مشارکت دارالقرآن‌های آموزش و پرورش در طرح ملی تلاوت
کد خبر: 3653131
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۳ مهر ۱۳۹۶ - ۱۸:۳۵
مقدم کیا اظهار کرد:

مشارکت دارالقرآن‌های آموزش و پرورش در طرح ملی تلاوت

گروه فعالیت‌های قرآنی: طرح ملی تلاوت در دارالقرآن‌های وابسته به آموزش و پرورش در 10 استان اجرایی می‌شود.

حسین مقدم‌کیا، دبیر ستاد طرح ملی تلاوت در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) با بیان این مطلب گفت: از سال گذشته ستاد طرح ملی تلاوت، تعاملاتی با مسئولان اداره کل قرآن و نماز آموزش و پرورش در جهت ترویج این طرح در میان دانش‌آموزان داشته است.

وی ادامه داد: در سال جاری جلسات بسیاری با آموزش و پرورش و معاونت قرآن و عترت فرهنگ و ارشاد اسلامی برپا شد و نتایج حاصل این بود که در 10استان که طرح ملی تلاوت در آن‌ها اجرایی نشده است و همچنین در بحث قرائت نسبت به دیگر استان‌ها جای کار بیشتری دارند؛ طرح ملی تلاوت در مراکز دارالقرآن‌های آموزش و پرورش این استان‌ها آغاز شود.

مقدم کیا افزود: در این راستا تاکنون 20 استان از سوی آموزش و پرورش به ستاد طرح ملی تلاوت معرفی شده است که با انتخاب 10 استان، مقدمات اجرایی، ثبت‌نام و غیره شروع شود.

وی با تاکید بر اینکه استان‌هایی منتخب می‌شوند که مؤسسات مجری طرح ملی تلاوت در آنها وجود ندارد، تصریح کرد: در این استان‌ها از دارالقرآن‌های آموزش و پرورش استفاده خواهد شد.

دبیر اجرایی ستاد طرح ملی تلاوت در مورد ارزیابی این مراکز قرآنی و آمادگی آنان در جهت برپایی طرح گفت: دارالقرآن‌های آموزش و پرورش از ساختار مشخصی برخوردار هستند و آمادگی خوبی در جهت برپایی این طرح  از سوی آنها وجود دارد اما متعاقبا جلسات هماهنگی به منظور همکاری با مجری طرح در استان انجام می‌شود.

مقدم کیا در پایان خاطر نشان کرد: برای اجرای طرح ملی تلاوت در سال جاری اعتباراتی از سوی معاونت قرآن و عترت در نظر گرفته شده است و همچنین از سوی آموزش و پرورش نیز بودجه ای به ستاد به منظور اجرای طرح در دارالقرآن‌های آموزش و پرورش اختصاص داده می‌شود.

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۶/۰۷/۲۴ - ۰۹:۲۰
0
0
مشارکت و همکاری در امور موجب بهتر برگزار شدن طرح می‌شود
captcha