرمزگان، مؤسسه مهد قرآن کریم شهرستان برخوار(دولت‌آباد) و مؤسسه دانش آوران قرآن خراسان رضوی و مؤسسه اهل الکساء البرز و مؤسسه قرآن و عترت جامعةالثقلین شهید بابایی از دیگر مؤسساتی است که ایکنا به عنوان مؤسسه برتر هفته از آن‌ها یاد کرده و به معرفی آن‌ها پرداخته است.
مؤسسات قرآنی ـ فرهنگی ثقلین یزد و قرآن و عترت کوثر مرتضی علی(ع) تهران و ریّان تهران، نسیم اختران قرآن اراک، یاسین جوان استان گلستان، نورمبین اردبیل و تبیان خوزستان نیز به عنوان مؤسسه برتر هفته از دید ایکنا معرفی شدند. در هفته گذشته نیز مخاطبان ایکنا با فعالیت‌های دارالقرآن حسین بن علی(ع) تبریز و مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت خادم‌الرضا(ع) کوثر زابل آشنا شدند و هفته جاری نیز به معرفی مختصری از فعالیت‌های مؤسسه قرآنی ـ آموزشی فجر‌آفرین خواهیم پرداخت.

مؤسسه قرآنی ـ آموزشی فجر‌آفرین، جزو اولین مؤسسات قرآنی مردمی شهر زاهدان است که طی سال 86 با اخذ مجوز از ارشاد و تبلیغات اسلامی اقدام به فعالیت‌های قرآنی کرده‌ است.
این مرکز که سال‌ها پیش از فعالیت مؤسسه به صورت غیررسمی نیز فعالیت می‌کرده به صورت هیئت امنایی اداره می‌شود و تا کنون موفق شده است که دوره‌هایی چون تربیت مربی در رشته‌های روخوانی، روان‌خوانی، تجوید، مفاهیم و آموزشیاری قرآن، پیش‌دبستانی و طرح شناسایی استعدادهای برتر قرآنی و آشنایی بیش از هزاران مربی با سبک نوین آموزشی و دوره‌های ضمن خدمت برگزار کند.
گفتنی است؛ در کنار این دوره‌ها نیز آموزش عمومی قرآن شامل روخوانی، روان‌خوانی، تجوید و مفاهیم و تفسیر قرآن، نهج‌البلاغه، صوت و لحن با حضور بانوان و آقایان علاقه‌مند طی سال برگزار می‌شود.
همچنین این مؤسسه دارای نخستین مرکز پیش‌دبستانی قرآنی است که به صورت مستقل با همکاری آموزش و پرورش در سطح استان راه‌اندازی شده است که در آن علاوه بر آموزش‌های لازم برای این مقطع به بحث آموزش‌های دینی، قرآنی و نماز پرداخته می‌شود که هر ساله ۱۰۰ نفر از خردسالان در این سطوح مشغول به آموزش فعالیت‌های قرآنی هستند.
همچنین مؤسسه فجرآفرین در سال‌های ۸۷ و ۸۸ رتبه استانی، در سال ۹۲ رتبه جنوب شرق کشور و در سال ۹۲ رتبه برتر کشوری را به‌دلیل انجام فعالیت‌ مطلوب و مناسب قرانی در مناطق محروم کشور را در کارنامه خود دارد.
یادآور می‌شود، مؤسسه فجرآفرین در زاهدان، بلوار بزرگمهر، انتهای بزرگمهر ۲۶ قرار دارد.
مطالب مرتبط
captcha