راهپیمایی اربعین اثر جهانی دارد
کد خبر: 3660901
تاریخ انتشار : ۱۶ آبان ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۶

راهپیمایی اربعین اثر جهانی دارد

گروه اجتماعی: نماینده مردم اصفهان در مجلس خبرگان رهبری گفت: راهپیمایی اربعین، اثر جهانی دارد و سال به سال بر وسعت آن افزوده می‌شود و دشمن نیز نمی‌تواند آن را از بین ببرد.

آیت‌الله محمود عبداللهی، نماینده مردم اصفهان در مجلس خبرگان رهبری در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از اصفهان با اشاره به حضور میلیونی شیعیان در مراسم پیاده‌روی اربعین اظهار کرد: این حضور و تجمع، اعلام آمادگی اعتقادی و رفتاری در پیروی از سیدالشهداء(ع) در عرصه‌های خطیر دفاع از دین است.
وی بیان کرد: در شرایطی که دشمن حقیقت و محتوای اسلام را دگرگون ساخته و به تعبیر امیرالمؤمنین(ع)، اسلام همچون پوستینی وارونه شده بود، امام حسین(ع) به همراه اصحاب و یاران خود با تمام وجود قیام کردند و چون می‌دانستند که با شهادت، رسالت ایشان به پایان نرسیده و ندای اسلام حقیقی به گوش جهانیان نمی‌رسد و تداوم این رسالت با اسارت اهل‌بیت(ع) امکان‌پذیر است، آنها را نیز با خود همراه کردند.
آیت‌الله عبداللهی با بیان اینکه اسارت اهل‌بیت(ع)، رسالت امام حسین(ع) را به نتیجه رساند، گفت: اهل‌بیت(ع) با اسارت خود مظلومیت اسلام و حاکمیت ظالمانه دشمنان آن را به جهانیان اثبات کردند و پرچم پیروزی را در روز اربعین به زائران امام حسین(ع) سپردند. اولین زائر امام (ع) نیز جابر بن عبدالله انصاری از اصحاب پیامبر(ص) بود که ثواب زیارت امام حسین(ع) و پیاده رفتن به زیارت ایشان را از زبان رسول اکرم(ص) بیان کرد.
وی تصریح کرد: علی‌رغم اهتمام دشمنان اسلام به نابودی تشیع، مراسم پیاده‌روی اربعین هر سال به سمت رشد و کمال است و نشان می‌دهد که استقبال شیعیان از تداوم راه امام خود هر سال قوی‌تر و وسیع‌تر می‌شود.
نماینده مردم اصفهان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه آثار و بازتاب‌های راهپیمایی اربعین در بیان نمی‌گنجد، افزود: رسانه‌های دنیا این صحنه را می‌بینند، گروهی از آنها مغرض نیستند و این مراسم را انعکاس می‌دهند؛ تعدادی از آنها دشمنی دارند و این مراسم را نادیده گرفته و یا به صورت کامل منعکس نمی‌کنند.
وی ادامه داد: این راهپیمایی اثر جهانی دارد و همین اثر جهانی است که سال به سال به آن وسعت می‌دهد و باعث می‌شود تا عاشقان امام حسین(ع) لبیک خود به ندای امام را در صحنه مقاومت در برابر دشمنان اسلام نشان دهند. بیشترین جمعیت دنیا را در یک زمان و یک مکان در راهپیمایی اربعین حسینی می‌توان دید. مردم عراق بعضا از نان شب خود می‌گذرند تا از زائران امام حسین(ع) پذیرایی کنند. دشمن اینها را نادیده می‌گیرد، ولی نمی‌تواند حقیقت آن را از بین ببرد.
آیت‌الله عبداللهی بیان کرد: قیام امام حسین(ع) حق بود و چیزی را که حق و حقیقت باشد، نمی‌توان خاموش کرد یا از بین برد. ممکن است پرده‌ای روی آن کشیده شود، اما به تعبیر قرآن کریم، باطل مثل کف روی آب می‌باشد که نمی‌تواند حق را از بین ببرد و حق خود را آشکار خواهد کرد.
وی اضافه کرد: البته آسیب‌هایی متوجه کیفیت عزاداری‌ها و اظهار عشق به امام حسین(ع) هست، مثل روش‌های همراه با قساوت همچون قمه‌زنی که می‌تواند بر کسانی که شناخت واقعی از تشیع و امام حسین(ع) ندارند، تأثیر منفی بگذارد.

captcha