معرفی قاریان این هفته محفل آستان عبدالعظیم(ع)
کد خبر: 3654347
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۶ مهر ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۶

معرفی قاریان این هفته محفل آستان عبدالعظیم(ع)

گروه جلسات و محافل: محفل انس با قرآن این هفته آستان عبدالعظیم الحسنی(ع) با تلاوت قاریان ممتاز و بین‌المللی کشورمان برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، محفل انس با قرآن کریم در آستان عبدالعظیم الحسنی(ع) جمعه، ۲8 مهرماه با تلاوت محمدرضا پورزرگری و سعید حاجیان، از قاریان ممتاز و بین‌المللی کشورمان همراه است. همچنین در این محفل، حافظ کل قرآن، زهراسادات حسینی به ارائه محفوظات خود می‌پردازد.

یادآور می‌شود، این محفل انس با قرآن هر هفته پس از نماز مغرب و عشاء در مصلای ری برگزار می‌شود و این هفته با اجرای مهدی حاجی محمدی همراه است.

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
حسین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۶/۰۷/۲۶ - ۱۶:۰۶
0
0
باسلام
برای محفل انس با قرآن نباید قاریان را معرفی کرد و بر روی نام قاری مانور داد. اساسا این درست است که بر روی انس با قرآن تاکید کرد. نه چیز دیگر. و اصلا لزومی به ذکر قاری نیست.
به چند علت:
۱) مخاطب برای قاری نمی آید تا صدای او را بشنود. پس اصلا قاری موضوعیت ندارد تا در پوستر نام او و مخصوصا عکس او زده شود.
۲) تجربه نشان داده است که مردم با نگاه به پوستر محفلی که عکس قاری آن را زده اند حس بدی پیدا می کننند. و این یکی از علت های بی استقبالی مردم نسبت به محفل های قرآن است.
۳) اساسا محفل استماع قران جهت انس با قرآن است نه گوش دادن به اصواتی که قاری از خود متصاعد می ند. و مستع دنبال محفلی است که بتواند کسب معنویت کند. بنابر این زمانی که بر روی قاری تکیه شود یعنی قاری محور برنامه است نه قرآن. بنابر این نا خود آگاه بیننده پوستر از شرکت در محفل سر باز می زند.
۴)برخی از اساتید خودشان دافع هستند. واین به علت عملکرد منفی خود آنها در رفتار هایی همچون: پاکت گرفتن، تلاوت بی روح و معنویت و بدور از معنا محوری و بعضا نازیبا و ... است.

این نکات، نکاتی غیر قابل انکار است.

از این رو شایسته است مسئولین قرآنی نسبت به مخاطب شناسی در امر قران دقیق تر باشند. ورویه های غلط را کنار بزنند. و در مسیر صحیح گام بردارند.
captcha