وجود 260 نفر نابینا و کم‌بینا در گچساران
کد خبر: 3653206
تاریخ انتشار : ۲۴ مهر ۱۳۹۶ - ۰۸:۴۷

وجود 260 نفر نابینا و کم‌بینا در گچساران

گروه اجتماعی: رئیس اداره بهزیستی گچساران گفت: در این شهرستان 260 نفر نابینا و کم‌‌بینا وجود دارد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کهگیلویه و بویراحمد، سیدمهران کشاورز، رئیس اداره بهزیستی گچساران روز گذشته، 23 مهرماه به مناسبت روز عصای سفید در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: معلولیت محدودیت با خود به همراه نمی‌آورد و چه بسا خلاقیت‌ها از دل این معلولیت‌ها به وجود آمده است.
وی با بیان اینکه در این شهرستان 260 نفر نابینا و کم‌ بینا وجود دارد، افزود: از این تعداد 36 نفر نابینای مطلق و 224 نفر کم‌ بینا هستند.
رئیس اداره بهزیستی گچساران اضافه کرد: در حال حاضر14 نفر دانشجو و 33 نفر نیز دانش‌آموز نابینا و کم‌ بینا در گچساران به تحصیل خود ادامه می‌دهند.9 نفر فوق دیپلم،  15 نفر لیسانس و 4 نفر نیز فوق لیسانس هستند.
کشاورز بیان کرد: بهزیستی گچساران 100 درصد هزینه دانشجویی افراد نابینا و کم بینا را پرداخت می‌کند.
وی بیان کرد: متاهلین نابینای مطلق 16 نفر و کم‌ بینا 30 نفر هستند که از خدمات توانبخشی بهزیستی از قبیل تسهیلات ازدواج و مسکن بهره‌مند شدند.
رئیس اداره بهزیستی گچساران با اشاره به اینکه عمده‌ترین مشکل این قشر نیازهای معیشتی و اشتغال است، تصریح کرد: با وجود اینکه در قانون جامع حمایت از معلولان که در سال 1383 مصوب شده، انتظار می‌رود مدیران در زمینه جذب این قشر که دارای تحصیلات عالیه نیز هستند اقدام کنند.
کشاورز یادآور شد: این شهرستان دارای افراد نابینا و کم بینایی است که در استان‌های جنوبی کشور مقام برتر را در زمینه‌های فرهنگی و هنری کسب کرده‌اند و صاحب اثرهای ماندگاری در قالب شعر و قصه هستند.
captcha